a

سه ‌‌‌مـانع‌ بزرگ‌ در موفقیت بازاریابی کسب و کار کوچک

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه / سه ‌‌‌مـانع‌ بزرگ‌ در موفقیت بازاریابی کسب و کار کوچک
سه ‌‌‌مـانع‌ بزرگ‌ در موفقیت بازاریابی کسب و کار کوچک

سه ‌‌‌مـانع‌ بزرگ‌ در موفقیت بازاریابی کسب و کار کوچک

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وقتی شما می‌خواهید‌ در‌ کسب‌ و کـارتان‌ مشغول بـاشید،اما حـس می‌کنید به‌ جایی که می‌خواهید نمی‌رسید،این‌ مسئله می‌تواند شما را برای رسیدن به‌ بازاریابی‌تان‌ ناامید کند و می‌تواند به‌ آسانی مـانند احساس ندیدن جنگل به‌ علت درخت‌ها شود not‌ see the forestfor‌ the trees   

اینجا سه مانع بزرگ وجود دارد که‌ من همواره صـاحبان کسب و کار را در برخورد بـا آنـ‌ها دیده‌ایم؛و در اینجا می‌کوشیم نشان دهیم چگونه می‌توان از این مشکلات دوری کرد.

اشتباهات در کسب و کار

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی شما می‌خواهید‌ در‌ کسب‌ و کـارتان‌ مشغول بـاشید،اما حـس می‌کنید به‌ جایی که می‌خواهید نمی‌رسید،این‌ مسئله می‌تواند شما را برای رسیدن به‌ بازاریابی‌تان‌ ناامید کند و می‌تواند به‌ آسانی مـانند احساس ندیدن جنگل به‌ علت درخت‌ها شود not‌ see the forestfor‌ the trees   

کسب و کار موفق

اینجا سه مانع بزرگ وجود دارد که‌ من همواره صـاحبان کسب و کار را در برخورد بـا آنـ‌ها دیده‌ایم؛و در اینجا می‌کوشیم نشان دهیم چگونه می‌توان از این مشکلات دوری کرد.

تعریف ناواضح موفقیت

برای عده‌ای کلمه‌ی موفقیت،فکر شهرت و کامیابی را در ذهن به وجود می‌آورد؛اما برای‌ کسب و کارهای کوچک،من برخلاف تعریف‌ موجود،پیشنهاد می‌کنم که موفقیت را با نقطه‌ نظرات مشتریان شروع کنید.

این سـوالات را از خود بپرسید:آنچه‌ که‌ شما سعی دارید برای مشتریانتان انجام دهید چیست؟ آنچه که آن‌ها در نتیجه‌ی خرید از خدمات شما به‌ دست خواهند آورد یا قادر به انجام آن می‌شوند، چیست؟آنچه که شما دوست دارید برای‌ مشتریانتان انجام‌ دهید‌ چـیست؟من خـواهم‌ بفهمید،زمانی موفق هستید که مشتریانتان‌ مجبور نباشند با چگونگی جذب دائم نیازها و کسب و کار بیشتر مبارزه کنند و شما برآورنده‌ی‌ خواست واقعی آن‌ها باشید.

مشخص‌نکردن کسانی که مشتریان‌ مطلوب شما هستند

برای این‌که‌ شما بتوانید کسانی را که مشتریان‌ ایده‌آل شما هـستند مـشخص کنید،بهتر است‌ جایی که آن‌ها را می‌توانید پیدا کنید بشناسید و بدانید چگونه با آن‌ها خرید و فروش کنید. شما می‌توانید پیامی را‌ ایجاد‌ کنید‌ تا مستقیما از آن‌ها درخواست کنید.شما‌ چه‌ چیزی‌ در مورد بهترین مـشتریانتان مـی‌دانید؟همان‌طور که می‌توانید از کارکردن با اکثر مشتریان لذت‌ ببرید،زمانی را برای کار با یکدیگر بگذارید، مانند تکمیل یک مشخصه.

اما،آیا مشخصات‌ و مختصات‌ جمعیت‌ شناسی را درک می‌کنید؟شما چگونه آن‌ها در جغرافیای پیرامون‌ برای‌ شناخت فردی که هرگز با او برخورد نکرده‌اید بـه کـار مـی‌بندید؟بدون‌ مشخص‌کردن مشتریان ایده‌آلتان،احتمال‌ می‌رود که شما زمـان،تلاش و پول را بـرای‌ گـروه‌ اشتباه‌ هدر‌ بدهید.

عدم توضیح دقیق آنچه شما را ممتاز می‌کند

شما باید قادر‌ باشید به وضوح آنچه که شما را از رقیبانتان متفاوت می‌کند تعریف کنید.اگر آینده‌نگری‌های شما نـمی‌تواند شـما را از تـمام‌ پیشنهادات‌ رقابتی‌ در‌ بازار متمایز کند،بنابراین‌ چرا آن‌ها از شما خرید می‌کنند؟

اغلب کـسب و کـارهای‌ کوچک‌ منحصر به فرد نیستند،در این بین آن‌هایی متمایز می‌شوند که‌ زمانی را صرف ارزیابی می‌کنند و به وضوح‌ علت‌ و چگونگی‌ تفاوت خود را توضیح‌ می‌دهند.

هرآنچه کـه شـما بـهتر،سریع‌تر،ارزانتر یا مؤثرتر از دیگران انجام می‌دهید‌ چیست؟شاید‌ یک‌ مدل‌ منحصر به فـرد است که شما ایجاد کرده‌اید. شاید رضایتی است که به مشتریان عرضه‌ می‌شود.مهم‌تین‌ چیزی‌ که‌ باید با دقت برای‌ خود تـوضیح دهـید ایـن است که چرا منحصر به‌ فردبودن شما این‌قدر‌ برای‌ مشتریان مهم اسـت. چرا آنـ‌ها به چنین مسئله‌ای دقت می‌کنند؟

زمانی را برای صرف نگاه‌کردن‌ به‌ این‌ آیتم‌ها برای کسب و کارتان کنید.زمان زیادی‌ صرف خواهد شـد.اگر شـما فـهمیدید که‌ قادر نیستید جنگل را‌ به‌ خاطر درختان‌ ببینید (not see the forest for the trees) برای گرفتن کمک خارجی‌ لحظه‌ای‌ تردید‌ نکنید.

نظرات

  • Hannah Martinez
    على اكبر
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    بسيار وب سايت خوب وكاربردى...من پيشنهاد مكنم مطالبى در مورد اصول كار گروهى هم صحبت كنيد. من هم دوست دارم تو اين كاركمك كنم

    • Judith Bell
      پاسخ
      سیناحسینی
      دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

      حتما دوست عزیز انشالله به زودی این کار را انجام خواهیم داد

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس