a

ABLY مقالات و مطالب مجموعه

آموزش Xamarin Android (بخش دوم)

آموزش Xamarin Android (بخش دوم)

آموزش Xamarin.Android (بخش دوم)

آموزش Xamarin.Android (بخش اول)

همین حالا Xamarin.Android را شروع کنید.

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  1. تنظیم Android SDK برای Xamarin.Android
  2. Android Emulator Setup

بخش های Android Emulator

  • Hardware Acceleration for Emulator Performance
  • Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
  • Editing Android Virtual Device Properties
  • Android Emulator Troubleshooting

learning-xamarin-andriod

آموزش Xamarin.Android (بخش دوم)

آموزش Xamarin.Android (بخش اول)

همین حالا Xamarin.Android را شروع کنید.

 

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  1. تنظیم Android SDK برای Xamarin.Android
  2. Android Emulator Setup

بخش های Android Emulator

  • Hardware Acceleration for Emulator Performance
  • Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
  • Editing Android Virtual Device Properties
  • Android Emulator Troubleshooting

 

Setting up the Android SDK for Xamarin.Android

  • تنظیم Android SDK برای Xamarin.Android

 

ویژوال استودیو شامل Android SDK Manager است که شما می توانید برای دانلود ابزارهای Android SDK، پلتفرم ها و سایر اجزای مورد نیاز برای توسعه برنامه های Xamarin.Android از آن استفاده کنید.

 

یک بررسی کوتاه!

در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه از Xamarin Android SDK Manager در ویژوال استودیو استفاده کنید.

Xamarin Android SDK Manager به شما کمک می کند تا آخرین اجزای آندروید که برای توسعه برنامه Xamarin.Android نیاز دارید را دانلود کنید. این جایگزین Google's standalone SDK Manage است که از بین رفته است.

برای استفاده از Xamarin Android SDK Manager به موارد زیر نیاز دارید:

  • ویژوال استودیو 2019 Community، Professional یا Enterprise
  • یا ویژوال استودیو 2017 Community، Professional یا Enterprise (ویژوال استودیو 2017 نسخه 15.7 یا بالاتر نیاز است)
  • Visual Studio Tools برای زامارین با نسخه 4.10.0 یا بالاتر نیاز است.

Xamarin Android SDK Manager همچنین نیاز به کیت توسعه جاوا (که به طور خودکار با Xamarin.Android نصب شده است) دارد. چند گزینه JDK برای انتخاب وجود دارد:

  • Xamarin.Android به صورت پیش فرض از JDK 8

استفاده می کند (Api سطح 24 یا بالاتر)

  • و همچنین از JDK 7 برای Api سطح 23 می توانید استفاده کنید.

توجه! Xamarin.Andriod از JDK 9 پشتیبانی نمی کند.

SDK Manager

برای شروع بر روی Tools > Android > Android SDK Manager کلیک کنید.

 

sdk-manager-menu-item-sml

Xamarin Android SDK Manager در پنجره Xamarin Android SDK Manager باز می شود که دارای دو گزینه Platforms و Tools است.

 

sdk-manager-platforms-sml

Android SDK location

در عکس بالا Android SDK location در بالای صفحه تنظیم شده است. قبل از هرچیزی باید Android SDK location به درستی کار کند و پیکربندی شود. ممکن است لازم باشد Android SDK location را برای یک یا چند دلایل زیر تنظیم کنید:

  1. Android SDK Manager قادر به قرار دادن Android SDK نیست.
  2. Android SDK را در جای دیگری (غیر پیش فرض) نصب کرده اید.

برای ست کردن مکان Android SDK بر روی سه نقطه کلیک کنید و مطابق شکل زیر پیش روید.

 

browse-for-folder

Tools tab | تب Tools

تب Tools لیستی از ابزارها و موارد اضافی را نمایش می دهد. از این تب برای نصب ابزار Android SDK، ابزارهای پلتفرم و ساخت ابزار استفاده کنید. همچنین شما می توانید Android Emulator، اشکال زدایی سطح پایین (LLDB)، NDK، HAXM acceleration و کتابخانه های Google Play را نصب کنید.

برای مثال، برای دانلود بسته Google Android Emulator، روی علامت در کنار Android Emulator کلیک کنید و دکمه Apply Changes را کلیک کنید:

 

install-emulator-sml

و بعد از آن صفحه زیر باز می شود که Accept را انتخاب کنید.

 

license-acceptance

Platforms tab | تب Platforms

تب Platforms لیستی از نسخه های SDK پلتفرم همراه با سایر منابع (مانند تصاویر سیستم) برای هر پلت فرم را نمایش می دهد:

 

platforms-pane-sml

این صفحه، نسخه آندروید (مانند آندروید 8.0)، نام کد (Oreo)، سطح API (مانند 26) و اندازه اجزای آن پلتفرم (مانند 1 گیگابایت) را فهرست می کند. از تب Platforms برای نصب اجزای سازنده Android API level استفاده می شود.

هنگامی که تمام اجزای یک پلتفرم نصب می شود، علامت چک در کنار نام پلت فرم ظاهر می شود.

Respository selection

به طور پیش فرض، Android SDK Manager قطعات و ابزارهای پلت فرم را از یک ریپازیتوری مدیریت شده توسط مایکروسافت دانلود می کند. اگر شما نیاز به دسترسی به سیستم عامل های آزمایشی آلفا / بتا و ابزارهایی که هنوز در ریپازیتوری مایکروسافت وجود ندارد، دارید، می توانید SDK Manager را برای استفاده از ریپازیتوری Google تغییر دهید. برای ایجاد این کلید، مانند تصویر زیر جلو روید و Repository > Google (Unsupported) را انتخاب کنید:

 

google-repository-sml

هنگامی که ریپازیتوری Google انتخاب می شود، بسته های اضافی ممکن است در تب Platforms ظاهر شوند که قبلا در دسترس نبودند. (در تصویر بالا، آندروید SDK Platform 28 با تغییر در ریپازیتوری Google اضافه شد.) توجه داشته باشید که استفاده از ریپازیتوری Google پشتیبانی نشده است و بنابراین برای توسعه روزمره توصیه نمی شود.

برای بازگشت به ریپازیتوری پشتیبانی از سیستم عاملها و ابزارها، Microsoft (Recommended)ر ا کلیک کنید. این لیست بسته ها و ابزار ها را به انتخاب پیش فرض باز می گرداند.

  • Android Emulator Setup

آماده سازی Android Emulator Setup برای آزمایش برنامه

یک بررسی کوتاه!

شبیه ساز آندروید را می توان در تنظیمات مختلف برای شبیه سازی دستگاه های مختلف اجرا می شود. هر پیکربندی یک دستگاه مجازی نامیده می شود. هنگام نصب و آزمایش برنامه خود در Emulator ، یک دستگاه مجازی پیکربندی شده یا سفارشی را انتخاب کنید که یک دستگاه اندروید فیزیکی مانند یک گوشی Nexus یا پیکسل را شبیه سازی کند.

بخش های ذکر شده در زیر نحوه شتاب دادن شبیه ساز آندروید را برای حداکثر عملکرد، نحوه استفاده از Android Device Manager برای ایجاد و سفارشی کردن دستگاه های مجازی و نحوه سفارشی کردن ویژگی های پروفایل یک دستگاه مجازی را توضیح می دهد. علاوه بر این، یک بخش عیب یابی مشکلات و حل مشکلات شبیه ساز معمول را نیز توضیح می دهد.

بخش های Android Emulator

  • Hardware Acceleration for Emulator Performance
  • Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
  • Editing Android Virtual Device Properties
  • Android Emulator Troubleshooting

 

 

Hardware Acceleration for Emulator Performance

نحوه آماده سازی رایانه برای حداکثر عملکرد شبیه ساز آندروید با استفاده از فن آوری مجازی سازی Hyper-V یا HAXM است. از آنجا که شبیه ساز آندروید می تواند بدون hardware acceleration هم کار کند، اما ما پیشنهاد می کنیم که قبل از استفاده از شبیه ساز، hardware acceleration را بر روی کامپیوتر خود فعال کنید.

در اینجا نحوه استفاده از ویژگی های hardware acceleration کامپیوتر برای به حداکثر رساندن عملکرد شبیه ساز آندروید را یاد خواهید گرفت.

ویژوال استودیو برای توسعه دهندگان برنامه های Xamarin.Android خود را با استفاده از شبیه ساز آندروید در شرایطی که یک دستگاه اندرویدی در دسترس یا غیر عملی است، برای برنامه نویسان تست زد. با این حال، شبیه ساز آندروید به آرامی اجرا می شود حتی اگر hardware acceleration در رایانه ای که آن را اجرا می کند در دسترس نباشد. شما می توانید عملکرد شبیه ساز آندروید را با استفاده از تصاویر دستگاه های مجازی x86 ویژه همراه با ویژگی های مجازی سازی رایانه خود بهبود دهید.

Accelerating Android emulators در ویندوز:

تکنولوژی های مجازی سازی زیر برای Accelerating Android emulators در دسترس هستند:

  1. پلت فرم Microsoft's Hyper-V و Hypervisor

Hyper-V  یک ویژگی مجازی سازی از ویندوز است که امکان اجرای سیستم های کامپیوتری مجازی بر روی یک کامپیوتر میزبان فیزیکی را فراهم می کند.

 

  1. Intel's Hardware Accelerated Execution Manager (HAXM)

HAXM یک موتور مجازی سازی برای رایانه های مبتنی بر پردازنده های اینتل است.

برای بهینه سازی عملکرد، توصیه می شود از Hyper-V برای شتاب دادن شبیه ساز آندروید استفاده کنید. اگر Hyper-V در رایانه شما موجود نباشد، HAXM می تواند مورد استفاده قرار گیرد. شبیه ساز آندروید به طور خودکار از hardware acceleration استفاده خواهد کرد اگر معیارهای زیر برآورده شوند:

hardware acceleration در دسترس و در کامپیوتر شما فعال باشد.

شبیه ساز یک تصویر سیستم ایجاد شده برای یک دستگاه مجازی مبتنی بر x86 را اجرا می کند.

 

توجه! شما نمیتوانید یک شبیه ساز شتاب دهنده VM را درون یک VM دیگر مانند VM میزبانی شده توسط VirtualBox، VMWare یا Docker اجرا کنید. شما باید شبیه ساز آندروید را به طور مستقیم بر روی سخت افزار سیستم خود اجرا کنید.

 

Accelerating  با  Hyper-V

Hyper-V گزینه پیشنهادی برای تسریع شبیه ساز آندروید است. قبل از فعال کردن Hyper-V، بخش زیر را بخوانید تا مطمئن شوید که رایانه شما Hyper-V را پشتیبانی می کند.

تأیید پشتیبانی از Hyper-V

Hyper-V بر روی پلت فرم ویندوز Hypervisor اجرا می شود. برای استفاده از شبیه ساز آندروید با Hyper-V، کامپیوتر شما باید معیارهای زیر را برای پشتیبانی از پلتفرم ویندوز Hypervisor داشته باشد:

  • سخت افزار کامپیوتر شما باید موارد زیر را داشته باشد:

 

  • پردازنده 64 بیتی Intel یا AMD Ryzen با Second Level Address Translation (SLAT).
  • پشتیبانی از پردازنده برای VM Monitor Mode Extension (VT-c در پردازنده های اینتل).
  • حداقل 4 گیگابایت حافظه.

 

  • در BIOS کامپیوتر شما باید موارد زیر را فعال کنید:

 

  • فناوری مجازی سازی (بسته به تولیدکننده مادربرد ممکن است برچسب متفاوت داشته باشد).
  • پیشگیری از اجرای سخت افزار اطلاعات اجباری.

کامپیوتر شما باید به روز رسانی شود. شما می توانید با استفاده از مراحل زیر تایید کنید که نسخه ویندوز شما به روز است.

 

  • در قسمت سرچ ویندوز About را وارد کنید.
  • About your PC را در نتایج جستجو انتخاب کنید.
  • در کادر محاوره ای به قسمت Windows specifications بروید.
  • اطمینان حاصل کنید که نسخه حداقل 1803 است:

 

about-windows-sml

برای اطمینان از اینکه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر شما با Hyper-V سازگار است، دستور command را باز کنید و دستور زیر را تایپ کنید:

cmd-code

 

اگر همه الزامات Hyper-V درلیست دارای مقدار YES باشند، کامپیوتر شما می تواند از Hyper-V پشتیبانی کند. مثلا:

 

systeminfo-sml

فعال کردن Hyper-V acceleration

اگر رایانه شما با معیارهای فوق مطابقت داشته باشد، از مراحل زیر برای سرعت بخشیدن به شبیه ساز آندروید با Hyper-V استفاده کنید:

  1. windows features را سرچ کنید و Turn Windows features on or off را انتخاب کنید. در پنجره Windows Features دو گزینه Hyper-V و Windows Hypervisor Platform وجود دارد:

 

hyper-v-settings-sml

 

پس از انجام این تغییرات، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

  1. Visual Studio 15.8  یا نسخه بالاتر را نصب کنید
  2. Android Emulator package 27.2.7 یا نسخه بالاتر را نصب کنید.

برای نصب این پکیج Tools > Android > Android SDK Manager را در ویژوال استودیو دنبال کنید. تب Tools را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که نسخه شبیه ساز آندروید حداقل 27.2.7 است. همچنین اطمینان حاصل کنید نسخه Android SDK Tools 26.1.1 یا بالاتر است:

 

sdk-manager-sml

هنگام ایجاد یک دستگاه مجازی، مطمئن شوید که یک تصویر سیستم مبتنی بر x86 را انتخاب کنید. اگر از سیستم سیستم مبتنی بر ARM استفاده می کنید، دستگاه مجازی شتاب نمی یابد و به آرامی اجرا می شود.

 

Accelerating با  HAXM

اگر رایانه شما از Hyper-V پشتیبانی نمی کند، از HAXM برای سرعت بخشیدن به شبیه ساز آندروید استفاده کنید. اگر میخواهید از HAXM استفاده کنید، باید Device Guard را غیرفعال کنید.

تأیید پشتیبانی HAXM

برای تعیین اینکه آیا سخت افزار شما از HAXM پشتیبانی می کند، مراحل زیر را انجام دهید:

اگر سخت افزار شما از HAXM پشتیبانی می کند، می توانید با استفاده از مراحل زیر بررسی کنید که آیا HAXM قبلا نصب شده است:

  1. دستور زیر را در cmd تایپ کنید:

 

haxm-cmd

  1. خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا روند HAXM در حال اجرا است یا خیر. اگر اینطور باشد، شما باید خروجی فهرست وضعیت Intelhaxm را به عنوان RUNNING ببینید. مثلا:

 

running_query

اگر بر روی RUNNING تنظیم نشده باشد، HAXM نصب نمی شود.

اگر رایانه شما می تواند از HAXM پشتیبانی کند اما HAXM نصب نشده است، برای نصب HAXM از مراحل در بخش بعدی استفاده کنید.

  1. از وب سایت اینتل، آخرین نسخه نصب HAXM virtualization engine برای ویندوز دانلود کنید. مزیت دانلود نصب کننده HAXM به طور مستقیم از وب سایت اینتل این است که شما می توانید از آخرین نسخه استفاده کنید.
  2. برای شروع HAXM installer ، intelhaxm-android.exe را اجرا کنید.

 

haxm-installer

هنگام ایجاد یک دستگاه مجازی، مطمئن شوید که یک تصویر سیستم مبتنی بر x86 را انتخاب کنید. اگر از سیستم سیستم مبتنی بر ARM استفاده می کنید، دستگاه مجازی شتاب نمی یابد و به آرامی اجرا می شود.

 

سه بخش Android Emulator دیگر را در بخش سوم آموزش زامارین اندروید توضیح خواهیم داد:

  • Managing Virtual Devices with the Android Device Manager
  • Editing Android Virtual Device Properties
  • Android Emulator Troubleshooting

 

آموزش Xamarin.Android (بخش اول)

"امیدواریم از این مقاله لذت کافی را برده باشید"

"مجموعه ABLY.IR"

 

 

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :Phone Number
0713 625 1757 :Phone Number