a

ABLY مقالات و مطالب مجموعه

آموزش سئو - نام گذاری فایل ها

آموزش سئو - نام گذاری فایل ها

بسم الله الرحمن الرحیم

 آموزش SEO

دوره آموزشی سئو

سئو در نام گذاری فایل ها

یکی از روش های ساده بهینه سازی یک وب سایت (SEO) نام گذاری صحیح فایل های یک وب سایت است. در این خصوص تحقیقات زیادی نشان می دهد که Google به نام فایل های شما بسیار اهمیت می دهد از همین رو می بایست برای هر فایلی که قرار است در وب سایت شما قرار گیرد یک نام که متناسب با کلمات کلیدی شما است انتخاب شود.

برای مشاهده این موضوع می تواند خودتان یک کلمه کلیدی را انتخاب و در Google آن را جستجو کنید ( بهتر است برای جستجو حالت image را در Google انتخاب کنید) مشاهده خواهید کرد که در میان نتایج فایل هایی که کلمه کلیدی جستجو شده را شامل می شوند به صورت پر رنگ نمایش داده شده اند، به نظر می رسد گوگل به نام فایل ها بسیار اهمیت می دهد از همین منظر بهتر است برای انتخاب نام فایل ها از کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید تا در نتایج گوگل بهتر مشاهده شوید.

 

آموزش SEO

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 آموزش SEO

دوره آموزشی سئو

سئو در نام گذاری فایل ها

یکی از روش های ساده بهینه سازی یک وب سایت (SEO) نام گذاری صحیح فایل های یک وب سایت است. در این خصوص تحقیقات زیادی نشان می دهد که Google به نام فایل های شما بسیار اهمیت می دهد از همین رو می بایست برای هر فایلی که قرار است در وب سایت شما قرار گیرد یک نام که متناسب با کلمات کلیدی شما است انتخاب شود.

برای مشاهده این موضوع می تواند خودتان یک کلمه کلیدی را انتخاب و در Google آن را جستجو کنید ( بهتر است برای جستجو حالت image را در Google انتخاب کنید) مشاهده خواهید کرد که در میان نتایج فایل هایی که کلمه کلیدی جستجو شده را شامل می شوند به صورت پر رنگ نمایش داده شده اند، به نظر می رسد گوگل به نام فایل ها بسیار اهمیت می دهد از همین منظر بهتر است برای انتخاب نام فایل ها از کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید تا در نتایج گوگل بهتر مشاهده شوید.

 

آموزش SEO

 

نحوه نام گذاری مناسب برای SEO

1- نام ها ترجیحا باید کوتاه و با مفهوم باشند

2- همیشه بهتر است نام فایل ها از کلمات کلیدی که در Title صفحه استفاده شده اند، گرفته شود.

3- از نام های عمومی و کلی استفاده نکنید مانند service.htm و job.htm، به جای آن از نام هایی که به صورت خاص منظور شما را بیان می کنند استفاده کنید. مانند computer-repairing.htm

4- بیش از 3-4 کلمه در نام فایل ها استفاده نکنید.

5- بهتر است برای تفکیک کلمات استفاده شده در نام فایل ها از خط تیره به جای زیر خط "_" استفاده کنید.

6- در صورت امکان از دو کلمه کلیدی استفاده کنید.

 

در زیر مثال هایی برای انتخاب یک نام مناسب برای فایل ها آورده شده است.

 

SEO-FIleName.html
SEO-Google-Rank.html
SEO-File-Optimization.html

 

Google می داند که باید برای خواندن نام فایل ها خط تیره میان آنها را حذف کند، از همین رو بهتر است از خط تیره استفاده کنید تا خروجی شما برای گوگل قابل فهم باشد. مانند

seo-relevant-filename (good)//یک نام گذاری خوب

اما در صورتی که از زیر خط "_" استفاده کنید، گوگل نمی تواند به درستی نام فایل را تشخصی دهد. مانند

seo_relevant_filename (not good)// یک نام گذاری بد

 

 

پسوند فایل ها

شما باید در نظر داشته باشید که پسوند فایل های وب سایت شما (html, .htm, .php.) چیز با اهمیتی برای بازدیدکنندگان شما نیست، بلکه این پسوند ها تنها به کاربران شما می گوید که سرور شما چطور عمل می کند و قصد دارد چه نوع صفحاتی را به آنها ارائه دهد.

بسیاری از افرادی که در حوزه SEO فعالیت می کنند، تصور می کنند استفاده از نام فایل ها بدون قید کردن پسوند آنها یک ایده بسیار خوب می باشد. این کار به شما کمک خواهد کرد اما نه آنقدر که تصور کنید باعث رشد چشم گیر شما نسبت به بقیه می شود.

 

URL Sub-Directory Name

از نگاه Search Engine Optimization (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) آدرس دهی بخش ها و زیر بخش ها (sub-directory) یک  مسئله پیچیده است. شما می توانید هر کلمه کلیدی را در جستجو خود قرار دهید و به مطلب مورد نظر خود دست پیدا کنید اما شما نمی توانید یک کلمه را جستجو کنید و وب سایتی که آن کلمه را در بخش های (sub-directory) خود دارد پیدا کنید! عجیب است اما موتورهای جستجو به بخش ها و زیر بخش های یک وب سایت وقتی اهمیت می دهند که آن بخش ها یا زیر بخش ها شامل محتوای مورد جستجو باشد، در نتیجه می توان گفت که به نام خود بخش ها اهمیتی نمی دهند.
برعکس موتورهای جستجو کاربران همیشه تمایل دارند بتوانند به اطلاعات به صورت دسته بندی شده دسترسی پیدا کنند و از ایننقطه نظر داشتن در بخش های (sub-directory) مختلف برای تفکیک اطلاعات یک وب سایت یک مزیت برای کاربران است.


در نتیجه سعی کنید اطلاعات وب سایت خود با تفکیک بخش های مختلف به شکلی برای کاربران نمایش بدهید که کاربران بتوانند به سادگی به اطلاعات هر بخش دسترسی یابند و مجبور نباشند کل سایت را برای دیدن یک مطلب مرور کنند. همچنین این امر باعث می شود وقتی کاربران یک مطلب مناسب را در وب سایت شما مطالعه می کنند تمایل پیدا کنند تا سایر مطالب آن بخش را نیز بررسی کنند، اما اگر اطلاعات دسته بندی نشده باشد کاربر طبیعتا نمی تواند مطالب مرتبط دیگری را به سادگی مشاهده کند پس وب سایت شما را ترک خواهد کرد.


قبل از شروع به نام گذاری فایل های وب سایت خود این موارد را به خاطر داشته باشید:

1- نام صفحات وب سایت خود را ساده، کوتاه و با مفهوم، انتخاب کنید و همچنین نام صفحه شما باید با محتوای صفحه مرتبط باشد.
2- برای نام گذاری صفحات وب سایت خود سعی کنید نهایتا از 3-4 کلمه کلیدی که در محتوای صفحه خود به آن اشاره کرده اید استفاده کنید، همچنین بهتر است نام صفحه شما با Title صفحه تطابق داشته باشد.
3- کلمات کلیدی استفاده شده در نام ها را به جای زیر خط "_" با خط تیره از یکدیگر تفکیک کنید، تا موتورهای جستجو بتوانند این کلمات را تشخیص دهند.
4- نام بخش ها و زیر بخش های (sub-directory) وب سایت خود را تا حد امکان کوتاه انتخاب کنید.
5- سعی کنید حجم صفحات خود را به کمتر از 110 کیلو بایت محدود کنید زیرا صفحات بالاتر از این حجم برای Google خوشایند و مورد پذیرش نیست.

 

مقاله قبلی قوانین سئو                                                                 مقاله بعدی Metatags

لیست تمام آموزش های دوره آموزشی سئو

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :Phone Number
0713 625 1757 :Phone Number