کاربردهای تحقیقات بازاریابی
تحقیقات یکی از ارکان اصلی در کلیه مراحل فعالیت های بازاریابی است. مدیران بازاریابی به هنگام مشخص کردن مقدار فروش، درصد سوددهی محصول، برنامه های مربوط به نتایج فروش و عرضه محصول جدید و اهداف خود از هر یک از این اقدامات، از تحقیقات بازاریابی استفاده میکنند.
تحقیقات یکی از ارکان اصلی در کلیه مراحل فعالیت های بازاریابی است. مدیران بازاریابی به هنگام مشخص کردن مقدار فروش، درصد سوددهی محصول، برنامه های مربوط به نتایج فروش و عرضه محصول جدید و اهداف خود از هر یک از این اقدامات، از تحقیقات بازاریابی استفاده میکنند. مدیر بازاریابی هنگام اجرای فعالیت های مختلف در عرضه محصولات و خدمات، از تحقیقات استفاده می کند تا بتواند تاثیر برنامه های انجام شده را از طریق تعیین درصد افرادی که برنامه های تبلیغاتی را دیده اند، تعداد افرادی که از محصولات شرکت استفاده کرده اند و اشخاصی که بیش از یک بار محصول را مصرف کرده اند، ارزیابی کند. یکی دیگر از موارد کاربرد تحقیقات بازاریابی این است که همیشه بتوانند فعالیت های رقبا را زیر نظر داشته باشند. پی بردن به نظر مصرف کنندگان درباره محصول یکی دیگر از کاربردهای تحقیقات بازاریابی است که میتواند موجب افزایش کیفیت محصول، افزایش صادرات و کاهش واردات محصولات مشابه از کشورهای دیگر شود.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
158