a

ABLY مقالات و مطالب مجموعه

آموزش زامارین اندروید (xamarin android)

آموزش زامارین اندروید (xamarin android)

آموزش زامارین اندروید (xamarin android)

 

  •  آموزش فارسی زامارین اندروید (بخش هشتم)

 

برای مشاهده تمام آموزش های مریوط به Xamarin اینجا کلیک کنید


 

با سلام. در بخش های قبل آموزش زامارین اندروید ما توضیح کلی راجع به xamarin android دادیم و اولین پروژه را نیز با زامارین اندروید ایجاد کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

 

 


دراین بخش از آموزش فارسی xamarin android ما به اصول اپلیکیشن در زامارین اندروید می پردازیم که شامل موارد زیر است و به ترتیب در هربخش به آنها می پردازیم. بنابراین تا آخر این آموزش همراه ما در مجموعه ABLY باشید.

آموزش زامارین اندروید (xamarin android)

آموزش زامارین اندروید (xamarin android)

 

  •  آموزش فارسی زامارین اندروید (بخش هشتم)

 

برای مشاهده تمام آموزش های مریوط به Xamarin اینجا کلیک کنید


با سلام. در بخش های قبل آموزش زامارین اندروید ما توضیح کلی راجع به xamarin android دادیم و اولین پروژه را نیز با زامارین اندروید ایجاد کردیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

 

دراین بخش از آموزش فارسی xamarin android ما به اصول اپلیکیشن در زامارین اندروید می پردازیم که شامل موارد زیر است و به ترتیب در هربخش به آنها می پردازیم. بنابراین تا آخر این آموزش همراه ما در مجموعه ABLY باشید.


اصول اپلیکیشن در xamarin اندروید

 

  • Accessibility (قابلیت دسترسی)
  • Understanding Android API Levels (درک سطح Android API)
  • Resources in Android (مفهوم Resources در زامارین)
  • Activity Lifecycle  (طول عمر فعالیت)
  • Localization (محلی سازی)
  • Services (سرویس ها)
  • Broadcast Receivers
  • Permissions (مجوزها)
  • Graphics and Animation (گرافیک و انیمیشن)
  • CPU Architectures (معماری CPU)
  • Handling Rotation
  • Android Audio
  • Notifications
  • Touch
  • HttpClient Stack and SSL/TLS
  • Writing Responsive Applications (نوشتن برنامه های ریسپانسیو)

 

در این بخش از آموزش زامارین اندروید به زبان فارسی ما Accessibility (قابلیت دسترسی) را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


Accessibility on Android

 

نحوه استفاده از Android Accessibility APIs برای ساخت برنامه توسط accessibility checklist


توصیف عناصر UI

 

Android یک خاصیت ContentDescription را برای ارائه توضیحات قابل دسترسی فراهم می کند.

این Description می تواند یا د ر #C و یا در  AXML layout file قرار گیرد.

در سی شارپ:


 

saveButton.ContentDescription = "Save data";

در AXML layout

<ImageButton
    android:id=@+id/saveButton"
    android:src="@drawable/save_image"
    android:contentDescription="Save data" />

خاصیت Hint برای TextView

 

برای ارائه توضیحات در EditText و  TextView از خاصیت Hint به جای ContentDescription استفاده می کنیم.

در سی شارپ:

someText.Hint = "Enter some text"; // displays (and is "read") when control is empty

در AXML layout

<EditText
    android:id="@+id/someText"
    android:hint="Enter some text" />


خاصیت LabelFor


 برای بدست آوردن ID یک فیلد و هر چیز دیگری از خاصیت LabelFor استفاده می کنیم.

در سی شارپ:

EditText edit = FindViewById<EditText> (Resource.Id.editFirstName);
TextView tv = FindViewById<TextView> (Resource.Id.labelFirstName);
tv.LabelFor = Resource.Id.editFirstName;

در AXML layout

<TextView
    android:id="@+id/labelFirstName"
    android:hint="Enter some text"
    android:labelFor="@+id/editFirstName" />
<EditText
    android:id="@+id/editFirstName"
    android:hint="Enter some text" />

از متد AnnounceForAccessibility در هر View Control برای برقراری ارتباط یک رویداد یا تغییر وضعیت به کاربران، هنگامی که accessibility فعال شود، استفاده می شود. این متد برای اکثر عملیات مورد نیاز نیست، اما باید در جایی که اطلاعات اضافی برای کاربر مفید باشد استفاده شود.

در سی شارپ:

button.Click += delegate {
  button.Text = string.Format ("{0} clicks!", count++);
  button.AnnounceForAccessibility (button.Text);
};


Accessibility and Localization

 

شما می توانید کدهای خود را محلی سازی کنید. مانند مثال زیر که Hint و Description را در یک فایل Strings.xml استفاده شده است:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>
	<string name="enter_info">Enter some text</string>
	<string name="save_info">Save data</string>
</resources>

البته می تواند به صورت زیر نیز باشد:

در سی شارپ:

می توانید از Resources.GetText استفاده کنید:

someText.Hint = Resources.GetText (Resource.String.enter_info);
saveButton.ContentDescription = Resources.GetText (Resource.String.save_info);

در AXML layout

<TextView
    android:id="@+id/someText"
    android:hint="@string/enter_info" />
<ImageButton
    android:id=@+id/saveButton"
    android:src="@drawable/save_image"
    android:contentDescription="@string/save_info" />


در آموزش های بعدی یادگیری زامارین اندروید به دیگر اصول های برنامه درxamarin android خواهیم پرداخت.

منبع: microsoft

"تهیه شده در مجموعه ABLY"

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :Phone Number
0713 625 1757 :Phone Number