انواع حل مسئله خرید
1-حل مسئله معمولی
در مورد محصولاتی مانند شیر و صابون مصرف کننده در زمان کوتاهی مسئله را تشخیص می دهد و تصمیم خود را می گیرد و برای جستجوی اطلاعات خارجی و ارزیابی گزینه ها نیازمند تلاش زیادی نیست.
1-حل مسئله معمولی
در مورد محصولاتی مانند شیر و صابون مصرف کننده در زمان کوتاهی مسئله را تشخیص می دهد و تصمیم خود را می گیرد و برای جستجوی اطلاعات خارجی و ارزیابی گزینه ها نیازمند تلاش زیادی نیست.تصمیم گیری خرید معمولا به صورت عادت در می آید. این روش در مورد محصولات و فراورده های کم ارزش که مصرف بالایی دارد دیده می شود.
2- حل مسئله محدود
در این روش، مصرف کننده معمولا در جستجوی اطلاعات و استعانت از دوستان برای ارزیابی راه چاره هست. ممکن است چند مارک مورد ارزیابی قرار گیرد.در اینجا محصول شناخته شده و مارکها ناشناخته است. این روش در مورد انتخاب یک رستوران برای مصرف شام یا خرید اتو صدق می کند. در مورد این گونه محصولات، وقت و تلاش بیشتری نسبت به محصولات معمولی لازم است.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
169