Data Highlighter و HTML Improvments درسرچ کنسول | مجموعه ably

Data Highlighter و HTML Improvments درسرچ کنسول | مجموعه ably

بسم الله الرحمن الرحیم
 
بخش چهارم

آموزش searche console

در مقاله چهارم از سری مقالات آموزش سرچ کنسول به بررسی Data Highlighter و HTML Improvments پرداختیم و شیوه به کار گیری آن را به صورت فیلم به شما آموزش داده ایم.امید واریم با یاد گیری این دو بخش از ابزار های سرچ کنسول بتوانید محتوایی جذاب تر و بهتر را برای کاربران خود به نمایش در آوردید.

آموزش Search console

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 
بخش چهارم
در مقاله چهارم از سری مقالات آموزش سرچ کنسول به بررسی Data Highlighter و HTML Improvments پرداختیم و شیوه به کار گیری آن را به صورت فیلم به شما آموزش داده ایم.امید واریم با یاد گیری این دو بخش از ابزار های سرچ کنسول بتوانید محتوایی جذاب تر و بهتر را برای کاربران خود به نمایش در آوردید.
 

Data Highlighter

 

Data Highlighter چیست؟

Data Highlighter ، ابزار سرچ کنسول گوگل میباشد که اگر بخواهیم آن را به زبان ساده برای شما تعریف کنیم میتوان گفت هرآن چه که rich snippets برای شما انجام میدهند این ابزار آن را به صورت بسیار ساده تر انجام میدهد.تنها کافیست شما اطلاعات سایت تان را تنها با چند کلیک و هایلایت کردن متن ها تقدیم گوگل کنید. بعد یک چای برای خود بریزید  و تماشا کنید که چه طور گوگل وبمستر نتایج جستجوی شما را در موتورهای جستجوی گوگل و یا Google Knowledge Graph جذاب و به شیوه ای نوین به نمایش در می آورد.گوگل در این خصوص ویدئو را منتشر کرد که ما دوبله شده آن را در اختیار شما بزرگواران قرار می دهیم تا به راحتی بتوانید از این ابزار استفاده کنید.
 
 
 

 
 
 
تنها نکته ای که باید بدانید این است که Data Highlighter فقط میتواند به صفحاتی دسترسی پیدا کند که قبلا توسط گوگل بررسی و index  شده باشد.اگر گوگل به صفحات سایت شما دسترسی پیدا نکرده است و یا nofollow باشند نمیتوان از Data Highlighter استفاده کرد.
میتوانید مثال گوگل برای استفاده از Data Highlighter در ویدیئو بالا مشاهده بفرمایید.

Data Highlighter و انواع اسنیپت های پشتیبانی شده توسط آن

 

 

Data Highlighter

 
 
مواردی که شما توسط Data Highlighter میتوانید به گوگل بفهماید.
مقالات – حوادث – تجارت محلی – رستوران ها – محصولات – برنامه های نرم افزاری – فیلم ها – سریال تلوزیونی – کتاب ها
 

سازماندهی صفحات در page set 

برای اینکه به Data Highlighter بگویید که کدام یک از صفحات سایت شما شامل اطلاعات است، می توانید یک page set  یا بیشتر ، ایجاد کنید.page set  شامل مجموعه ای از صفحات جمع آوری شده است که به طور مداوم مجموعه ای از اطلاعات را در سایت نمایش می دهند و طوری سازماندهی شده ایند که آدرس url  آنها از یک الگوی پیروی میکند.
Data Highlighter برای صفحاتی که خود از کد نشانه گذاری شده schema استفاده کرداند، به کار نمیرود.البته میتوانید برای آنها هم از Data Highlighter استفاده کنید اما Data Highlighter اطلاعات صفحاتی را به گوگ میشناساند که فاقد کد نشانه گذاری شده و اطلاعات ساختار یافته باشند.شما میتوانید چندین  page set  درست کنید که برای الگوهای مختلف قابل استفاده باشد مثلا در بخش مقالات سایت ably.ir تمامی مقالات از الگوی خاصی پیروی میکنند پس میتوان برای تمامی آن ها از یک page set استفاده کرد.

 

نحوه تغییرات Data Highlighter در page set 

 

هر بار که گوگل به سایت شما سر بزند Data Highlighter اطلاعات سایت شما را استخراج می کند و rich snippet  قرار می دهد.اگر تغییرات شما نسبت به الگویی که مثالش را برای شما آوردیم تغییرات قابل توجهی داشت، حتما page set را حذف کرده و یک page set  جدید بسازید.
روش ساختن pageset دز search console
روش ساختن pageset را در ویدیو گوگل مشاهده کردید.سعی کنید صفحات بیشتری را برای گوگل آنالیز کنید تا کاملا متوجه نوع ساختار سایت شما بشود و به درست ترین شکل اطلاعات شما را به نمایش بگذارد.
اگر تصمیم داشتید یک صفحه با ساختار متفاوت را در Data Highlighter بررسی کنید میتوانید مانند تصویر زیر بر روی گزینه tag just this page  کلیک کنید.سپس آدرس صفحه مورد نظر را وارد کنید و مانند قبل صفحه خود را به گوگل بشناسانید.
 
 
 

HTML Improvments in search console

 

صفحه HTML Improvments در گوگل ومبستر،اطلاعات و مشکلاتی را که ربات های گوگل هنگام دسترسی و بررسی سایت شما کشف کشف میکند را به شما نشان میدهد.همواره HTML Improvments خود را چک کنید تا بتوانید توصیه هایی را که گوگل در موارد مختلف برای بهبود رتبه سایت شما میکند را ببینید و با به کار بردن آن ها کیفیت سایت خود را افزایش بدهید.
البته این نکته قابل ذکر تست که این مواردی را که search console به شما نشان می دهد به این معنی نیست ربات های گوگل به خاطر این موارد به سایت شما دسترسی ندارند،اما حل کردن آنها باعث میشود که کاربران تجربه بهتری نسبت به استفاده از سایت شما داشته باشند و به افزایش میزان کاربران و بازدید کنندگان سایت شما کمک میکند.برای مثال عنوان و توضیحات میتوانند در صفحه نمایش نتایج گوگل به نمایش گذاشته شوند و یک متن مفید و توصیفی می تواند به افزایش ورود کاربران به سایت شما کمک کند.لازم هست که اگاه باشید در صورتی که گوگل به سایت شما دسترسی پیدا نکرده باشد در صفحه HTML Improvments اطلاعاتی به شما نمایش داده نمیشود.
اطلاعات موجود در صفحه HTML Improvments 
  • مشکلات موجود در عنوان از قبیل : مشکلاتی که در تگ عنوان وجود دارد مثل صفحاتی با عنوان های تکراری و یا جا افتاده
  • مشکلات موجود در توضیحات متا : شامل توضیحات تکراری متا و توضیحات گیج کننده
  • محتوای غیر قابل بررسی : صفحاتی شامل محتوای غیر قابل بررسی مثل فایل های رسانه ای غنی،عکس ها و ویدئو
از آنجا که گوگل همیشه سعی دارد تا اطلاعات جامع تری از سایت را به شما ارائه دهد،بنابراین اطلاعات موجود در صفحه html improvement ممکن است لحظه به لحظه تغییر کند.
میتوانید مقالات قسمت های دیگر را در قسمت بالای مطلب یا در زیرآن مشاهده بفرمایید.
هم چنین میتوانید ابزار مفید دیگر گوگل به نام گوگل انالتیکس را مطالعه بفرمایید.
 



 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس