NET CORE. یا NET Framwork. ؟

NET CORE. یا NET Framwork. ؟

NET CORE. و NET Framwork. از بسیاری از اجزای یکسان استفاده می کنند و می توانید کد  را در هر دو مورد به اشتراک بگذارید. با این حال، تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد و انتخاب شما به آنچه می خواهید انجام دهید، بستگی دارد.

در مطلب قبل عنوان شد که با استفاده از ASP.NET Core می توانید برنامه خود را در NET CORE. یا NET Framwork. اجرا کنید. هر دو از بسیاری از اجزای یکسان استفاده می کنند و می توانید کد را در هر دو مورد به اشتراک بگذارید. با این حال، تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد و انتخاب شما به آنچه می خواهید انجام دهید، بستگی دارد. با ما همراه باشید.

کاربرد NET CORE.

1. زمانیکه به cross-platform نیاز داشته باشید.

  • cross-platform (یا در فارسی چندسکویی) به دسته ای از برنامه ها اطلاق می شود که قابلیت اجرا در چندین platform مختلف را داشته باشند. به طور مثال، اگر برنامه های شما باید در سیستم عامل های مختلف (windows,mac,linux) اجرا شود،  NET CORE. گزینه مناسبی است.

2. زمانیکه هدف شما میکروسرویس ها (microservices) باشد.

  • با استفاده از microservices می توان ترکیبی از فناوری ها را در یک برنامه داشت. بعنوان مثال شما می توانید سرویس های مایکروسافت و یا دیگر خدماتی که با java, ruby وNET Framwork. یکپارچه شده اند را  با یکدیگر ادغام و در یک برنامه استفاده کنید.

3. زمانیکه از Docker Containers استفاده می کنید.

  •  Docker Containers معمولاً با معماری  microservices استفاده می شود. 
  • Containers همچنین می توانند برای جا به جایی برنامه های کاربردی web یا خدماتی که به دنبال هر نوع معماری هستند، استفاده شود.
  • در Containers نیز میتوان از NET Framwork. استفاده کرد اما بدلیل ماهیت Modularity(مدولار) و سبک وزن بودن  NET CORE. میتوان آنرا انتخاب مناسبتری برای Containers دانست.

4. زمانیکه شما به سیستم هایی با کارایی بالا و مقیاس پذیر نیاز دارید. این عملکرد و مقیاس پذیری برای معماری microservices بسیار مهم است. به خصوص که ممکن است صدها microservices در حال اجرا باشند.

5. زمانیکه نیاز به یک نسخه جانبی  NET . در هر برنامه دارید.

 کاربرد NET Framwork. 

1. در اغلب موارد، شما به برنامه های موجود در  NET CORE. احتیاج ندارید و برنامه شما به صورت توصیه شده از NET Framwork. استفاده می کند.

2. زمانیکه برنامه  شما در  NET CORE. از Nuget Packages استفاده نمی کند. که در این صورت باید از NET Framwork. استفاده کنید.

3. زمانیکه NET Technologies. برای   NET CORE. در دسترس نباشد. برخی از فناوری های NET Framwork. در NET CORE. وجود ندارند. بعضی از آنها ممکن است در نسخه های بعدی NET CORE. باشند و بعضی های دیگر ممکن است هرگز در دسترس نباشند.

4. زمانیکه برنامه شما از یک platform پشتیبانی می کند که  NET CORE. از آن پشتیبانی نمی کند. 

ما در این مقاله راهنمای استفاده از هر کدام را در زمان درست برای شما مطرح کردیم و امیدواریم که استفاده لازم را برده باشید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس