مدیریت بازار
همه تلاشهای سیستم بازار در گروه مدیریت ان است. اگر مدیریت را فرایندی از برنامه ریزی، اجرا وکنترل تمام فعالیتهای بازار بدانیم، بازار باید مدیرانی داشته باشد که با توان، دانش، بینش و روش مناسب و مطابق با زمان خود بتوانند همه امور را از قوه به فعل در اورند.
همه تلاشهای سیستم بازار در گروه مدیریت ان است. اگر مدیریت را فرایندی از برنامه ریزی، اجرا وکنترل تمام فعالیتهای بازار بدانیم، بازار باید مدیرانی داشته باشد که با توان، دانش، بینش و روش مناسب و مطابق با زمان خود بتوانند همه امور را از قوه به فعل در اورند.
مدیریت باید با نگرشی سیستمی بازار را شناسایی کند، بیابد، بسازد، حفظ کند وتداوم ببخشد.
بازارشناسی، بازاریابی، بازارسازی، بازار گرمی، بازارگردی، بازارسنجی، بازارداری، وبازارگرایی لازمه مدیریت بازار یا بازارگردانی است.
بازار دارای فرهنگ، رفتار، گفتار وپندار خاص خود است.
مدیریت بازار یعنی ایجاد محیطی سالم، پویا و پایدار برای همه کسانی که با بازار و در بازار هستند.
مدیریت نظام بازارباید تجربه، هنر، علم ومهارتها را به درستی در هم امیزد وبا شناخت همیشگی بازار ونیازهایش در صدد انجام دادن معاملات ومبادلات سودمند و رضایت بخش باشد.
شناخت سیستم بازار با نگرش سیستمی باعث حرکتهای سازنده می شود واز پراکنده گویی وچند باره کاری جلو گیری می کند.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.