تفاوت جاوا با زامارین

تفاوت جاوا با زامارین

آموزش xamarin android به زبان فارسی (بخش هشتم-2)

جاوا یا زامارین؟ (بخش هشتم – 1)

با سلام. همانطور که در بخش قبل آموزش جاوا در زامارین برای شما عزیزان توضیحاتی راجع به تفاوت ها و اشتراک های سی شارپ و جاوا دادیم، در این قسمت به ادامه این موضوع می پردازیم که پس از پایان این مطلب بدانید زامارین اندروید را با جاوا یا با سی شارپ ادامه دهید.

بنابراین تا آخر آموزش فارسی جاوا در xamarin android با ما همراه باشید.

 

تفاوت جاوا و زامارین

آموزش xamarin اندروید به زبان فارسی (بخش هشتم-2)

تفاوت جاوا با زامارین؟ (بخش هشتم – 1)

با سلام. همانطور که در بخش قبل آموزش جاوا در زامارین برای شما عزیزان توضیحاتی راجع به تفاوت ها و اشتراک های سی شارپ و جاوا دادیم، در این قسمت به ادامه این موضوع می پردازیم که پس از پایان این مطلب بدانید زامارین اندروید را با جاوا یا با سی شارپ ادامه دهید.
بنابراین تا آخر آموزش فارسی جاوا در xamarin android با ما همراه باشید.

Lambda Expressions

  • Lambda Expressions چیست؟

  • عبارات لامبدا چیست؟


Lambda Expressions (عبارات لامبدا) مختصر شده ی anonymous methods (متدهای ناشناس / بی نام) در سی شارپ است که کدها را ساده و کم می کند. بهتراست بگوییم که در زمان کامپایل برنامه، عبارات lambda به متدهای بی نام (anonymous method) تبدیل می شوند.
نام های دیگر  Lambda، Closures, Anonymous Functions و Blocks است.
در #C، عبارات لامبدا با عملگر => ایجاد می شوند:



(arg1, arg2, ...) => {
    // implementation code
};


در Xamarin.Android، عبارات لامبدا اغلب برای تعریف event handlers استفاده می شود. مثلا:


button.Click += (sender, args) => {
    clickCount += 1;    // access variable in surrounding code
    button.Text = string.Format ("Clicked {0} times.", clickCount);
};


Event Handling

  • event handler چیست؟

  • Event Handling چیست؟


event handler در #C، یک متد که حاوی کدهایی در پاسخ به یک رویداد خاص که در یک برنامه اجرا می شود، اجرا می شود.
event handler  بیشتر در برنامه های (graphical user interface (GUI برای اداره رویدادهایی مانند button clicks و انتخاب منو، توسط کنترل ها در رابط کاربری مورد استفاده قرار می گیرند. 
در Xamarin.Android، رویدادها اغلب برای اعلان اشیاء هنگام استفاده از یک کاربر برای کنترل UI استفاده می شود. به طور معمول، یک کنترل UI دارای اعضای است که با استفاده از کلمه کلید event  تعریف شده است.
در جاوا برای اینکار از Listener interface و در سی شارپ از delegates استفاده می شود.


برای ایجاد یک Event:

  • یک شی delegates ایجاد کنید که به شیوه ای که می خواهید هنگام رویداد رخ دهد، به آن اشاره می شود.
  • از عملگر += استفاده کنید.

کد زیر با استفاده از delegates نوشته شده است:


startActivityButton.Click += delegate {
    Intent intent = new Intent (this, typeof (MyActivity));
    StartActivity (intent);
};



همچنین می توانید از عبارات lambda به صورت زیر استفاده کنید:


startActivityButton.Click += (sender, e) => {
    Intent intent = new Intent (this, typeof (MyActivity));
    StartActivity (intent);
};



Asynchronous Programming

 

  • برنامه نویسی ناهمزمان

  • Asynchronous Programming چیست؟

  • معرفی برنامه نویسی غیرهمزمان


برنامه نویسی ناهمزمان یک راه برای بهبود پاسخ کلی برنامه شما است. ویژگی های برنامه نویسی غیر همزمان باعث می شود که بقیه برنامه شما همچنان در حال اجرا باشند، در حالی که بخشی از برنامه شما توسط یک عملیات طولانی مسدود شده است. دسترسی به وب، پردازش تصاویر و خواندن / نوشتن فایلها نمونه هایی از این عملیات هستند.
#C از برنامه نویسی ناهمزمان از طریق کلمات کلیدی async و await پشتیبانی می کند.
به طور خلاصه، شما از کلمه کلیدی async در یک متد استفاده می کنید تا نشان دهید که کد در این متد برای اجرا مسدود نیست.



downloadButton.Click += downloadAsync;
...
async void downloadAsync(object sender, System.EventArgs e)
{
    webClient = new WebClient ();
    var url = new Uri ("http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA15416.jpg");
    byte[] bytes = null;

    bytes = await webClient.DownloadDataTaskAsync(url);

    // display the downloaded image ...



Keyword Differences (تفاوت کلمات کلیدی)


بسیاری از کلمات کلیدی مورد استفاده در جاوا نیز در #C استفاده می شوند:
 

keyword-differences-in-xamarin

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس