مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازرایابی
قبل از شروع فعالیت های تحقیقاتی مدیران باید نقش خود را مشخص کنند. مدیران باید مشخص کنند که می خواهند از افراد داخل شرکت برای این تحقیقات کمک بگیرند یا از افراد خارج از سازمان استفاده می کنند.
قبل از شروع فعالیت های تحقیقاتی مدیران باید نقش خود را مشخص کنند. مدیران باید مشخص کنند که می خواهند از افراد داخل شرکت برای این تحقیقات کمک بگیرند یا از افراد خارج از سازمان استفاده می کنند.
تحقیقات بازاریابی به مدیران کمک می کند تا حدسیات را کنار بگذارند و با واقعیت ها آشنا شوند. البته لازم به ذکر است که استفاده از تجربیات مدیران نیز، در این فرایند ضروری است. تحقیقات بازاریابی یک فرایند سیستماتیک است و نباید با تعصبات همراه باشد.از ویژگی های سیستماتیک بودن این فرایند این است که اگر این تحقیق چندین بار در شرایط یکسان انجام گیرد، نتایج به دست آمده یکسان خواهد بود. بنابراین نیاز است که این تحقیقات اعتبار و روایی کافی را داشته باشند تا مدیران بتوانند از نتایج آنها در تصمیم گیری ها بهره ببرند. اگر چه غالبا در فعالیت های تحقیقاتی،تهیه طرح سیستماتیک بر سایر روش ها برتری دارد،در مواردی نیز ممکن است بصیرت محقق کارسازتر باشد.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)