معرفی کامل Xamarin iOS
ساخت برنامه های آی او اس نیتیو
Xamarin.iOS بخشی از خانواده Xamarin برای ساخت برنامه های بومی iOS با C # و Xamarin است. Xamarin.iOS همان کنترلهای رابط کاربری را ارائه می دهد که در زبان Objective-C یا Swift و Xcode موجود هستند.
در مقاله های قبل ما xamarin و xamarin.android را کاملاً برای شما عزیان توضیح دادیم. این مقاله در مورد معماری لایه ای iOS، معماری Xamarin.iOS و ابزار / SDK ها برای توسعه برنامه های Xamarin.iOS است. بنابراین در ابتدا بیایید معماری iOS را درک کنیم.
ساخت برنامه های آی او اس نیتیو
Xamarin.iOS بخشی از خانواده Xamarin برای ساخت برنامه های بومی iOS با C # و Xamarin است. Xamarin.iOS همان کنترلهای رابط کاربری را ارائه می دهد که در زبان Objective-C یا Swift و Xcode موجود هستند.
در مقاله های قبل ما xamarin و xamarin.android را کاملاً برای شما عزیان توضیح دادیم. این مقاله در مورد معماری لایه ای iOS، معماری Xamarin.iOS و ابزار / SDK ها برای توسعه برنامه های Xamarin.iOS است. بنابراین در ابتدا بیایید معماری iOS را درک کنیم.
توسعه ios | iOS Development
iOS یک سیستم عامل تلفن همراه است که بر روی iPhone، iPad و iPod touch و دستگاه های Apple TV اجرا می شود. IOS توسط شرکت اپل توسعه یافته و نگهداری می شود که بر پایه هسته یونیکس استوار است. این می تواند تنها بر روی دستگاه های apple (سخت افزار) اجرا شود. این به عنوان سیستم عامل iPhone شناخته شده است.
توسعه برنامه های بومی iOS می تواند با Xcode با استفاده از Objective-C یا Swift به عنوان یک زبان برنامه نویسی با استفاده از دستگاه Mac انجام شود. با استفاده از دیگر OS ها مثل windows یا ubuntu نمیتوانید توسعه ios را انجام دهید.
معماری ios | iOS Architecture
سیستم عامل iOS یک پشته یونیکس از اجزای نرم افزاری است که به طور مستقیم از مسیر توسعه OS X می آید. می توان آن را عمدتا به چهار بخش تقسیم کرد که در نمودار زیر نشان داده شده است.
-
هسته و درایوهای دستگاه | Kernel and Device Drivers
این پایین ترین لایه ی iOS است که عمدتا شامل درایور های kernel و device است. محیط هسته در بالای Mach 3.0 ساخته شده است (یک میکرو هسته ای که جایگزین هسته در نسخه BSD یونیکس است) و امکانات شبکه ای با کارایی بالا و پشتیبانی از چندین سیستم فایل های یکپارچه را فراهم می کند.
-
لایه هسته OS | Core OS Layer
لایه هسته OS شامل فن آوری ها و چارچوب هایی است که خدمات سطح پایین مربوط به سخت افزار و شبکه های کم سطح را ارائه می دهند. این خدمات براساس امکانات موجود در لایه هسته و درایور دستگاه است.
-
لایه خدمات هسته | Core Services Layer
لایه خدمات هسته شامل خدمات اصلی مانند Address book، امنیت و ... است که ویژگی های ضروری را برای برنامه ها فراهم می کند. این، دسترسی به منابع اساسی مورد نیاز برای برنامه را می دهد.
-
لایه رسانه | Media Layer
لایه رسانه به شما کمک می کند تا گرافیک های 2D و 3D، انیمیشن ها، جلوه های تصویری و ویژگی های صوتی و تصویری حرفه ای را به برنامه تلفن همراه خود اضافه کنید.
-
لایه Cocoa Touch | Cocoa Touch Layer
لایه Cocoa Touch در درجه اول مسئولیت ظهور برنامه ها را بر عهده دارد. این امکان دسترسی به توابع سیستم اصلی مانند Contacts، Camera، ورودی لمسی، به اشتراک گذاری با برنامه های دیگر، اعلان ها و غیره را فراهم می کند.
معماری Xamarin.iOS | Xamarin.iOS Architecture
برنامه های Xamarin.iOS در داخل محیط Mono Runtime اجرا می شوند و از کامپایل AOT (full ahead of Time) برای کامپایل کردن کد C # به نیتیو استفاده می کنند. Mono Runtime در زبان C نوشته شده است و با Runtime-Objective-C همکاری می کند. هر دو محیط زمان اجرا بر روی هسته یونیکس مانند XNU اجرا می شوند و API های مختلفی را برای دسترسی به سیستم عامل ios تحت پوشش قرار می دهند.
در برنامه های Xamarin.iOS شما می توانید ویژگی های مختلف سطح پایین سیستم عامل iOS را با استفاده از برنامه های .NET API و یا استفاده از اتصال برای API های iOS اپل دسترسی داشته باشید.
توسعه Xamarin.iOS | Xamarin.iOS Development
Xamarin.Ios اجازه می دهد شما بتوانید یک برنامه نیتیو ios را با استفاده از سی شارپ ایجاد کنید. Xamarin.iOS همان کنترلهای رابط کاربری را ارائه می دهد که در زبان Objective-C یا Swift و Xcode موجود هستند. شما می توانید با استفاده از Xamarin Studio و یا Visual Studio، Xamarin.iOS را برای مک توسعه دهید.
ویژوال استودیو برای ویندوز نیاز به اتصال به دستگاه مک برای توسعه برنامه های iOS است.