دیجیتال مارکتینگ در شیراز

دیجیتال مارکتینگ در شیراز

 

اگر مقاله تجارت الکترونیک  ( E Commerce )  ما را خوانده باشید قطعا متوجه اهمیت فضای مجازی و کسب و کار های الکترونیکی خواهید شد.
اما یک سوال مهم به وجود می آید. آیا تنها دارا بودن یک سایت یا یک کسب و کار الکترونیکی یا فضایی برای فروش یک محصول به شکل مجازی برای موفقیت در کسب و کار کافی است؟ اگر از من بپرسید قاطعانه به شما می گویم خیر. 
دو فروشگاه را در نظر بگیرید که در تمام وجوه مشابه یکدیگر هستند با این تفاوت که یکی از این دو فروشگاه روش تبلیغ کالا و برند خود را آموخته یا به نوعی بازاریابی ( مارکتینگ marketing ) را به شکل اصولی فراگرفته و موفق به جذب جامعه هدف بیشتری شده است، به نظر شما کدام یک موفق تر است؟ طبیعتا فروشگاهی که به فنون تبلیغات و بازاریابی ( marketing ) آشنا تر است.

بسمه تعالی 


دیجیتال مارکتینگ در شیراز

اگر مقاله تجارت الکترونیک  ( E Commerce )  ما را خوانده باشید قطعا متوجه اهمیت فضای مجازی و کسب و کار های الکترونیکی خواهید شد.
اما یک سوال مهم به وجود می آید. آیا تنها دارا بودن یک سایت یا یک کسب و کار الکترونیکی یا فضایی برای فروش یک محصول به شکل مجازی برای موفقیت در کسب و کار کافی است؟ اگر از ما بپرسید قاطعانه به شما می گوییم خیر. 


دو فروشگاه را در نظر بگیرید که در تمام وجوه مشابه یکدیگر هستند با این تفاوت که یکی از این دو فروشگاه روش تبلیغ کالا و برند خود را آموخته یا به نوعی بازاریابی ( مارکتینگ marketing ) را به شکل اصولی فراگرفته و موفق به جذب جامعه هدف بیشتری شده است، به نظر شما کدام یک موفق تر است؟ طبیعتا فروشگاهی که به فنون تبلیغات و بازاریابی ( marketing ) آشنا تر است.

 

بازاریابی آنلاین

بازاریابی الکترونیکی یا همان دیجیتال مارکتینگ ( digital marketing ) دقیقا همان فنون تبلیغ و فروش برای کسب و کار های مختلف چه فیزیکی چه مجازی در بستر وب است.


در این مقاله از سری مقالات حوزه ی تجارت الکترونیک دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین ( ably ) قصد داریم تا به شکل تخصصی به شما مفهوم دیجیتال مارکتینگ ، مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ و ... را آموزش دهیم تا به راحتی متوجه اهمیت دیجیتال مارکتینگ شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نیل پتل ( Neil Patel ) دیجیتال مارکتر معروف که مجله فوربز او را در 10 نفر برتر مارکترهای برتر دنیا معرفی کرده است، در پاسخ به این که دیجیتال مارکتینگ چیست اینگونه پاسخ داد :
به هرگونه ‌ای از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می شود که از طریق دستگاه‌ های الکترونیکی انجام می‌ شود.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بدانید اولین باری که دیجیتال مارکتینگ استفاده شد چه زمانی بوده، بهتر است به صد سال قبل برگردیم و نگاهی به تاریخچه جهانی آن بیندازیم.


تقریبا 100 سال پیش پس از ساخته شدن رادیو و جا افتادن آن در جامعه، هنرمندانی تصمیم گرفتند زمان برگزاری اجرای خود را در اپرا در رادیو بازگو کنند و از این طریق برای خود تماشاچی پیدا کنند که البته این روش برایشان موفقیت آمیز بوده و این هنرمندان توانستند در مدت زمان بسیار کمی تمام بلیط های خود را بفروشند.


اما دیجیتال مارکتینگ برای ایران چگونه است، دیجتال مارکتینگ در شیراز در چه وضعیتی به سر می برد. بهتر است بدانید تقریبا از همان بدو ورود تلویزیون به ایران و جا افتادن آن در جامعه، شرکت ها به پتانسیل این فضا پی برده و از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کردند.
امروزه بسیاری از کسب و کارها، سازمان و شرکت ها بخشی را به عنوان دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کردند، صنعت Digital Marketing صنعت بسیار جذاب و پیچیده است. 

 

دیجیتال مارکتینگ در شیراز

تجارت الکترونیک و یا دیجیتال مارکتینگ در شیراز کسب و کارهای زیادی را به موفقیت های چشم گیری رسانده است. شما نیز می توانید با استفاده از دانش دیجیتال مارکتینگ در شیراز کسب و کار و شرکت خود را رونق بخشید.

بازاریابی آنلاین در شیراز

در این نوع بازاریابی که به بازاریابی آنلاین نیز معروف است شما با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی و سایر ابزار های دیجیتالی با سرعت بیشتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را تبلیغ می کیند و با سرعت بسیار بالا تری نواقص کار خود را یافته و آن را برطرف می کنید. 

بازاریابی آنلاین در شیراز در حال رشد چشم گیری است، ما به شما پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر با مشاوره رایگان با شرکت های مختلف از جمله مجموعه Ably بخش بازاریابی آنلاین را برای محصولات خود راه اندازی کنید، در بازاریابی آنلاین اولین بودن تاثیر بسیار زیادی را در اجرای پروژ خواهد داشت.

 

ابزار دیجیتال مارکتینگ

هر بازاریاب چه در دنیای فیزیکی چه در دنیای مجازی نیازمند آگاهی کامل به محصول و یا خدمتی است که می خواهد آن را معرفی کرده و تبلیغ کند. چرا که در صورت عدم آگاهی کامل از محصول یا خدمت مورد نظر فرد نمی تواند آنگونه که باید پتانسیل محصول و یا خدمت خود را معرفی کرده و آن را تبلیغ کند، پس اصلی ترین ابزار یک دیجیتال مارکتر یا مارکتر دانش و به روز بودن در خصوص محصول و خدمتی است که می خواهد روی آن فعالیت کند، برای رسیدن به این اطلاعات هر بازاریاب باید از ابزارهای مختلفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماید.

 

 

ابزارهای تجارت الکترونیک

این ابزار عبارت اند از :
•    آنالیز و تحلیل داده : تحلیل داده های به دست آمده از روابط متقابل با مشتری یا روش های مختلف تبلیغاتی انجام شده را شامل می شود که به شما در تصمیم گیری و تنظیم سند چشم انداز کسب و کار شما کمک شایانی می کند.


•    بهینه‌سازی موتور جستجو ( می توانید به مقاله مربوطه بهینه سازی موتور جستجو ( سئو SEO ) مراجعه کنید.


•    ایمیل مارکتینگ : اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شد. عجیب است با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان قسمت بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل رشد حدود ۴ درصدی را تجربه می‌کند.


•    تبلیغات کلیکی : در تبلیغات کلیکی ( Cost Per Click ) شما به ازای هر بار کلیکی که بر روی لینک شما انجام شده باشد که سایت شما دیده شود مبلغی پول به تبلیغ کننده پرداخت می کنید.


•    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی : تبلیغات در بستر های مختلف رسانه ای معمولا بازدهی خوبی را به همراه داشته است مثال بارز آن را می توانید در اینستاگرام مشاهده کنید.


•    مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن : ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به شکل همزمان در یک محیط واحد مدیریت کنید. همان‌طور که می‌دانید، امروزه کاربران بسیاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در نتیجه حضور فعال و موثر در این شبکه‌ها برای کسب‌ وکار شما می‌تواند بسیار سودمند باشد و باعث افزایش تعامل برندتان با کاربران شود. پلتفرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که زمان انتشار محتوای خود را تعیین کنید. همچنین با دادن گزارش‌‌ها و آمارهای مختلف به آنالیز بازخورد کاربران در شبکه‌های اجتماعی کمک بسیاری می‌ کند و امکان مدیریت بهینه تر و سریع تر کامنت‌‌ها را نیز به شما می‌دهد.


•    ارسال پوش نوتیفیکیشن : قطعا بار ها شاهد نوتیفیکیشن هایی را از سایت ها و یا کانال های مختلف بوده اید که حاوی متن و یا عکسی بوده که به منظور تبلیغ کالا و یا خدمتی طراحی شده بودند و با کلیک بر روی آن ها به صفحه فروش یا وب سایت مربوط به آن محصول هدایت می شدید این ها همان پوش نوتیفیکیشن ها هستند.


•    انتشار رپورتاژ آگهی : رپورتاژ آگهی یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌ کند با انتشار محتوایی مناسب و جذاب، مورد توجه کاربران بسیاری قرار بگیرید. کسب‌ وکارها با اهداف مختلفی اعم از افزایش آگاهی از برند، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ آگهی می‌کنند.


•    کوتاه‌کننده‌ی لینک : اگر شما نیز صاحب یک وب سایت باشید قطعا می دانید که داشتن یک لینک کوتاه، ساده و مختصر چه محبت بزرگی است و می تواند به شما تا چه حد کمک کند.


•    چت آنلاین : امروزه بلافاصله پس از ورود به بسیاری از سایت‌ها، چت‌ باکس آنلاین کوچکی پایین صفحه سمت راست باز می‌شود و حسِ خوب پشتیبانی و همراهی همیشگی را به مخاطب القا می‌کند. ابزار گفتگو و پشتیبانی آنلاین، به شما کمک می‌کند به سادگی با مخاطبان سایت خود ارتباط بر قرار کنید و رفتار آنان را تحلیل کنید.

 

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ در شیراز

در اینجا مشتاقیم که با افتخار اعلام کنیم شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین ( ably ) با داشتن رزومه های مختلف داخلی و بین الملل، و با داشتن تیمی مجرب آمادگی خود را اعلام می کند تا پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص دیجیتال مارکتینگ ( digital marketing ) باشد و بتواند در پیشرفت هرچه بهتر و سریعتر کسب و کارتان به شما کمک کند.

 

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

از مزایای دیجیتال مارکتینگ هر چه بگوییم کم گفته ایم و بیان تمام موارد خود نیازمند مقاله ای جداگانه است پس با بیان چندی از این مزایا بسنده می کنیم.
هزینه پایین تر : قطعا شما در دیجیتال مارکتینگ هزینه بسیار کم تری را برای بازاریابی محصولات خود پرداخت می کنید چرا که در بازاریابی آنلاین کافی است که اینترنت داشته باشید و به دنیایی پر از مخاطب هدایت شوید.


دست یابی به مخاطبین بیشتر : شما هر چه قدر هم که بازاریاب کارکشته و فعالی باشید نمی توانید به 80 میلیون نفر به صورت حضوری مراجعه کرده و محصول خود را معرفی کنید مگر آنکه بتوانید با در اختیار داشتن یک تریبون و با کم ترین تعداد دفعات تکرار پیام محصول خود را به تعداد افراد زیادی معرفی کنید که فضای مجازی و آنلاین بودن فضای کار این تریبون و قابلیت مهم را در اختیار شما قرار می دهد.


اگر کسب و کار آنلاین را با یک فروشگاه مقایسه کنید، متوجه خواهید شد در یک فروشگاه حضوری شما نهایتا یک فروشگاه مستقر در یکی از بهترین خیابان های شهر شیراز خواهید داشت، و طبیعتا به مخاطبان همان محله در شیراز دسترسی خواهید داشت.


حال اگر هزینه همین فروشگاه را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پرداخت کنید مخاطبان شما محدود به شیراز و محله یا منطقه خاصی نخواهند شد و طبیعتا می توانید به تمام کاربران ایران و حتی در حوزه هایی به کاربران کشورهای مختلف محصولات و خدمات خود را ارایه کنید، در نتیجه قدرت اصلی تجارت الکترونیک و دیجیتا مارکتینگ کاربران زیادی است که در سراسر دنیای وب وجود دارند.


تحلیل سریع تر داده : وجود ابزار های بسیار بسیار زیاد به شما می کند به راحتی  بتوانید میان داده های موجود تحلیل کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنید.
و ...

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ در شیراز

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین ( ably – ابلای ) به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ ایران و دیجیتال مارکتینگ شیراز با ترکیب تخصص های بازرگانی، بازاریابی بین اللملل و تجارت الکترونیک کسب و کارهای بزرگی را همراهی نموده است شما نیز می توانید به صورت رایگان ابتدا از دپارتمان Digital Marketing ما مشاوره دریافت نموده و سپس با جمع آوری اطلاعات دقیق قدم در این دنیا بگذارید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس