a

ABLY مقالات و مطالب مجموعه

صفحه اصلی / ABLY مقالات و مطالب مجموعه

قبل از شروع فعالیت های تحقیقاتی مدیران باید نقش خود را مشخص کنند. مدیران باید مشخص کنند که می خواهند از افراد داخل شرکت برای این تحقیقات کمک بگیرند یا از افراد خارج از سازمان استفاده می کنند.

تحقیقات یکی از ارکان اصلی در کلیه مراحل فعالیت های بازاریابی است.  مدیران بازاریابی به هنگام مشخص کردن مقدار فروش، درصد سوددهی محصول، برنامه های مربوط به نتایج فروش و عرضه محصول جدید و اهداف خود از هر یک از این اقدامات، از تحقیقات بازاریابی استفاده میکنند.

مدیران بازاریابی معمولا با دو مشکل اساسی روبه رو میشوند :
در مواقعی اطلاعات مورد نیاز اصلا وجود ندارد و در مواردی اطلاعات بیش از حد نیاز است. بعضی از اطلاعات به دست آمده، آماری است که کمکی به تصمیمات زمان حاضر نمی کند ولی ممکن است برای تصمیمات آینده مطلوب باشد.

این گروه به شدت در جستجوی دریافت بیشترین سهم بازار هستند؛ بنابر این شرایط رقابتی فشرده ای در بازار ایجاد می کنند.در این راستا تاکتیک‌های نظامی مورد استفاده این گروه قرار می گیرد؛ مانند جنگ قیمت ها، حمله بدون ساختار وبرنامه وبرخوردهای مستقیم ورودر رو.

یکی از مهم‌ترین نیروها برای هر بازاریاب نیروهای مربوط به رقابت در صحنه بازار است.
بازاریاب حرفه‌ای کسی است که دائما رقبا وحرکات آنان را زیر نظر دارد و در مورد آنها برسی و مطالعه همه جانبه ای انجام می دهد.

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس