امنیت و مسئولیت اینترنت اشیاء

امنیت و مسئولیت اینترنت اشیاء

در مقاله قبل درباره اینکه اینترنت اشیا چیست و  فرصت های شغلی اینترنت اشیاء(IOT) صحبت کردیم . در ادامه آموزش ها و مشاوره های رایگان ابلای (ABLY) شما را با امنیت و مسئولیت اینترنت اشیاء(IOT) در سرقت داده ها ، حمله سایبری آشنا خواهیم کرد.

مشکلات پیش روی سیستم اینترنت اشیا اینترنت اشیاء در سرقت داده ها , حمله های سایبری

در مقاله قبل درباره اینکه اینترنت اشیا چیست و  فرصت های شغلی اینترنت اشیاء(IOT) صحبت کردیم . در ادامه آموزش ها و مشاوره های رایگان ابلای (ABLY) شما را با امنیت و مسئولیت اینترنت اشیاء(IOT) در سرقت داده ها ، حمله سایبری آشنا خواهیم کرد.

 

امنیت اینترنت اشیاء (IOT)

هر ابزار مرتبط با اینترنت فرصت هایی را برای حمله مهاجمین ایجاد می کند.چنین آسیب هایی حتی برای یک ابزار کوچک گسترده است . این آسیب ها شامل خطرات ناشی از انتقال داده ها، ورود مهاجمین به دستگاه ها،دستگاه های ناقص میباشد. دراین اوضاع با رفع نشدن مشکلات مربوط به ایمنی ، همه گیری این وسایل و تولید گجتهای کم هزینه احتمال این حملات بیشتر گشته است.

مشکلات پیش روی سیستم اینترنت اشیا (IOT)

 

  • رفتار غیرقابل پیش بینی

تعداد زیاد وسایل و گجت ها و لیست روش ها و متد کار کردن با آنها طولانی و غیر قابل پیشبینی ست. ممکن است دستگاهی به درستی طراحی و در حال کار باشد ، اما هیچ تضمینی در مورد نحوه تعامل آن با دیگر دستگاه ها وجود ندارد .

  • تشابه ابزار

دستگاه های اینترنت اشیاء (IOT) نسبتاً یکنواخت هستند و از فناوری اتصال و مؤلفه ها استفاده می کنند.اگر یک سیستم یا ابزار از آسیب ببیند، بقیه دستگاه ها هم دچار مشکل میشوند.

  • مشکل استقرار

یکی توانایی های اصلی اینترنت اشیاء (IOT) تجزیه و تحلیل و شبکه هایی است که امکان استقرار در آن مکانها سخت است (برای اطلاعات بیشتر مقاله اینترنت اشیا در اجرای قانون را مطالعه کنید).  این مکان ها دسترسی به امنیت دستگاه ها را با مشکل ایجاد می کند.

  • شیوه زندگی طولانی و ایمنی نامتناسب

یکی از مزایای ابزارهای اینترنت اشیاء (IOT) طول عمر بالای آنها میباشد و این موضوع  به معنای نیاز به پشتیبانی از آنها است. اگر این مورد را در مورد ساختارهای سنتی بررسی کنید میبینید که مدتها پس از اینکه بسیاری از آنها مورد استفاده قرار گرفتند آنها را راهنمایی و به روزمی کنند.دستگاه ها به دلیل تکامل در دوران های مختلف در طی سال ها ، از میزان ایمنی یکسانی در سیستم های مختلف برخوردار نیستند.

 

  • عدم کمک به بهبود سیستم

بسیاری از دستگاه های اینترنت اشیاء (IOT) به طور مثال بسیاری از وسایل کوچک به گونه‌ای طراحی نشده اند که امکان پیشرفت یا به روز رسانی آنها وجود داشته باشد و برخی دیگر پیشرفتهای نامناسبی را ارائه می دهند و بسیاری از مالکان آن ها را نادیده می گیرند

  • شفافیت ضغیف یا فقدان شفافیت

بسیاری از ابزارهای اینترنت اشیاء (IOT) از نظر عملکردی شفافیتی ارائه نمی دهند و مشتریان نمی توانند رویکردهای خود را مطالعه و یا به آنها دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل  سردرگم هستند که روی نحوه رفتار دستگاهها حساب کنند یا نه. آنها هیچ مدیریتی در مورد قابلیت های نامطلوب یا سری سوابق ندارند. در حالی که یک سازنده با به روز رسانی دستگاه می تواند قابلیت های نامطلوب بیشتری را به همراه بیاورد.

  • عدم وجود شاخص

اهدافی از اینترنت اشیاء (IOT) وجود دارند که مورد توجه بیشتر قرار میگیرندو  در تبلیغات ، زرق و برق دار ارائه میشوند  . اما همین تبلیغات آگاهی کاربر را نسبت به کلیت دستگاه کم میکند و اگر مشکلی پیش آید ، فرد نمیتواند آنرا تشخیص دهد و نقض محافظت می تواند در فواصل طولانی بدون شناسایی ادامه یابد.

 

مسئولیت اینترنت اشیاء(IOT)

نقص امنیتی اینترنت اشیاء (IOT) و توانایی آن در انجام وظایف مثبت ، راه را برای هرگونه مسئولیت های حقوقی مرتبط باز می کند.سه حوزه مرتبط عبارتند از : نقص دستگاه ، حمله و سرقت آمار.

مشکلات در مسئولیتهای  اینترنت اشیاء (IOT) می تواند خسارات زیادی را به بار آورد.

نقص عملکرد ابزار

سطح عمیق تر اتوماسیون که توسط سیستم اینترنت اشیاء (IOT) معرفی میشود ، می تواند کنترل کاملی بر سیستم های حیاتی ، ساختارهای موثر و متعلقات آن را داشته باشدو در صورت ناقص عمل کردن ،می توانند آسیب های بزرگی را ایجاد کنند.بعنوان مثال اگر یک دستگاه کنترل کوره اینترنت اشیا (IOT) یک مشکل را اشتباه گزارش کند ممکن است در یک خانه لوله ها یخ بزنند و سیستم آب آن خانه اسیب ببیند.

 

حمله های سایبری

گجت های اینترنت اشیا انجمن و هر چیزی را که مستقیماً در معرض خطر حملات قرار گیرد افشا میکند.حتی اگر اتصالات شخص یکپارچه سازی شده باشد.علاوه بر این آنها بهترین اقدام برای کنترل آسیب را انجام میدهد. مانند اجاق گاز که اگر هک شود با سیستم آبپاش محافظت می شود . این سیستم برای بهترین اقدامعلیه این موضوعات ،بیشترین نقاط مستعد خطر را شناسایی و با آن مقابله می کند .

 

تعدادی از ساده ترین اقدامات علیه حملات به شرح زیر است :

 

  • محافظت داخلی - افراد و شرکت ها باید به دنبال دستگاه های مقاوم باشند و این یعنی آنهایی که دارای ایمنی در سخت افزار و سیستم عامل هستند.
  • رمزگذاری این اقدام باید هم از طریق تولیدکننده و هم توسط مصرف کننده پیاده سازی شود.
  • تجزیه و تحلیل ریسک - شرکت ها و افراد باید در طراحی ساختار خود ، تهدیدات ممکن را پیشبینی و آنها را تحلیل کنند.
  • مجوز - ابزارها هر زمان ممکن باشد باید نگران مقررات مربوط به امتیازات و حق ورود به فنون باشند.

 

 سرقت داده ها

با وجود قدرت اینترنت اشیاء (IOT) و مقاومت آن در برابر سرقت ،نداشتن نقطه ضعف غیرممکن است. برخی افراد انگیزه های متفاوتی برای سرقت داده ها دارند. انگیزه هایی همچون دستیابی به سوابق خصوصی برای اخاذی ، سرقت هویت ، بدگویی و ... . البته در مدیریت این سیستم ها باید اقداماتی از این دست پیش بینی شود .

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس