صفر تا صد برند سازی ( branding ) خدمات برندینگ، ایجاد نام تجاری، مراحل برندسازی
صفر تا صد برند سازی ( branding ) خدمات برندینگ، ایجاد نام تجاری، مراحل برندسازی

صفر تا صد برند سازی ( branding ) خدمات برندینگ، ایجاد نام تجاری، مراحل برندسازی

شناخته شدن در میان مخاطبان، بی شک هدف هر کسب و کاریست.
اگر شما نیز کسب و کار خود را آغاز کرده اید باید به فکر توسعۀ کسب و کار خود باشید،
توسعه یک کسب و کار روندی طولانیست که با یک روز و یک هفته شما را به نتیجۀ دلخواهتان نمی رساند.
برندینگ همان چیزیست که می تواند شما را به هدفتان برساند
به همین دلیل در این مسیر لازم است تا ابتدا با برندینگ و مراحل آن آشنا شوید.

برندینگ چیست؟

برندینگ چیست؟

صفر تا صد برند سازی ( branding ) خدمات برندینگ، ایجاد نام تجاری، مراحل برندسازی

برند سازی فرایندی نیست که بتوان در یک خط و دو خط آن را تعریف کرد زیرا بسیار گسترده است، همچنین تعریفهای گوناگونی از برندینگ وجود دارد اما برندینگ به طور کلی به تمامی اقداماتی گفته می شود که یک کسب و کار برای شناخته شدن در میان مخاطبان انجام می دهد، از جمله: انتخاب نام، انتخاب لوگو، فعالیت در شبکه های اجتماعی، طراحی سایت و....

هدف برندینگ این است که یک کسب و کار یا یک سازمان در میان مشتریان شناخته شده باشد به طوری که بخشی از کار بازاریابی شما را مشتریان انجام دهند.

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که وقتی کسی از یک محصول صحبت می کند به یاد یک برند می افتید و آن را به دیگران نیز معرفی می کنید، و یا اگر می خواهید یک محصول خریداری کنید، یک برند که قبلا تبلیغات، نام و لوگوی آن را دیده اید را به یاد می آورید، این نشان می دهد که صاحبان آن کسب و کار به خوبی کار برند سازی را انجام داده و موجب شده اند که نام و تصویرشان در ذهن شما نیز بماند.

اهمیت برند سازی:

اهمیت برند سازی:

برندینگ

آگاهی مشتری از کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد؛ زیرا صاحب هر کسب و کاری که باشید قطعا رقیبان زیادی دارید که هر یک با ابزارهای مختلف و با تبلیغات گسترده تلاش می کنند نظر مخاطبان خود را به خود جلب کنند؛ پس شما باید یک ویژگی متفاوت داشته باشید تا بتوانید از سایر رقیبان خود پیشی بگیرید و در ذهن مخاطبانتان جای خود را باز کنید به گونه ای که تبلیغات رقبای شما نیز نتواند موقعیت شما را به خطر بیندازد.

اگر یک مشتری از خرید محصولات شما رضایت داشته باشد، به این معنی که اولا محصول با کیفیت به او ارائه دهید و دوما خدمات پس از فروش خوبی نیز داشته باشید، مشتری، دفعات بعد نیز برای خرید سراغ شما می آید و حتی محصولات شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کند، به این امر وفاداری مشتری گفته می شود.

به کار گیری برندینگ، باعث می شود که محصولات شما از محصولات رقبایتان متمایز شود زیرا شما پیش از اینکه مشتری به یک محصول نیاز داشته و به دنبال آن رفته باشد آن را به او معرفی کرده اید پس هرگاه به محصول شما نیاز داشته باشد، شما را به یاد می آورد.<br>برای متمایز کردن محصولاتتان از سایر محصولات، نیاز دارید که علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، ویژگیهای بصری و صدای کسب و کار خود را انتخاب کنید. شما باید برای کسب و کارتان نام انتخاب کنید، یک لوگوی خوب طراحی کنید که در همۀ شبکه های اجتماعی که فعالیت می کنید، در سایتتان و در سایر تبلیغاتی که انجام می دهید یکسان باشد، همچنین باید برای برند خود هویت و شخصیت انتخاب کنید و به اصطلاح صدای برند خود را مشخص کنید به این معنی که باید تصمیم بگیرید که برند شما شخصیتی جدی دارد و یا اینکه شخصیتی اجتماعی دارد که با مخاطبان خود دوست می شود، باید به مدیر شبکه های اجتماعی خود و به مدیران سایت خود نیز بگویید که برند شما چه شخصیتی دارد و آنها باید با مخاطبان شما چگونه رفتار کنند.

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به دنبال برندهایی هستند که شناخته شده و مطمئن است، هیچ سرمایه گذاری به دنبال سرمایه گذاری در برندی که احتمال شکست آن بسیار بالاست نمی رود بلکه به دنبال سرمایه گذاری در جاییست که حفظ و افزایش سرمایه اش را تضمین می کند.

تفاوت برندینگ و برند چیست؟

تفاوت برندینگ و برند چیست؟

آیا برندینگ و برند متفاوت هستند؟ ممکن است فکر کنید برند و برندینگ یا برندسازی یکی هستند اما جالب است بدانید که این دو با یکدیگر فرق می کنند.

برند سرمایه کسب و کار شماست یا به عبارتی برند چیزیست که شما می خواهید به آن دست پیدا کنید اما برندینگ به استراتژی شما برای دستیابی به برند گفته می شود؛ به این معنی که برند هدف و برندینگ ابزاری برای رسیدن به هدف است.

همچنین برندینگ درونیست در حالی که برند بیرونیست؛ برند هویت کسب و کار شماست که در ذهن مخاطب می ماند اما برندینگ فرایندیست که از درون یک شرکت و توسط ابزارهای درونی آغاز می شود تا تصویر یک کسب و کار را در ذهن مخاطبان پررنگ کند.

برندینگ را از کجا شروع کنیم؟

برندینگ را از کجا شروع کنیم؟

صفر تا صد برند سازی ( branding ) خدمات برندینگ، ایجاد نام تجاری، مراحل برندسازی

مراحل برندسازی چیست؟ از کجا باید برند سازی را شروع کنید؟ این سوالاتیست که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد، مزایای برندینگ را گفتیم و دانستید که برندینگ در همۀ کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است، پس باید هرچه زودتر برندینگ کسب و کار خود را آغاز کنید تا بتوانید جایگاه خود را در ذهن مخاطبانتان به دست آورید؛ برندینگ بسیار گسترده است و محدود به انتخاب نام، طراحی لوگو و.... نمی شود بلکه در برندینگ باید: رقبای خود را بشناسید، مخاطب خود را تأیین کنید، هدف کسب و کار خود را مشخص کنید و مهمتر از آن ثابت بمانید، زیرا ثابت ماندن شما باعث وفاداری مشتری به شما می شود و از گیج شدن مخاطب جلوگیری می کند.

تعرفه خدمات برندینگ و نحوه قیمت‌گذاری خدمات به چه صورت است؟

یک برندینگ حرفه ای، نیازمند تخصص و تجربه است، به همین دلیل شما می توانید از یک شرکت که تجربۀ برند سازی را دارد بخواهید تا برندینگ کسب و کار شما را انجام دهد. ابلای از ابتدای این مسیر تا ماندگار شدن شما در ذهن مخاطبانتان در کنار شماست، تا با به روزترین روشها و توسط متخصصان برندینگ، شما را به هدف کسب و کارتان برساند.

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس