سیستم های اطلاعاتی بازاریابی
مدیران بازاریابی معمولا با دو مشکل اساسی روبه رو میشوند :
در مواقعی اطلاعات مورد نیاز اصلا وجود ندارد و در مواردی اطلاعات بیش از حد نیاز است. بعضی از اطلاعات به دست آمده، آماری است که کمکی به تصمیمات زمان حاضر نمی کند ولی ممکن است برای تصمیمات آینده مطلوب باشد.
مدیران بازاریابی معمولا با دو مشکل اساسی روبه رو میشوند :
در مواقعی اطلاعات مورد نیاز اصلا وجود ندارد و در مواردی اطلاعات بیش از حد نیاز است. بعضی از اطلاعات به دست آمده، آماری است که کمکی به تصمیمات زمان حاضر نمی کند ولی ممکن است برای تصمیمات آینده مطلوب باشد.
سیستم اطلاعاتی بازاریابی عبارت است از مراحلی سازمان یافته که طی آن اطلاعات جمع آوری، طبقه بندی،تجزیه و تحلیل و تنظیم می گیرد. سیستم اطلاعاتی بازاریابی میتواند با تجزیه و تحلیل آمارها و عرضه نظریه های جدید و محاسبه روند تغییرات یا مشخص کردن الگوهای خوب، به پیشنهاد مطلوبی دست یابد.البته این سیستم به تنهایی کارایی ندارد بلکه مدیران باید مشخص کنند که به چه اطلاعاتی نیاز دارند. علاوه بر این، اگر اطلاعات کافی یا به موقع نباشند برای تصمیمات مناسب نخواهند بود.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)