a

تقاضای تنزلی در بازار یعنی چه؟وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟ این وظیفه رادر بازاریابی چه می نامند؟

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه / تقاضای تنزلی در بازار یعنی چه؟وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟ این وظیفه رادر بازاریابی چه می نامند؟
تقاضای تنزلی در بازار یعنی چه؟وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟ این وظیفه رادر بازاریابی چه می نامند؟

تقاضای تنزلی در بازار یعنی چه؟وظیفه بازاریاب دراین وضعیت چیست؟ این وظیفه رادر بازاریابی چه می نامند؟

هر نوع محصول، خدمت، مکان، و کسب وکاری روزی با تنزل یا کاهش تقاضا روبرو می شود.                                                                                    تقاضای تنزلی وضعیتی است که در آن تقاضا برای محصول یا خدمتی کمتر از سطح قبلی است وکاهش بیشتر ان نیز پیش بینی می شود. دلیل این امر عدم تلاش در جهت بهسازی وبازسازی بازار مورد نظر، محصولات یا فعالیت‌های بازاریابی است.

هر نوع محصول، خدمت، مکان، و کسب وکاری روزی با تنزل یا کاهش تقاضا روبرو می شود.

تقاضای تنزلی وضعیتی است که در آن تقاضا برای محصول یا خدمتی کمتر از سطح قبلی است وکاهش بیشتر ان نیز پیش بینی می شود. دلیل این امر عدم تلاش در جهت بهسازی وبازسازی بازار مورد نظر، محصولات یا فعالیت‌های بازاریابی است.

در این موارد می توان با برنامه‌ریزی های گوناگون، منحنی عمر جدیدی برای محصول نزولی ایجاد کرد.

در این وضعیت بازاریاب مبادرت به بازاریابی احیایی می کند

بازاریابی احیایی عبارت است از یافتن پیشنهاد های تازه بازاریابی برای پیوند محصولات وخدمات با خواسته های بازار بالقوه.

دربعضی از موارد می توان تقاضای تنزلی را از طریق یافتن بازارهای جدید، جلب مشتریان رقیب، نواوری ابتکار در تولید یا توزیع و قیمت گذاری وحتی شیوه های تبلیغاتی دگرگون کرد.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

( دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس