بازارگردانی یا Marketing
همه فعالیتهای بازاریاب را می توان در بازار گردانی خلاصه کرد.
بازارگردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا وکنترل امور گوناگون بازار وابعاد مختلف بازاریابی است.
همه فعالیتهای بازاریاب را می توان در بازار گردانی خلاصه کرد.
بازارگردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا وکنترل امور گوناگون بازار وابعاد مختلف بازاریابی است.
بازار گردانی یعنی استفاده از تجربه، دانش، هنر و مهارت های گوناگون برای اداره بازارها ویافتن راه چاره وعاقبت اندیشی.
بازارگردانی شامل تنظیم وتعیین استراتژیهاوبرنامه ها، سازماندهی واجرای همه امور مربوط به شناساندن ومعرفی محصولات به بازارها، نظارت بر فعالیت ها برای دستیابی به اهداف کسب و کار وایجاد رضایت برای مشتریان وجامعه است.
با توجه به ابعاد گوناگون مارکتینگ می توان گفت واژه مناسب برای Marketing *بازار گردانی *است که همان مدیریت بازار است وهمه امور مربوط به برنامهریزی، اجرا وکنترل فعالیتهای گوناگون وابعاد اشاره شده را در بر میگیرد.
به عبارتی، بازارگردانی یعنی انجام فعالیتهای نظام مند ودائم:
بازارگرایی
بازارشناسی
بازاریابی
بازارسازی
بازارگرمی
بازارگردی
بازارسنجی
بازارداری
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.