a

ABLY مقالات و مطالب مجموعه

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه

همه کسب وکارها دارای هدفهایی هستند که جهت گیری و فعالیت همه اجزاء باید در راستای این هدفها باشد. هدف های بازار باتوجه به نظام ارزشی وامکانات ومحدودیتهای هر جامعه شکل می گیرد. هدفها باید اصولی وعملی باشند.

تقاضای بیش از حد دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟ این وضعیت رادربازاریابی چه می نامند؟

 

هر از گاهی، تقاضا برای محصول یا خدمت بطورچشمگیری برعرضه پیشی می گیرد که ان را* تقاضای سرریز شده * می نامند و بیانگر وضعیتی است که در ان سطح تقاضا بیش از ان است که بازاریاب بتواند جوابگوی ان باشد.

مطلوب ترین وضعیت برای هر فروشنده داشتن تقاضای متعادل است. تقاضای متعادل، وضعیتی است که در آن زمان و سطح تقاضا با زمان و سطح مطلوب عرضه برابر است. خدمات و محصولات گوناگون ، هر از گاهی به این وضعیت می رسند، اما این نباید سبب شود که بازاریابی را سرسری بگیریم.

اغلب کسب‌ و کارها از داشتن سطح متوسط و پایدار تقاضا راضی ترند تا تقاضای موقت.

دربعضی از فصلها میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت عرضه است و در فصلهای دیگرعدم استفاده از ظرفیت عرضه کاملا مشخص است.

هر نوع محصول، خدمت، مکان، و کسب وکاری روزی با تنزل یا کاهش تقاضا روبرو می شود.                                                                                    تقاضای تنزلی وضعیتی است که در آن تقاضا برای محصول یا خدمتی کمتر از سطح قبلی است وکاهش بیشتر ان نیز پیش بینی می شود. دلیل این امر عدم تلاش در جهت بهسازی وبازسازی بازار مورد نظر، محصولات یا فعالیت‌های بازاریابی است.

تقاضای پنهان وضعیتی است که در آن عده زیادی از مردم نیاز شدید مشترکی به محصولات یا خدماتی دارند که فعلا وجود ندارد. این گونه تقاضا فرصتی فراهم می اورد تا بازاریابان زیرک ونواور در صدد پرورش وارائه محصول یا خدمتی باشند که مردم خواهان انند.

گاهی برای تعداد زیادی از محصولات وخدمات تقاضایی وجود ندارد ومردم نسبت به آنها بی اعتنا وبی توجهند.

نبودن تقاضا یا بی تقاضایی شامل سه نوع گروه بندی میشود:

تقاضای منفی وضعیتی است که در آن تقریبا بیشتر بخش‌های مهم بازار بالقوه، به محصول وخدمات تمایل ندارند. برای مثال عده ای از مردم در مورد مسافرت با قطار تقاضای منفی دارند.

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس