"منتشر شده در سایت ABLY"     ", "image": "/landingpages/images/blog-image-one.jpg", "author": { "@type": "", "name": "اسماعیل شیدایی", "url": "" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین | Ably ابلای", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://ably.ir/" } }, "datePublished": "1396/10/12 10:31:30", "dateModified": "" }
AngularJS چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

AngularJS چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم

AngularJS چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

AngularJS یک چارچوب جاوااسکریپت open source است که توسط Google ایجاد شده است. این به شما کمک می کند تا برنامه های یک صفحه ای ایجاد کنید. برنامه های وب یک صفحه ای که فقط از طرف مشتری به HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیاز دارند.

AngularJs می تواند برای اپلیکیشن های تک صفحه ای (single-page-applications = SPA) و frond-end بهترین گزینه باشد.

angularjs-framework

بسم الله الرحمن الرحیم

AngularJS چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

AngularJS یک چارچوب جاوااسکریپت open source است که توسط Google ایجاد شده است. این به شما کمک می کند تا برنامه های یک صفحه ای ایجاد کنید. برنامه های وب یک صفحه ای که فقط از طرف مشتری به HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیاز دارند.

AngularJs می تواند برای اپلیکیشن های تک صفحه ای (single-page-applications = SPA) و frond-end بهترین گزینه باشد.

در برنامه‌های تک‌صفحه‌ای دیگر نیاز به load نیست لذا اگر بخواهید از یک صفحه به صفحه موردنظر خود بروید دیگر نیاز نیست تا صفحه موردنظر شما بارگذاری مجدد شود در ضمن صفحه موردنظر شما بلافاصله با زدن دکمه‌های back یا forward به صفحه بعد یا قبل خودش خواهد رفت بدون اینکه صفحات موردنظر بخواهند دوباره load شوند و این کار باعث خواهد شد تا شما سرعت بالاتری را در مشاهده صفحات وب داشته باشید.

AngularJS راه را برای توسعه وب تغییر داده است. اکنون می توانید با استفاده از قدرتمندترین و سازگارترین چارچوب JavaScript Framework AngularJS، وب سایت خود را توسعه دهید. بدون شک، چارچوب های جاوا اسکریپت مانند AngularJs، Ember و غیره آینده توسعه وب هستند.

what-is-angularjs-and-why-to-use-it

دلیل متفاوت بودن انگولار‌جی‌اس نسبت به بقیه فریمورک های جاوااسکریپت

  • ساختار کنترل DOM برای تکرار، پنهان کردن و نشان دادن قطعات
  • استفاده از objectهای قدیمی جاوااسکریپت
  • استفاده از dependency injection یا تزریق وابستگی: در برنامه‌ نویسی، گاهی شما یک سری دستورها را قبلاً تعریف می‌کنید اما در هنگام برنامه‌ نویسی نیاز دارید که همان دستورات را به کار گرفته و برنامه خود را توسعه دهید، اینجاست که خاصیت تزریق وابستگی خودش را نشان می‌دهد و باعث می‌شود علاوه بر صرفه‌جویی درزمانی که دارید، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر به دنبال اجرای دستورات خود باشید.

چرا AngularJS؟

  • انگولار‌جی‌اس بر اساس الگوی MVC است که به شما کمک می کند تا برنامه های وب خود را به درستی سازماندهی کنید.

M معادل Model است که اطلاعات و داده‌ها را از منابع بازیابی می‌کند و V معادل View است که مانند یک نمایشگر عمل می کند و همان UI سایت را به ما نشان میدهد.

نکته ای که اینجا وجود دارد این است که زمانی که شما تغییری را در model انجام می‌دهید باید در view هم تغییراتی را اعمال کنید که این کار می‌تواند در دادههای زیاد، کاری بسیار وقت‌گیر باشد لذا اگر از انگولار جی اس استفاده می‌کنید نباید نگران این موضوع باشید چراکه انگولار جی اس هر داده را به view مشخص مرتبط کرده و در هنگام تغییرات، این view است که به‌صورت خودکار آپدیت می‌شود.

  • HTML را به منظور تعریف قالب های بسیار قدرتمند گسترش می دهد.
  • به شما اجازه می دهد تا دستورات خود را ایجاد کنید و از اجزای قابل استفاده مجدد که نیازهایتان را پر می کنند، استفاده کنید.
  • از بیشتر سرویس ها مانند $http پشتیبانی می کند.
  • به شما کمک می کند تا ساختار جاوا اسکریپت خود را به راحتی انجام دهید.

معایب AngularJS

بزرگترین نقص فریم ورک Angular این است که راه های بسیاری برای انجام یک کار وجود دارد. وقتی که شما از Angular برای پروژه های نسبتا بزرگ استفاده کنید می کنید، یافتن بهترین راه برای انجام کارها بسیار دشوار خواهد بود. همچنین باید بسیار مراقب باشید که اگر از رویداد ها و المان های DOM به روشی غیر Angular استفاده می کنید، آنها را پاکسازی کنید تا دچار memory leak (نشت حافظه) نشوید.

محیط توسعه AngularJS | AngularJS Developmet IDE

  • Visual Studio 2012/2013 Express or higher
  • Eclipse
  • WebStorm
  • Sublime Text
  • TextMate

 

برای شروع به کار شما می توانید به سایت plnkr.co مراجعه کنید. روی تب Editor  کلیک کنید و وارد ادیتور شوید.

 

what-is-angularjs

 

در این قسمت سورس ها و اسکریپت های مورد نظرتان را از قسمت سمت چپ ادیتور اضافه کنید + Run را هم بزنید و شروع کنید به برنامه نویسی.

 

angularjs

و یا اگر هم دوست ندارید از این سایت استفاده کنید فقط کافیست که اسکریپت AngularJS در سرآمد یا انتهای فایل HTML بارگزاری کنید:



<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/angularjs/1.3.0-rc.4/angular.min.js"></script>


 

"منتشر شده در سایت ABLY"

 

 

نظرات

  • Hannah Martinez
    یاس
    شنبه 25 خرداد 1398 - 11:49

    مرسی مطالبتون عالی بود 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس