آموزش Xamarin.Android (بخش سوم)
آموزش Xamarin.Android (بخش سوم)
آموزش Xamarin.Android (بخش اول)
آموزش Xamarin.Android (بخش دوم)
همین حالا Xamarin.Android را شروع کنید.
ما در این بخش به توضیح 3 بخش دیگر از Android Emulator می پردازیم:
- Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
- Editing Android Virtual Device Properties
- Android Emulator Troubleshooting
آموزش Xamarin.Android (بخش سوم)
آموزش Xamarin.Android (بخش اول)
آموزش Xamarin.Android (بخش دوم)
همین حالا Xamarin.Android را شروع کنید.
ما در این بخش به توضیح 3 بخش دیگر از Android Emulator می پردازیم:
- Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
- Editing Android Virtual Device Properties
- Android Emulator Troubleshooting
Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
مدیریت Virtual Devices (دستگاه های مجازی) با Android Device Manager
با سلام خدمت شما دوستان عزیز سایت ابلای. ما در اینجا نحوه استفاده از Android Device Manager برای ایجاد و پیکربندی دستگاههای اندرویدی مجازی (AVDs) که دستگاههای فیزیکی اندروید را شبیه سازی می کند را، برای شما توضیح خواهیم داد. شما می توانید از این دستگاه های مجازی برای اجرا و تست برنامه خود بدون نیاز به یک دستگاه فیزیکی استفاده کنید.
پس از اینکه تأیید کردید که hardware acceleration فعال شده است (فعال کردن hardware acceleration در این مقاله توضیح داده شده است)، گام بعدی این است که از دستگاه مدیریت Android (به عنوان مدیریت دستگاه Xamarin Android) به منظور ایجاد دستگاههای مجازی استفاده کنید و همچنین برنامه خود را تست و اشکال زدایی کنید.
Android Device Manager on Windows
Android Device Manager در ویندوز
این مقاله نحوه استفاده از Android Device Manager برای ایجاد، تکرار، سفارشی کردن و راه اندازی دستگاه های مجازی آندروید را توضیح می دهد.
شما می توانید از Android Device Manager برای ایجاد و پیکربندی دستگاه های Android Virtual Devices (AVD) که در Android Emulator (اینجا کلیک کنید) استفاده می کنید، استفاده کنید. هر AVD یک پیکر شبیه ساز است که یک دستگاه اندروید فیزیکی را شبیه سازی می کند.
برای استفاده از Android Device Manager ، به موارد زیر نیاز دارید:
- ویژوال استودیو 2019 Community، Professional یا Enterprise
- یا ویژوال استودیو 2017 Community، Professional یا Enterprise (ویژوال استودیو 2017 نسخه 15.7 یا بالاتر نیاز است)
- Visual Studio Tools برای زامارین با نسخه 4.9.0 یا بالاتر نیاز است.
- Android SDK باید نصب شود (در بخش دوم آموزش زامارین اندروید توضیح داده شده است.) اگر قبلا آن را نصب نکرده باشید، آن را در موقعیت پیش فرض خود نصب کنید: C: \ Program Files (x86) \ Android \ android-sdk.
- تمام پکیج های زیر باید نصب شده باشند:
- Android SDK Tools version 26.1.1 یا بالاتر
- Android SDK Platform-Tools 27.0.1 یا بالاتر
- Android SDK Build-Tools 27.0.3 یا بالاتر
- Android Emulator 27.2.7 یا بالاتر
برای اینکه مطمئن شوید پکیج ها نصب شده اند باید وضعیت Installed جلوی آنها نمایش داده شود. مطابق تصویر زیر:
Launching the Device Manager | راه اندازی Device Manager
برای راه اندازی Device Manager مراحل زیر را بروید:
Tools > Android > Android Device Manager
صفحه اصلی | Main Screen
هنگامی که شما برای اولین بار Android Device Manager را راه اندازی کردید، یک صفحه نمایش ارائه می دهد که تمام دستگاه های مجازی پیکربندی شده را نمایش می دهد. برای هر دستگاه مجازی، نام، سیستم عامل (نسخه آندروید)، پردازنده، اندازه حافظه و رزولوشن صفحه نمایش داده می شود:
هنگامی که یک دستگاه را در لیست انتخاب می کنید، دکمه Start در سمت راست ظاهر می شود. شما می توانید برای راه اندازی emulator با این دستگاه مجازی بر روی این دکمه کلیک کنید:
برای بستن آن هم می توانید از دکمه Stop استفاده کنید.
New Device | ایجاد دستگاه جدید
برای اینکار بر روی گزینه New کلیک کنید:
دستگاه جدید شما مطابق تصویر زیر ایجاد می شود:
برای پیکربندی دستگاه جدیدتان مراحل زیر را دنبال کنید:
- به دستگاه یک نام دهید.
- یک دستگاه فیزیکی برای شبیه سازی با کلیک بر روی Base Device انتخاب کنید:
- یک نوع پردازنده برای این دستگاه مجازی را با کلیک روی منوی کشویی Processor انتخاب کنید. انتخاب x86 بهترین عملکرد را ارائه می دهد زیرا emulator امکان استفاده از hardware acceleration را نیز فراهم می کند. گزینه x86_64 نیز از hardware acceleration استفاده می کند، اما آن را کمی کندتر از x86 اجرا می کند (x86_64 معمولا برای آزمایش برنامه های 64 بیتی استفاده می شود):
- با کلیک بر روی OS، نسخه اندروید (API level) را انتخاب کنید. برای مثال، Oreo 8.1 - API 27 را انتخاب کنید تا یک دستگاه مجازی برای سطح API 27 ایجاد شود:
اگر یک سطح API Android را انتخاب کرده اید که هنوز نصب نشده است، Device Manager یک پیام به شما خواهد داد.
" A new device will be downloaded " که می توانید با کلیک بر روی create یک دستگاه مجازی جدید بسازید.
- اگر می خواهید API های سرویس های Google Play را در دستگاه مجازی خود قرار دهید، گزینه Google API را فعال کنید. برای افزودن برنامه فروشگاه Google Play، گزینه Google Play Store را فعال کنید:
توجه داشته باشید که تصاویر فروشگاه Google Play فقط برای برخی از انواع دستگاه های پایه مانند Pixel، Pixel 2، Nexus 5 و Nexus 5X در دسترس هستند.
- می توانید بر روی Add Property (در پایین) کلیک کنید تا ویژگی های اضافی اضافه کنید:
شما همچنین می توانید یک ویژگی سفارشی را با انتخاب Custom ... تعریف کنید.
- برای ایجاد یک دستگاه جدید، روی دکمه create (گوشه پایین سمت راست) کلیک کنید:
- بر روی Accept کلیک کنید:
- به شکل زیر می بینید که دستگاه شما ایجاد شده است:
هنگامی که فرآیند ایجاد کامل می شود، دستگاه جدید در فهرست دستگاه های مجازی نصب شده قرار می گیرد که با کلیک بر روی دکمه Start، برای راه اندازی آماده می شود:
برای ویرایش کردن این دستگاه نیز دکمه Edit را کلیک کنید:
Editing Android Virtual Device Properties
در این قسمت ما نحوه استفاده از Android Device Manager را برای ویرایش ویژگی های یک دستگاه مجازی Android توضیح می دهیم.
Android Device Manager on Windows
Android Device Manager در ویندوز
Android Device Manager از ویرایش ویژگی های یک دستگاه مجازی Android پشتیبانی می کند. New Device و Device Edit را در ستون اول فهرست می کند و مقادیر مربوط به هر ویژگی در ستون دوم نمایش داده می شود:
هنگامی که یک property را انتخاب می کنید، شرح دقیقی از آن ویژگی در سمت راست نمایش داده می شود. شما می توانید مشخصات سخت افزاری و ویژگی های AVD را تغییر دهید. خصوصیات سخت افزار (مانند hw.ramSize و hw.accelerometer) مشخصات فیزیکی دستگاه شبیه سازی شده را توصیف می کنند. این ویژگی ها عبارتند از اندازه صفحه نمایش، میزان RAM موجود، که آیا accelerometer وجود دارد یا نه. خواص AVD عملیات AVD را هنگام اجرای آن مشخص می کند. به عنوان مثال، خواص AVD را می توان پیکربندی کرد تا مشخص کند که چگونه AVD از کارت گرافیک کامپیوتر شما برای رندر استفاده می کند.
شما می توانید با استفاده از دستورالعمل های زیر properties را تغییر دهید:
- برای تغییر یک boolean property ، روی چک مارک در سمت راست کلیک کنید:
- برای تغییر یک enum بر روی فلش سمت پایین کلیک کنید:
- برای تغییر یک رشته یا عدد صحیح، روی رشته فعلی یا عدد صحیح در ستون دوبار کلیک کنید و یک مقدار جدید وارد کنید.
Android emulator troubleshooting
عیب یابی Android emulator
پیام های هشدار دهنده و رایج ترین مواردی را که هنگام تنظیم و اجرای اندروید شبیه سازی رخ می دهد، شرح می دهد. علاوه بر این، راه حل هایی برای حل این خطاها و همچنین راهنمایی های عیب یابی مختلف برای تشخیص مشکلات شبیه ساز توضیح داده شده است.
- مسائل مربوط به راه اندازی در ویندوز
هنگام استفاده از برنامه خود، برخی از پیام های خطا ممکن است توسط شبیه ساز نمایش داده شوند. رایج ترین اشتباهات و راه حل ها در اینجا توضیح داده شده است.
خطاهای نصب
اگر یک خطا در مورد عدم نصب APK در شبیه ساز یا عدم اجرای Android Debug Bridge (adb) را ببینید، تأیید کنید که Android SDK می تواند به شبیه ساز شما متصل شود. برای تأیید اتصال emulator ، از مراحل زیر استفاده کنید:
- شبیه ساز را از Android Device Manager راه اندازی کنید. (دستگاه مجازی خود را انتخاب کنید و روی Start کلیک کنید).
- دستور prompt را باز کنید و به پوشه ای که adb نصب شده است بروید. اگر آندروید SDK در محل پیش فرض آن نصب شده است، adb در C: \ Program Files (x86) \ Android \ android-sdk \ platform-tools \ adb.exe قرار دارد؛ اگر نه، این مسیر را برای محل SDK Android در کامپیوتر خود تغییر دهید.
- دستور زیر را در cmd وارد کنید:
- اگر شبیه ساز از آندروید SDK قابل دسترسی باشد، باید در لیست دستگاه های متصل نمایش داده شود. مثلا:
- اگر شبیه ساز در این لیست ظاهر نشود، Android SDK Manager را اجرا کنید، تمام به روزرسانی ها را اعمال کنید، سپس دوباره امتحان کنید.
خطای دسترسی MMIO
اگر پیام یک خطای دسترسی MMIO رخ داده است، شبیه ساز را مجددا راه اندازی کنید.
- عدم وجود Google Play
هنگام ایجاد یک دستگاه مجازی، مطمئن شوید که Google Play Services یا Google Play Store یا هر دو گزینه را انتخاب کرده اید:
- Google APIs: شامل خدمات Google Play در دستگاه مجازی است.
- Google Play Store: شامل فروشگاه Google Play در دستگاه مجازی است.
به عنوان مثال، این دستگاه مجازی شامل Google Play Services و Google Play Store خواهد بود.
توجه داشته باشید تصاویر Google Play Store فقط برای برخی از انواع دستگاه های پایه مانند Pixel، Pixel 2، Nexus 5 و Nexus 5X در دسترس هستند.
- مسائل مربوط به عملکرد
مسائل مربوط به عملکرد به طور معمول ناشی از یکی از مشکلات زیر است:
- emulator بدون hardware acceleration اجرا می شود.
- دستگاه مجازی که در شبیه سازی اجرا می شود از یک تصویر سیستم مبتنی بر x86 استفاده نمی کند.
بخش های زیر جزئیات این سناریوها را پوشش می دهد.
فعال نبودن Hardware acceleration
اگر hardware acceleration فعال نباشد، Device Manager یک پیام خطا نشان می دهد که پلتفرم Hyperion ویندوز (WHPX) به درستی پیکربندی نشده است.
اگر این پیغام خطا نمایش داده شود، مراحل زیر را برای بررسی و فعال کردن hardware acceleration مشاهده کنید.
Acceleration فعال است، اما emulator به آرامی اجرا می شود.
یک دلیل رایج برای این مشکل، استفاده از یک تصویر مبتنی بر x86 در دستگاه مجازی شما نیست (AVD). هنگام ایجاد یک دستگاه مجازی، مطمئن شوید که یک تصویر سیستم مبتنی بر x86 را انتخاب کنید:
نکات مهم دیگر برای عیب یابی
اگر شبیه ساز در حال اجرا نیست، شما می توانید آن را از خط فرمان (به جای اینکه از ویژوال استودیو انتخاب کنید) شروع کنید تا خروجی آن را مشاهده کنید. به طور معمول، تصاویر AVD شبیه ساز آندروید در محل زیر ذخیره می شود (نام کاربری را با نام کاربری ویندوز خود جایگزین کنید):
C:\Users\username\.android\avd
آموزش Xamarin.Android (بخش اول)
آموزش Xamarin.Android (بخش دوم)
"امیدواریم از این مقاله لذت کافی را برده باشید"
"Ably.ir"