ایجاد اولین پروژه با ASP.Net Core 2

ایجاد اولین پروژه با ASP.Net Core 2

آموزش Angular و ASP.Net Core (بخش چهارم)

 

در این بخش از آموزش angular و asp.net core ما ساخت اولین پروژه را در ویژوال استودیو به شما عزیزان در مجموعه ABLY یاد خواهیم داد. بنابراین تا آخر این آموزش همراه ما باشید.

 

 انگولار و asp.net core (بخش سوم)
 

 

ایجاد اولین پروژه در asp.net core

آموزش Angular و ASP.Net Core (بخش چهارم)

 

در این بخش از آموزش angular و asp.net core ما ساخت اولین پروژه را در ویژوال استودیو به شما عزیزان در مجموعه ABLY یاد خواهیم داد. بنابراین تا آخر این آموزش همراه ما باشید.

 

انگولار و asp.net core (بخش سوم)

 

ابزارهای مورد استفاده برای ایجاد اولین پروژه با ASP.Net Core 2


1)    Visual Studio 2017 version 15.4.5
2)    Microsoft .NET Core SDK 2.0.3
3)    TypeScript 2.4.2
4)    NuGet Package Manager 4.1.0
5)    NodeJS 6.9.0
6)    Angular 5.0.2 final release

قویا توصیه میکنیم که از همین ابزارهای گفته شده استفاده کنید، یا از ابزارهای جدیدتر ( با مسئولیت خودتان).


شروع پروژه در asp.net core


اولین قدم برای شروع دانلود و نصب .NET Core SDK میباشد. در حالی که نسخه یاد شده توسط این نسخه از ویژوال استودیو که قبلا آن را نصب نموه ایم بصورت اتوماتیک نصب گردیده است. جهت آگاهی میتوانیم آخرین نسخه .NET Core SDK را از لینک رسمی مایکروسافت در زیر دریافت نمایید.


https://www.microsoft.com/net/core

 

نصب آن بسیار آسان است، کافی است بعد از دانلود فایل اجرایی، آن را اجرا کنید و همانطور که در شکل زیر مشخص است بر روی Install کلیک نمایید.

 

آموزش فارسی asp.net core

بعد از نصب NET Core SDK.، ویژوال استودیو را باز کنید و یک پروژه از نوع ASP.NET Core Web Application (.NET Core بسازید. مراحل انجام کار بصورت قدم به قدم در زیر توضیح داده شده است:


1) ویژوال استودیو را باز کنید. از منوی فایل گزینه New و سپس گزینه Project را انتخاب کنید تا پنجره New Project نشان داده شود.


2) در پنجره New Project و از ساختار درختی سمت چپ گزینه Visual C# را انتخاب کنید، سپس گزینه Web را انتخاب نمائید. با انتخاب این گزینه قالب های پروژه مربوطه نشان داده میشود. همانطور که در شکل زیر مشخص است برای ساخت پروژه ASP.NET Core Web Application دو انتخاب پیش رو داریم: NET Core. و NET Framework 

 

ایجاد پروژه در asp.net core
 

3) فریم ورک NET Core.  جهت ایجاد و راه اندازی پروژه بر روی پلت فرم های چند سکویی مورد استفاده قرار میگیرد.(با استفاده از قابلیت چندسکویی میتوانید پروژه را علاوه بر محیط سیستم عامل ویندوز بر روی سیستم عامل های مختلفی مانند لینوکس، مک و ... نصب و استفاده کنید.) در صورتیکه .NET Framework برای محیط ویندوز مناسب میباشد.
فریم ورک NET Core.  دارای قابلیت سازگاری و تطبیق پذیری است، چون بر روی انواع سیستم عامل ها نصب و اجرا میشود برای انتخاب محیط کاری آزاد هستیم. البته باید گفت هر دو فریم ورک کامل و دارای قابلیت پشتیبانی بالا هستند، اما بعلت تطبیق پذیری بالاتر NET Core. با بیشتر پکیج های NuGet جهت ادامه کار پروژه مبتنی بر NET Core.  را بعنوان قالب پروژه انتخاب میکنیم. در شکل زیر این انتخاب نشان داده شده است.
 

ایجاد اولین پروژه در angular

 

4) قالب (ASP.NET Core Web Application (.NET Core را انتخاب کنید. فیلدهای مربوطه مثلName ، Location و Solution Name را کامل کنید. نام پروژه را TestMakerFreeWebApp قرار دهید، Solution name را TestMakerFree نامگذاری کنید. دکمه OK را جهت ادامه کلیک کنید.


5) در پنجره بعدی، میتوانیم قالب پروژه خود را سفارشی کنیم. در این پنجره میتوانیم یک پروژه با قابلیت هایEmpty ، Web API یا Web Application همراه با مکانیزم Authentication داشته باشیم. Authentication پروسه شناسایی و احراز هویت کاربر میباشد. از منوی های پنجره NET Core. و ASP.NET Core 2.0  را انتخاب کنید. سپس از قابلیت های موجود آیکون Angular را انتخاب کنید. نیازی به انتخاب نوع Authentication  نمیباشد و آنرا در حالت No Authentication قرار دهید. اگر گزینه Enable Docker Support فعال است آنرا در حالت غیرفعال قرار دهید. دکمه OK را کلیک نموده تا پروژه ساخته شود. در تصویر زیر موارد گفته شده نشان داده شده است.
 

آموزش فارسی انگولار و asp.net core

 

این نسخه از قالب پروژه که در مرحله قبل انتخاب نمودید بسیار سبک و قابل انعطاف بوده، فایل و منابع مورد نیاز جهت انجام پروژه مانند وابستگی به Bootstrap را در خود جای داده است.

آموزش angular و asp.net core


پروژه ساخته شده دارای موارد زیر است :


1) پوشه Controller و View که بصورت پیش فرض شامل فایل های مربوط به خود است.
2) پوشه ClientApp که شامل فایل های تایپ اسکریپت و سورس کدهای مربوط به پروژه Angular
میباشد.
3 )پوشه wwwroot که توسط ویژوال استودیو جهت بهینه سازی فایل های CSS و JavaScript در زمان Publish هم بصورت لوکال و هم در جاهای دیگر در سمت کلاینت بکار میرود.


اگر نگاهی به فایل های مربوط به پروژه بیاندازید متوجه میشوید که NET Core. قابلیت های زیادی را در اختیار برنامه نویسان قرار میدهد. این قالب پروژه قابلیت های بهینه سازی (SEO و SSR (Server Side Rendering  را پشتیبانی میکند. برنامه نویسانی که در گذشته با چالشهایی مانند سرعت بارگذاری در سمت کلاینت مواجه بودند متوجه میشوند که مشکلات قبلی توسط موتور NPM ، قابلیت WebPack و .NET Core رفع شده اند.


توضیحات بیشتر در مورد مواردی که بحث شد توسط استیو ساندرن در لینک زیر قرار گرفته است.


https://blogs.msdn.microsoft.com/webdev/2017/02/14/building-sing


انگولار و asp.net core؟ (بخش اول)
 

نظرات

  • Hannah Martinez
    mk
    شنبه 8 تیر 1398 - 0:34

    به نظرتون بهتر نبود انتهای هر مطلب لینک قسمت بعد قرار داشت؟

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس