PhoneGap چیست؟

PhoneGap چیست؟

فون گپ (PhoneGap) چیست؟

PhoneGap چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

PhoneGap یک فریمورک open source و رایگان است که توسط Nitobi توسعه داده شده و توسط Adobe در سال 2011 خریداری شده است. بر اساس پروژه آپاچی Cordova منبع باز و توسط Adobe توسعه یافته است.

what is phonegap

فون گپ (PhoneGap) چیست؟

PhoneGap چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

PhoneGap یک فریمورک open source و رایگان است که توسط Nitobi توسعه داده شده و توسط Adobe در سال 2011 خریداری شده است. بر اساس پروژه آپاچی Cordova منبع باز و توسط Adobe توسعه یافته است. PhoneGap به شما امکان می دهد برنامه های کاربردی برای دستگاه های تلفن همراه خود را با استفاده از تکنولوژی های وب استاندارد مانند HTML5، CSS3 و جاوا اسکریپت بجای استفاده از زبان های خاص مانند Objective-C برای iOS، Java for Andriod و C # برای دستگاه های تلفن ویندوز، ایجاد کنید.

برنامه هایی که با استفاده از PhoneGap توسعه یافته اند، برنامه های ترکیبی هستند که مزایای هر دو برنامه های بومی و وب را ارائه می دهند. همچنین، PhoneGap از سیستم عامل iOS، Google، Android، HPwebOS، Windows Mobile، Symbian و Blackberry پشتیبانی میکند.

چرا PhoneGap؟

PhoneGap به شما این امکان را می دهد که برنامه های موبایل cross-platform را با اجتناب از هر کدام از زبان های توسعه دهنده تلفن همراه خود بسازید. برنامه های PhoneGap در داخل بسته بندی که برای هر پلتفرم هدف قرار می گیرند اجرا می شوند. این بسته بندی شامل تکنولوژی های وب استاندارد مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت است و ویژگی های اسکریپت HTML و جاوا را برای کار با دستگاه گسترش می دهد. PhoneGap به شما امکان می دهد با استفاده از Apache Cordova به ویژگی های و ویژگی های بومی موبایل مانند مخاطبین، تقویم، دوربین و هشدار و غیره دسترسی پیدا کنید.

به این ترتیب اپلیکیشن های حاصل از این برنامه ها ترکیبی از برنامه های کاربردی هستند، بطوریکه آنها نه واقعا بومی و نه صرفا مبتنی بر وب هستند، زیرا آنها با استفاده از تکنولوژی های وب استاندارد مانند برنامه های کاربردی وب توسعه می شوند و همچنین قادر به دسترسی به ویژگی های بومی تلفن همراه مانند برنامه های بومی می باشند.

Apache Cordova در PhoneGap

Apache Cordova  

Apache Cordova یک پلت فرم رایگان و متن باز است که توسط Adobe System برای ساخت برنامه های تلفن همراه بومی با استفاده از HTML، CSS و JavaScript ساخته شده است. به طور معمول این مجموعه ای از API های دستگاه است که به شما اجازه می دهد تا به عملکرد دستگاه بومی مانند دوربین یا شتاب سنج از جاوا اسکریپت دسترسی داشته باشید. این سیستم عامل برای سیستم عامل های زیر در دسترس است: iOS، Android، Blackberry، Windows Phone، Palm WebOS، Bada و Symbian. این برنامه برای دسترسی به توابع بومی تلفن همراه با PhoneGap استفاده می شود.

مزایا PhoneGap

  • کاهش هزینه توسعه
  • برای توسعه دهندگان وب آسان است زیرا از HTML5، CSS و جاوا اسکریپتها در مقابل object-C، Java و# C  استفاده می کند.
  • کد پایه برای همه سیستم عامل iOS، Android، Blackberry، Windows Phone، Bada و Symbian.
  • شما می توانید با استفاده از توزیع و پرداخت یکپارچه از طریق Apple app store یا Google app store یا Windows app store ، از مزایای آن استفاده کنید.

 

 

 

معایب PhoneGap

 

عملکرد ضعیف در مقایسه با نرم افزار بومی

 

  • اگر برنامه شما گرافیکی شدید باشد، یعنی یک بازی.
  • ذخیره سازی یا استفاده از برخی از راه حل های شخص ثالث ممکن است با گرافیک بومی انجام شود
  • برای اکثر موارد یک برنامه بومی بسیار سریعتر / نرمتر از برنامه وب موبایل است

 

عدم وجود UI از پیش ساخته شده

  • عدم نمایش ویدجت های UI قبل از ساخته شده، انتقال، کنترل های استاندارد و غیره
  • زمان توسعه شما می تواند طولانی تر باشد، به خصوص اگر شما یک برنامه خوب با یک نگاه و احساس بومی داشته باشید.

 

چه موقع از PhoneGap استفاده کنیم؟

  • PhoneGap یک چارچوب توسعه متقابل پلتفرم مبتنی بر HTML5، جاوا اسکریپت و CSS است.
  • PhoneGap برای ساخت برنامه های تلفن همراه مفید است که از ویژگی های بومی تلفن به طور گسترده استفاده نمی کنند.
  • یک برنامه واحد برای بسیاری از سیستم عامل ها را توسعه می دهد.
  • هنگامی که استفاده گسترده از ویژگی های تلفن مورد نیاز است، پس توسعه برنامه های محلی توصیه می شود.

حمله اپل به دو پلتفرم زامارین و فون‌گپ
 

"منتشر شده در سایت ABLY"

 

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس