آنچه که هر سئو کاری باید بداند

آنچه که هر سئو کاری باید بداند

اگر سئوکار هستید این مقاله را حتما بخوانید.

search-engine-optimization

همه ما به خوبی میدانیم که الگوریتم های گوگل مانند پاندا و پنگوئن و  سایر الگوریتم های گوگل مدام در حال بروز رسانی می باشد و گاها هرکدام از این الگوریتم ها در روز بیش از دو مرتبه اپدیت میشوند. هر مرتبه با بروزرسانی این الگوریتم ها بسیاری از سایت ها جایگاه خود را برای کلمات کلیدی مشخص از دست میدهند و سایت های دیگر جایگزین آن می شود. دغدغه اصلی در این بین ویژه سئوکاران و  وب مستران می باشد که آیا ما با آپدیت شدن این الگوریتم ها جایگاهمان نزول خواهد کرد یا صعود. در این مقاله سعی داریم چند نکته اساسی را  به شما معرفی نماییم که رعایت آن باعث خواهد شد که از حداکثر ظرفیت موتورهای جستجو به نفع خود استفاده نمایید.

زور چپانی در تگ ها: لطفا برای تمام کلمات جزو نتایج باش!

چقدر این بخش خنده دار و زیان آور است. اشتباه سئو که متاسفانه به دلیل دانش نا کافی برخی عزیزان، امروزه در بزرگ ترین سایت های ایرانی هم به چشم میخورد.

همین پست را در نظر بگیرید. فرض کنید به جای تگ های فعلی آن که در آخر پست قابل مشاهده هستند، از مواردی مانند "اشتباه"، "اشتباه سئو"، "اشتباهات سئو"، "اشتباه های سئو"، "اشتباهات رایج سئو"، "اشتباهات پر تکرار سئو" و غیره استفاده می شد...

خوانندگان محترم، گوگل و سایر موتور های جستجو را چه فرض کرده ایم؟ blush

خیلی ساده و مختصر و مفید خدمتتان عرض کنم. این کاری بسیار بیهوده و اشتباهی بزرگ است که همیشه باعث ایجاد وسواس می شود و کمکی هم به بهبود رتبه برای مدل های مختلف کلمات کلیدی هدف ما نمی کند.

به دلایل زیادی می توان این موضوع را به اثبات رساند. ما به یک تصویر گویا و واضح بسنده می کنیم.

google-related-searches

فراموش کردن اهمیت On Page

سئو on page چیست؟

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین کارهای بهینه سازی یک وب سایت عملیات درون سایتی یا همان On Page است. اولین گام سئو On page، بهینه سازی ساختار کد سایت به گونه‌ای که گوگل آن را دوست داشته باشد است. به طور مثال استفاده از تگ‌ها و عبارات title, keyword و description به خوبی می‌توانند توصیفی از صفحه ما برای کاربران و موتورهای جستجو داشته باشند. این موارد همگی باید به طرزی بکار گرفته شوند که خوانا بوده و به سرعت در بانک اطلاعاتی موتور جستجور ایندکس شوند.

on-page-seo

هر روزه وبمسترها بیشتر اهمیت On Page را درک میکنند.اما زمانی که موضوع به رتبه در نتایج جستجو میرسد بسیاری از وبمسترها سایت خود را فراموش کرده و به موضوعات Off page میپردازند.آنها متوجه نیستند که اهمیت On page چقدر زیاد است و با رعایت اصول به راحتی میتوان از طریق خود سایت,رتبه کلمات کلیدی را در نتایج افزایش داد.کلمات کلیدی مناسب,عناوین مناسب برای پست ها و استفاده از لینک های داخلی تنها بخشی از عوامل موثر در On Page هستند که میتوانند به شما در به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو یاری رسانند.

ترسیدن زمانی که رتبه خود را از دست میدهند

بزرگ ترین و کوچک ترین شرکت های فعال در اینترنت و یا حتی سایت هایی معمولی و معروف هم دوران رشد و افت دارند.از دست دادن رتبه به هیچ وجه موضوع کاملا بدی نیست.اگر از نیمه ی پر لیوان موضوع را نگاه کنید میتوانید رقبای خود را بهتر شناسایی کنید و این به شما کمک میکند که با استفاده از نکات مثبت موجود در ویسایت های آنها,نکات مثبت وبسایت خود را بیشتر و بیشتر کنید.

تمامی وبسایت ها در دوره ی فعالیت خود زمانی را برای اوج رشد و خوشبختی دارند ( Honeymoon ) اما حتی اگر مدیریت وبسایت را مانند زندگی در نظر بگیرید همان طور که در زندگی هم مشکلات و افت و خیزهای فراوانی وجود دارد در وبسایت ها هم دوران افتی وجود دارد.

شما نمیتوانید هیچ کاری بکنید که همیشه بهترین باشید اما میتوانید با بررسی رقبا و استفاده از نکات مثبت دیگران خود را در رده ی بهترین ها قرار بدهید.

seo rank

هرچه بیشتر لینک داشته باشیم، بهتر است!

خیر، اصلا این فکر را نکنید. به عنوان یک قاعده خیلی کلی و حدودی، در هر صفحه با توجه به طول محتوای آن، بین 0 تا 10 لینک کفایت می کند. یعنی یک صفحه وب با کلا 200 کلمه محتوا، به زور توانایی گنجاندن 2 لینک را دارد در حالی که یک محتوای 2100 کلمه ای می تواند تا 20 لینک در خود داشته باشد.

همچنین نکته دیگری که در این باره وجود دارد این است که لازم نیست از تمامی صفحات به هم لینک داده شود.

نکته طلایی در لینک سازی داخلی: تنها از صفحات کم اهمیت تر به صفحات مهم تر سایتتان لینک بدهید، نه بالعکس !!!

این اشتباه سئو را بارها دیده ایم که لینک سازی در داخلی سایت، ساختار و معماری سایت را طوری می کند که از تمامی صفحات به تمامی صفحات دیگر، لینک مستقیم وجود دارد.

قصد نداریم در این پست خطرات انجام این اشتباه بهینه سازی با بیان کنیم. فقط در این حد بسنده می کنیم که لینک باید طبیعی، منطقی و از صفحات کم اهمیت به صفحات مهم سایت شما باشد!

پس سعی کنید این اشتباه بسیار رایج در سئو را تکرار نکنید.

seo link

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی

هیچ چیز بدتر از این نیست که ما سایت خود را با تکرار بیش از حد کلمات و عبارات کلیدی پر کنیم و یک وبلاگ ضعیف ایجاد کنیم.

ما معتقدیم که شما هم از این کار متنفر هستید. در واقع وقتی شما وب سایت خود را پر از کلمات کلیدی تکراری می کنید, در روند رتبه گذاری موتورهای جستجو دستکاری می‌کنید و تلاش می‌کنید این ساز و کار را تغییر دهید.

تکرار بیش از حد یک کلمه یا عبارت رتبه شما را افزایش نمیدهد و تاثیری در بهینه سازی وب سایت نخواهد داشت و اگر هم به صورت موقت صورت بگیرد بعد از مدتی دچار جریمه گوگل خواهد شد.

  • صفحه وب را برای موتور های جستجو بهینه سازی و سئو نکنید؛ برای خوانندگان و در واقع یک موجود هوشمند ( به نام گوگل ) سئو کنید.
  • کلمات کلیدی هدف در یک صفحه باید چیزی بین 1 تا 4 درصد کل محتوای کلمات صفحه را داشته باشند.

 

seo-keyword-research

اشتباه در انتخاب متن لینک ها در سئو: متن های تکراری، کوتاه یا بلند

هر از گاهی وقتی حوصله مان نمی کشد، به جای اینکه یک متن کوتاه و خلاصه و حاوی کلمات کلیدی صفحه هدف را برای لینک داخلی سایتمان انتخاب کنیم، می نویسیم "اینجا کلیک کنید". گاهی هم از آن طرف بوم افتاده و در سئو، هنگامی که می خواهیم به صفحه ای لینک دهیم، آن قدر توضیحات اضافی در متن لینک می نویسیم که گوگل کاملا به ما مشکوک می شود.

اشتباه دیگری که در سئو خیلی اتفاق می افتد، کم توجهی به متن لینک ها است.

متن یک لینک باید:

  • کوتاه و مختصر و مفیت باشد.
  • در عین کوتاهی، تا حد ممکن کلمات کلیدی هدف صفحه مورد نظر را در خود جای دهد.

با کمی توجه و حوصله به خرج دادن، می توان از این اشتباه رایج سئو و فاجعه بهینه سازی سایت، جلوگیری کرد.

optimize-anchor-text

استفاده از تگ های عنوان، هدر ها و توضیحات متای یکسان برای صفحات مختلف در سئو

تنبلی، آفت جان ما ایرانیان است. این اشتباهات در سئو آنقدر مخرب است که حد ندارد و در عین حال، رعایت آن ها آنقدر آسان است که گاهی از شدت سادگی تصور می کنیم تاثیر مهمی در سئو ندارند.

صفحات، محصولات و نوشته های مختلف در یک سایت هر یک دارای هدفی یکسان هستند. مثلا یک صفحه در سایت که با قصد "فروش سرویس سئو" طراحی می شود، کاملا متفاوت از صفحه دیگری است که می خواهد "آموزش سئو" بدهد و هر دو این ها متفاوت از صفحه ای هستند که اخبار و مقالات سئو را منتشر می کند.

به همین دلیل باید برای تمامی این صفحات، عنوان، توضیحات متا ( Meta Descriptions ) و هدینگ های H1, H2 و H3 مناسب خود را به کار برد.

title-headings-meta-description-tags

عدم آپدیت شدن مداوم و منظم محتوای سایت و یا صفحات

مطالب و محتوای قدیمی ارزش محتوایی سایت شما را کاهش داده و موجب بازگشت کمتر کاربران به سایت شما خواهد شد. موتورهای جستجو اهمیت زیادی به بروز رسانی و تازگی محتوای سایت شما دارند. همچنین افزودن مطلب جدید به سایتتان در گستره کلمات کلیدی و امکان بازدید شما از طریق موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. برای بروز رسانی سایت خود حتما نیاز نیست که از ابتدا محتوای جدیدی تولید کنید، بلکه می‌توانید با ویرایش محتوای قدیمی سایت خود و درج چندین پاراگراف و لینک سازی داخلی و خارجی در صفحات، آن را بروز رسانی کرده و از دیدگاه موتورهای جستجو سایتی پویا و در حال رشد به نظر برسید.

شما بعنوان یک سئوکار کدامیک از مشکلات بالا را تجربه کرده اید ؟ چه مشکلات و راه حل های دیگری را پیشنهاد می کنید؟ لطفا با ما به اشتراک بگذارید

"با تشکر مجموعه ABLY"

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس