محبوب ترین DataBaseها در جهان

محبوب ترین DataBaseها در جهان


آیا برای شما جای سوال نیست که بدانید محبوب ترین پایگاه داده در جهان چیست؟ آیا MySQL یا SQL Server یا اوراکل است؟ این مقاله لیست محبوب ترین پایگاه داده های جهان را فهرست می کند.

محبوب ترین دیتابیس ها در جهان


محبوب ترین پایگاه داده در جهان بر اساس رتبه بندی DB-Engine، اوراکل است. اوراکل همراه با MySQL، SQL Server، PostgreSQL و MongoDB در رتبه بندی قرار دارد. برای دانستن علت این انتخاب تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

محبوب ترین دیتابیس ها


آیا برای شما جای سوال نیست که بدانید محبوب ترین پایگاه داده در جهان چیست؟ آیا MySQL یا SQL Server یا اوراکل است؟ این مقاله لیست محبوب ترین پایگاه داده های جهان را فهرست می کند.

database in world



محبوب ترین پایگاه داده در جهان بر اساس رتبه بندی DB-Engine، اوراکل است. اوراکل همراه با MySQL، SQL Server، PostgreSQL و MongoDB در رتبه بندی قرار دارد.


جدول زیر محبوب ترین پایگاه های داده جهان و رتبه بندی آنها را فهرست می کند.

رتبه بندی دیتابیس


امتیاز DB-Engine براساس فاکتورهای زیر محاسبه می شود:

 

  • تعداد نتایج در موتورهای جستجوی Google، Bing و Yandex
  • فرکانس جستجو در Google Trends
  • تعداد پیشنهادات شغلی در این زمینه
  • تعداد پروفایل ها در شبکه های اجتماعی از جمله LinkedIn و Upwork.
  • منشن کردن آن در توئیت های توئیتر


Oracle


اوراکل توسط شرکت اوراکل (محبوب ترین سیستم پایگاه داده ارتباطی (RDBMS)) توسعه یافته است. اوراکل قابلیت های دیگر مانند Cloud، Document Store، DBMS گراف، ذخیره سازی Key-value، BLOG و PDF Storage را نیز فراهم می کند. به تازگی اوراکل فقط ویژگی autonomous را اعلام کرد که اجازه می دهد پایگاه داده هوشمندانه و خودمختار باشد.


نسخه فعلی پایگاه داده اوراکل 18C است.


پایگاه داده اوراکل یک relational database (RDBMS) است. پایگاه داده های ارتباطی، داده ها را در شکل جدول های ردیف و ستون ذخیره می کنند. ستون یک جدول پایگاه داده نشان دهنده صفات یک موجودیت و ردیف یک پرونده ذخیره شده در جدول است. یک سیستم RDBMS که از ویژگی های object-oriented مانند انواع user-defined، inheritance (ارث بری) و polymorphism استفاده می کند، یک سیستم مدیریت پایگاه داده شیء (ORDBMS) نامیده می شود. پایگاه داده اوراکل، مدل ارتباطی را به یک مدل ارتباطی رابطه ای گسترش داده است و این امکان را برای ذخیره مدل های پیچیده کسب و کار در پایگاه داده های ارتباطی فراهم می کند.


یکی از ویژگی های RDBMS استقلال ذخیره داده های فیزیکی از ساختار داده منطقی است.


در پایگاه داده اوراکل، یک database schema یک مجموعه از ساختار داده منطقی یا schema objects است. یک کاربر پایگاه داده یک database schema دارد که دارای نام کاربری مشابه است.
اشیاء Schema ها ساختارهای ایجاد شده توسط کاربر هستند که به طور مستقیم به داده های پایگاه داده اشاره می کنند. این پایگاه داده از بسیاری از انواع اشیاء Schema پشتیبانی می کند، مهمترین آنها جداول و indexe ها هستند.
schema objects یک نوع شیء پایگاه داده است. برخی از اشیاء پایگاه داده، مانند profile ها و role ها، در schema ها قرار نمی گیرند.


MySQL


MySQL محبوب ترین بانک اطلاعاتی جهان است که منبع باز و رایگان است. MySQL توسط اوراکل به عنوان بخشی از شرکت Sun Microsystems در سال 2009 به دست آمد.
در MySQL، بخشی از MySQL برای "Query Language Structured" نامیده می شود. SQL معمول ترین زبان استاندارد است که برای دسترسی به پایگاه داده ها استفاده می شود. بسته به محیط برنامه نویسی شما، می توانید مستقیما به SQL وارد شوید (به عنوان مثال برای تولید گزارش ها)، عبارت های SQL را به کد نوشته شده در یک زبان دیگر جاسازی کنید، یا از یک API خاص زبان استفاده کنید که syntaxهای آنرا پنهان کند.


خواص کلیدی MySQL:

 

  • MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده است.
  • پایگاه داده MySQL ارتباطی است.
  • نرم افزار MySQL منبع باز است.
  • سرور پایگاه داده MySQL بسیار سریع، قابل اعتماد، مقیاس پذیر و آسان برای استفاده است.
  • سرور MySQL در سیستم های کلاینت / سرور یا سیستم های جاسازی شده کار می کند.


SQL Server


پایگاه داده SQL Server توسط مایکروسافت یکی از محبوب ترین پایگاه های داده در جهان است. در ابتدا در سال 1989 و در C، C ++ نوشته شده است، SQL Server در حال حاضر به طور گسترده ای در میان شرکت های بزرگ استفاده می شود. SQL Server همچنین بخشی از Cloud Azure مایکروسافت به عنوان Azure SQL Server است. نسخه فعلی SQL Server SQL Server 2019 است.
SQL Server همانند Oracle و MySQL نیز یک سیستم مدیریت پایگاه داده Relational (RDBMS) است.


برخی از نسخه های محبوب SQL Server عبارتند از:


Database Azure SQL نسخه مبتنی برابر مایکروسافت SQL Server ارائه شده به عنوان یک پلت فرم به عنوان ارائه خدمات در مایکروسافت Azure است.
Compact (SQL CE)، نسخه جمع و جور یک موتور پایگاه داده جاسازی شده است. بر خلاف سایر نسخه های SQL Server، موتور SQL CE مبتنی بر SQL Mobile است (در ابتدا برای استفاده با دستگاه های دستی طراحی شده است). با توجه به اندازه کوچک آن (1 مگابایت DLL footprint)، ویژگی آن به طور قابل توجهی در مقایسه با نسخه های دیگر کاهش یافته است. 
SQL Server Enterprise Edition پایگاه اصلی بسیاری از شرکت ها همراه با هر ویژگی محصول است.
SQL Server Developer Edition شامل ویژگی های مشابه SQL Server Enterprise Edition است، اما محدود به یک مجوز تنها برای توسعه دهندگان نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرد.


منبع: sharpcorner

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس