معرفی Virtual reality) Dash VR) + فیلم

معرفی Virtual reality) Dash VR) + فیلم

با سلام. ما در این مقاله قصد داریم شما را با Dash بعنوان یک نرم افزار بسیار خوب و همراه با فیلم آموزشی در واقعیت مجازی آشنا کنیم. بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

dash vr

با سلام. ما در این مقاله قصد داریم شما را با Dash بعنوان یک نرم افزار بسیار خوب و همراه با فیلم آموزشی در واقعیت مجازی آشنا کنیم. اکثر افراد با کاربرد واقعیت مجازی آشنایی دارند و بسیاری نیز از آن استفاده کرده اند. (شخصاً از آن استفاده کرده ام و لذت کافی را برده ام. پیشنهاد می کنم که اگر تا به حال سمت آن نرفته اید حتماً یکبار آن را امتحان کنید)

اگر که شما طرفدار سرسخت VR باشید که می دانید چیست و چگونه از آن استفاده می شود. این قسمت را برای کسانی توضیح میدهم که نمی دانند واقعیت مجازی چیست و در یک نگاه کلی سعی دارند بیشتر با آن آشنا شوند. بنابراین با ما همراه باشید.

واقعیت مجازی و یا VR چیست؟

واقعیت مجازی یا به طور مختصر VR یک هدف دارد و آن این است به شما القا کند که در جای دیگری هستید. در حقیقت این کار را با منحرف سازی مغز انسان ( خصوصاً اعصاب بینایی و قسمتی از مغز که وظیفه ی درک حرکت را دارد) انجام میدهد. به عبارت دیگر هنگامی که یک فرد هدست واقعیت مجازی را بر روی سر خود نصب می کند، در جلوی چشمان خود محیطی را مشاهده می کند که براساس تغییر موقعیت بدنش تغییر می کند و ذهن انسان پس از مدتی می پذیرد که در یک محیط واقعی قرار گرفته است.

vr

چیزی که به واقعیت مجازی جذابیت می‌دهد، فراهم کردن قابلیتی است که تا‌به‌حال انسان در حسرت آن بوده و همیشه نگاهی رؤیا گونه و جذاب به آن داشته است؛ انسان همیشه در تلاش بوده است تا بتواند تصاویر را در حالت متحرک مشاهده کند و آن را از بند مکان بیرون بیاورد. مثلاً زمانی که ما به تلویزیون نگاه می‌کنیم، اگر سرمان را تکان دهیم از فضای تصاویر خارج می‌شویم اما در واقعیت مجازی با تکان دادن سر و نگاه به اطراف فقط شکل تصاویر تغییر می‌کند ولی همچنان آن تصاویر متحرک برایمان قابل‌مشاهده هستند. همین امر حالتی را به وجود می‌آورد که حس حضور در محیط واقعی را به انسان القا می‌کند و این همان شکستن مرزهای حقیقت و مجاز می‌باشد. تفاوتی که واقعیت مجازی با تلویزیون، فیلم و هر تصویر دیگری دارد این است که در این فناوری واسطه‌ها از بین می‌روند و مخاطب فراموش می‌کند که این دسترسی به تصاویر هدیه‌ی رسانه‌ها است نه واقعیت!


حال اگر شما دارای Oculus Rift هستید، قصد داریم به روز رسانی نرم افزار جدیدی که از دسامبر 2017 به کنسول VR شما راه پیدا کرده است را به شما معرفی کنیم.

  • Oculus Rift یک هدست واقعیت مجازی است. با این هدست همه چیز به گونه‌ای است که گویی واقعاً وارد دنیای دیگری شده‌اید.

oculus rift

Oculus در کنفرانس توسعه دهنده سالانه خود "بزرگترین بروزرسانی نرم افزار" را به هدست Rift اعلام کرد.

این به روز رسانی، به طور رسمی به عنوان "Rift Core 2.0" شناخته شده است، در حالی که در واقعیت مجازی، کار چند منظوره و انجام کارهای رایج سنتی را آسان تر می کند. همچنین رابط کاربر هدست Rift را به طور اساسی تغییر خواهد داد. پس از به روز رسانی، هنگامی که Oculus Rift را بوت می کنید، توسط یک دسک تاپ جدید با نام Dash مطابقت خواهید داشت.

طبق گفته نیت میچل، رئیس Oculus Rift، این شرکت در این زمینه با شرکت Nvidia و AMD کار کرده است. میچل گفت که چون Dash با استفاده از چارچوب UI شرکت ساخته شده است (React VR)، در نهایت برای توسعه دهندگان برای افزودن ایده های جدید در دسترس خواهد بود.

Dash UI تمام منوهای موجود Oculus Rift را در برمی گیرد و آنها را به یک مرکز کلی  تبدیل می کند که می تواند توسط کنترل های لمسی دردسترس قرار گیرند. یکی از بخشهای قانع کننده Dash توانایی دسترسی به هر برنامه دسکتاپ در محیط VR خواهد بود.

dash vr

Dash به عنوان یک پوشش در داخل نرم افزار موجود Oculus VR اجرا خواهد شد. اینکار اجازه می دهد تا کاربران به فهرست کتاب بازی خود، چت با دوستان و استفاده از برنامه های PC به راحتی دسترسی داشته باشند. این اساساً به شما اجازه می دهد پنجره های شخصی را بچرخانید، آنها را در هر جایی قرار دهید و آنها را در یک فضای کاری «بی نهایت» تغییر دهید. به راحتی تصور کنید که اکثر کارهای رایانه ای مانند این در آینده دور باشد.

 این شرکت امیدوار است که کار چند وظیفه ای را آسان تر کند و فایل ها را به صورت بصری تر نشان دهد.

اما این تنها به روز رسانی مهم شرکت نیست. یکی دیگر از بخش مهمی از به روز رسانی Rift Core 2.0، صفحه اصلی Oculus Home نام تجاری جدید - یا اساساً یک خانه مجازی است که مردم می توانند از آن خارج شوند و برنامه ها را نیز اجرا کنند.

oculus home

میچل گفت که بزرگترین درخواست مشتری توانایی سفارشی کردن فضای خانه شماست. کاربران می توانند Oculus Home خود را با اسباب بازی، مبلمان و آثار هنری سفارشی کنند و حتی مناظری را که می توانند مشاهده کنند را انتخاب کنند. 

یکی دیگر از عناصر جالب Oculus Home این است که به شما اجازه می دهد یک مورد جایزه مجازی را برای نشان دادن دستاوردهای بازی، زمانیکه در حال بازی کردن هستید را جمع آوری کنید. در Oculus Home به راحتی می توانید بازی خود را متوقف و با دوستان خود چت کنید و سپس به ادامه بازی بازگردید. شما می توانید از فضای خانه دیگر کاربران بازدید کنید و آنها می توانند از شما بازدید کنند. در برخی موارد در آینده، این شرکت همچنین به کاربران اجازه می دهد که فضاهای مشترک ایجاد کنند.

با این حال، این مفهوم کاملاً جدید نیست. طرفداران VR متوجه خواهند شد که این با Cliff House بسیار مشترک است که به شما امکان انجام بسیاری از وظایف اساسی را می دهد. با این حال، این یک راه عالی برای ایجاد احساس راحتی بیشتر در واقعیت مجازی است.

به روز رسانی Rift Core 2.0 به صورت رایگان در ماه دسامبر عرضه می شود. این که آیا آن به اندازه کافی برای صرفه جویی در تعداد فروش ضعیف Oculus Rift چشمگیر است یا نه، کاملاً یک مسئله متفاوت است و باید ببینیم که چطور از آن استقبال خواهد شد.

فیلم زیر گویای تمام صحبت های من در این مقاله است. پیشنهاد می کنم برای درک بهتر این مطلب، حتماً این فیلم را مشاهده کنید.

 

"با تشکر، مجموعه ABLY"

 

نظرات

  • Hannah Martinez
    رم
    سه شنبه 15 بهمن 1398 - 19:32

    جالب بود

     ممنون

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس