a

تقاضای منفی در بازار یعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه / تقاضای منفی در بازار یعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟
  تقاضای منفی در بازار یعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟

تقاضای منفی در بازار یعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟

تقاضای منفی وضعیتی است که در آن تقریبا بیشتر بخش‌های مهم بازار بالقوه، به محصول وخدمات تمایل ندارند. برای مثال عده ای از مردم در مورد مسافرت با قطار تقاضای منفی دارند.

تقاضای منفی وضعیتی است که در آن تقریبا بیشتر بخش‌های مهم بازار بالقوه، به محصول وخدمات تمایل ندارند. برای مثال عده ای از مردم در موردمسافرت با قطار تقاضای منفی دارند.

وظیفه مدیر بازاریابی در زمانی که تقاضای منفی وجود دارد، بویژه اگر عرضه مثبت باشد، این است که با طرح ها وبرنامه های خود باعث شود تا با بالا بردن تقاضا، ان را از حالت منفی به مثبت وسرانجام به سطحی مساوی با عرضه مثبت برساند.

 

این وظیفه را* بازاریابی تبدیلی *می نامند.

بازاریاب در این وضعیت باید به شناخت علل ودلایل مقاومت بازار در برابر محصولات و خدمات شرکت ورفع آنها بپردازد.

بعضی از عواملی که بازاریاب بایستی در این خصوص بشناسد عبارتند از :

ارزشها،

           احساسات،

                            هزینه ها.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس