عوامل فرهنگی- اجتماعی و گروهی
3- تاثیرات گروه های مرجع
یکی از پدیده هایی که در خرید مردم کشور ما مورد مطالعه قرار گرفته پدیده «چشم و هم چشمی» است که در واقع نوعی از آثار گروه های مرجع به حساب می آید. خانواده، بستگان، همسایگان و همکاران، در این پدیده در حکم گروه های مرجع هستند که خریدهای دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند.
3- تاثیرات گروه های مرجع
یکی از پدیده هایی که در خرید مردم کشور ما مورد مطالعه قرار گرفته پدیده «چشم و هم چشمی» است که در واقع نوعی از آثار گروه های مرجع به حساب می آید. خانواده، بستگان، همسایگان و همکاران، در این پدیده در حکم گروه های مرجع هستند که خریدهای دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند.
4-تاثیرات خانواده و هم خانگی
خانواده و کسانی که به نحوی در یک جا با هم زندگی می کنند، مانند چند دانشجوی شهرستانی که مشترکا محلی را اجاره کرده اند، در تصمیم گیری خرید بسیاری از محصولات موثرند. انسان تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد و خواسته هایی دارد که ناشی از اوضاع خاص و عضویت او در این نهادهاست. خانواده تعیین کننده بسیاری از ارزشها و تلقیات اصلی فرد است.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)