مشاغل اینترنت اشیا

مشاغل اینترنت اشیا

امروز در مورد فرصت های شغلی اینترنت اشیاء iot در کشورهای مختلف صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این به شما خواهیم آموخت که چگونه خودتان را آماده کنید و یا مهارتهای مورد نیاز مشاغل اینترنت اشیا iot را بدست آورید. همچنین به شما انواع مختلف مشاغل اینترنت اشیاء iot را آموزش میدهیم.

مشاغل اینترنت اشیا

مهارت های شغلی اینترنت اشیا iot

در سری مقالات گذشته از موارد مختلفی در حیطه اینترنت اشیا  IOT صحبت کردیم. همچنین در رابطه با اینترنت اشیا در کشاورزی و اینترنت اشیا در بازاریابی و تبلیغات  و اینترنت اشیا در صنعت و... سخن گفتیم.

مشاغل اینترنت اشیا

امروز در مورد فرصت های شغلی اینترنت اشیاء IOT در کشورهای مختلف صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این به شما خواهیم آموخت که چگونه خودتان را آماده کنید و یا مهارتهای مورد نیاز مشاغل اینترنت اشیا IOT  را بدست آورید. همچنین به شما انواع مختلف مشاغل اینترنت اشیا IOT را آموزش میدهیم.

فرصت های شغلی IOT

بر خلاف اکثر صنایع دیگر، این یک اشتباه است که اینترنت اشیاء (IOT) را به خودی خود یک پروژه تخصصی بدانیم. با این وجود یکی از اولین مواردی که هنگام انتخاب مسیر مشاغل اینترنت اشیاء IOT به ذهن دانش پذیران می رسد داشتن صلاحیت و تخصص لازم برای آن است.

تحقیقی جدید با عنوان "روندهای برتر و استراتژیک اینترنت اشیا IOT تا سال 2023" تولید شده است که 10 اثر مهم اینترنت اشیاء IOT  را بیان می کند. این اثرات عبارتند از :

  • هوش مصنوعی
  • اقتصاد شناسی و کارگشایی داده ها
  • تغییر از لبه هوشمند به مش هوشمند
  • برتری اینترنت اشیاءIOT  
  • سنسور نوآورانه
  • اینترنت اشیاء IOT اجتماعی ، حقوقی و اخلاقی
  • سخت افزار و سیستم عامل مورد اعتماد
  • آخرین تجربه کاربر اینترنت اشیاء IOT 
  • نوآوری در تراشه
  • فن آوری های جدید شبکه های بی سیم اینترنت اشیاء IOT 

 

با اجرایی شدن این اثرات ، فرصت های شغلی زیر در اینترنت اشیاء IOT جای میگیرند :

  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • شبکه و ساختار
  • حفاظت
  • دستگاه و سخت افزار
  • توسعه سلول و رابط کاربری (UI)

 

 تجزیه و تحلیل داده در اینترنت اشیا

یکی از کارکردهای مهم یک سیستم اینترنت اشیاء  IOT ، میزان تولید اطلاعات است که با وجود تعداد زیاد گجتها نگران آن نیستیم. تجزیه و تحلیل سوابق بیش از حد در داخل سیستم اینترنت اشیاء IOT ، با تخصیص هر آمار وابسته و بدون ساختار فراخوانده می شود. تخصص و تجربه بزرگ آماری می تواند جنبه محکمی در به دست آوردن فرصت های این بخش داشته باشد همچنین تعداد زیاد واقعیتها ممکن است سد راه شما برای  آنالیز کردن سریع آنها باشد.

 

شبکه در اینترنت اشیا

دستگاه اینترنت اشیا IOT را می توان به عنوان سیستم پیچیده ای از ابزارها و گجتهای مرتبط در نظر گرفت. به دلیل طیف گسترده و انواع پیاده سازی سنسورها و فرستنده ها ، مبحث جدیدی در حوزهی شبکه مطرح می شود. متخصصان شبکه تاکنون مدیریت شبکه هایی از سیستم های کامپیوتری، دوربین و سایر تجهیزات مرتبط مانند پرینتر ...  را  اجرا و تجربه کرده اند، اما امروزه با حضور اینترنت اشیا یا همان iot شبکه ها با مفاهیم جدیدی در حال اجرا هستند.امروزه دانش شبکه در حوزه ی اینترنت اشیاء iot در مقایسه با شبکه های سال های گذشته بسیار متفاوت است.
 

امنیت در اینترنت اشیا

امنیت یک کلمه کلیدی در اینترنت اشیا iot است. اگر مباحث امنیتی در یخچال هوشمند شما رعایت نشود و یک هکر به یخچال شما متصل شود، ممکن است با استفاده از این مسیر، به تمام بخش های دیگر شبکه ی منزل شما دسترسی پیدا کند. برخی از توانایی های اصلی در این حوزه، رمزنگاری اطلاعات، ارزیابی صحت اطلاعات، امنیت سیستم های بی سیم، امنیت نرم افزارها و... است.

سخت افزارها در اینترنت اشیا

مهندسین سخت افزار، بردهای متنوعی در حوزهی اینترنت اشیا را برای استفاده در بخش های مختلف به وجود آورده اند. البته این کار با وجود تعداد زیادی ماژول سخت افزاری، سنسور و... کار ساده ای نیست، اما یکی از مشاغل اصلی در حوزهی اینترنت اشیا IOT مشاغل مربوط به الکترونیک و سخت افزار است.


طراحی رابط کاربری در اینترنت اشیا

رشد اینترنت اشیا IOT در حالی صورت گرفته است که زندگی ما با هوشمند سازی همراه است. از آنجا که کار اینترنت اشیاء IOT اتصال تمام وقت همه وسایل است، تلفن های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه بهترین گزینه برای اینترنت اشیاء IOT هستند. سازندگان اندرویدی و ios ، تمایل زیادی برای ورود و استفاده در اینترنت اشیا IOT دارند. توسعه دهندگان نیز، به این برنامه ها (اندروید و ios) اجازه می دهند تا با سایر دستگاه های خارجی و حسگرها ارتباط برقرار  کنند و این امر باعث رشد سریعتر  اینترنت اشیا iot می شود.

توسعه دهندگان برای ارتقا حوزهی اینترنت اشیا کافی است تنها رابط کاربری مناسب برای تلفن های همراه، ساعت های هوشمند و یا سایر موارد طراحی کنند. چرا که بسیاری از دستگاه های امروزی خود تجهیزات مناسبی را برای اینترنت اشیاء IOT دارند.
 

 مشاغل اینترنت اشیا

مشاغل اینترنت اشیاء IOT به آرامی در حال پیشرفت هستند، اما کمبود آموزش اینترنت اشیاء IOT بخصوص در مقطع دانشگاهی و درک نامناسب از آن، باعث کندی این پیشرفت شده است. با توجه به وسعت و میزان زیاد حوزه های اینترنت اشیاء IOT ، برخی از مهارتها و دانش های فنی ضروری است. بعنوان نمونه ورود به سیستم های اینترنت اشیاء IOT با آگاهی از مهندسی برق، الکترونیک و ابزار باعث افزایش کیفیت استفاده از آن میشود.

دانستن فناوری اطلاعات، توسعه برنامه های تلفن همراه (اپلیکیشن) و طراحی رابط کاربری UI و... در صنعت نرم افزار، یک امتیاز عظیم برای کار در اینترنت اشیاء IOT است.
 

 انواع مشاغل اینترنت اشیا

در راستای آموزش حرفه ای اینترنت اشیا IOT اکنون در مورد فرصت های مختلفی که توسط این سیستم ارائه میشود صحبت خواهیم کرد.
 

نرم افزار در اینترنت اشیا

الگوریتم ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات، برنامه نویسی سوکت (شبکه)، ابزارهای گزارشگری از بانک های اطلاعاتی، کلان داده، مدیریت بانک اطلاعاتی و بسیاری دیگر از حوزه های نرم افزار، می توانند به عنوان تخصص هایی که در اینترنت اشیا مورد استفاده قرار می گیرند، مطرح شوند.
 

درامد مشاغل اینترنت اشیا

سود متوسط اینترنت اشیاء IOT برای 12 ماه در سال 2017 معادل 15.2 یورو است که سالانه همه افراد با درجه مهارت متفاوت از آن برخوردار میشوند. اینترنت اشیاءIOT  فیلد کاری جدیدی است و به دلیل عدم وجود تخصص کافی، حقوق بالاتری به متخصصان پرداخت میکند.
 

حقوق IOT در مقابل با IT

طبق آمار بررسی شده، به طور متوسط متخصصان اینترنت اشیا IOT حدود 76٪ حقوق بالاتری را نسبت به متخصصان فناوری اطلاعاتIT  در کشورهای مختلف دنیا کسب می کنند.

در کشورهای اروپایی دستمزد متوسط متخصصان اینترنت اشیاء IOT در حدود ساعتی 15.2 یورو و متخصصان فناوری اطلاعات IT در این بخش حدود ساعتی 8.65 یورو، درآمد کسب می کنند. تنها 33٪ از متخصصان اینترنت اشیا IOT حقوق و دستمزد های زیر 6 یورو دارند (16٪ از متخصصان IOT درآمدی در حدود ساعتی 10-25 یورو دارند).

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس