معرفی کامل Xamarin

معرفی کامل Xamarin

Xamarin چیست؟

Xamarin یک فریم ورک منبع باز برای ساختن برنامه های بومی cross-platform تلفن همراه با استفاده از C #، .NET برای iOS، Android یا ویندوز است. این برنامه در Mono و .NET برای ساخت برنامه های با کارایی و عملکرد و UI بومی اجرا می شود. Xamarin به شما امکان می دهد برنامه های بومی خود را با استفاده از زبان C # و ابزارهای نرم افزاری اختصاصی / SDK و برنامه های مشابه در چندین سیستم عامل - iOS، Android یا ویندوز به اشتراک بگذارید.

هر آنچه که شما می توانید با Objective-C یا Swift برای برنامه iOS یا با جاوا برای یک برنامه Android انجام دهید، همین کار را می توانید با C # و Xamarin انجام دهید. در مقاله قبل راجع به تفاوت و مقایسه میان Xamarin، نرم افزارهای بومی و ترکیبی صحبت کردیم. برای بهتر متوجه شدن این مقاله پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله قبل را بخوانید.

what is xamarin

بسم الله الرحمن الرحیم

Xamarin چیست؟

Xamarin یک فریم ورک منبع باز برای ساختن برنامه های بومی cross-platform تلفن همراه با استفاده از C #، .NET برای iOS، Android یا ویندوز است. این برنامه در Mono و .NET برای ساخت برنامه های با کارایی و عملکرد و UI بومی اجرا می شود. Xamarin به شما امکان می دهد برنامه های بومی خود را با استفاده از زبان C # و ابزارهای نرم افزاری اختصاصی / SDK و برنامه های مشابه در چندین سیستم عامل - iOS، Android یا ویندوز به اشتراک بگذارید.

هر آنچه که شما می توانید با Objective-C یا Swift برای برنامه iOS یا با جاوا برای یک برنامه Android انجام دهید، همین کار را می توانید با C # و Xamarin انجام دهید. در مقاله قبل راجع به تفاوت و مقایسه میان Xamarin، نرم افزارهای بومی و ترکیبی صحبت کردیم. برای بهتر متوجه شدن این مقاله پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله قبل را بخوانید.

xamarin-access

Mono

مونو یک فریم ورک منبع باز مبتنی بر دات نت است که توسط Novell توسعه داده شده و متعلق به Xamarin شرکت مایکروسافت است. اولین بار در 30 ژوئن 2004 معرفی شد. هدف پروژه Mono اجرای برنامه های مبتنی بر .NET بر روی پلت فرم متقابل (cross-platform) شامل لینوکس، آندروید، مک و غیره است.

mono-xamarin

معماری Xamarin

Xamarin بر پایه مونو است که می تواند برنامه مبتنی بر .NET را بر روی آندروید، مک و لینوکس اجرا کند. با استفاده از Mono شما می توانید به ویژگی های C #، .NET دسترسی داشته باشید و از آن با استفاده از برنامه های کاربردی برای پلت فرم غیر ویندوز استفاده کنید. معماری زیرین برای Xamarin نشان داده شده است.

xamarin-architecture

خانواده Xamarin

بر اساس سیستم عامل، Xamarin گزینه های مختلفی برای توسعه برنامه های iOS، Mac، Android، Android Wear، Android TV یا Windows Phone و Windows UWP را دارد. گزینه های زیر برای توسعه برنامه ها با استفاده از چارچوب Xamarin وجود دارد.

xamarin-family

توسعه SDKs  (بسته ی توسعه نرم افزار)

بسته ی توسعه نرم افزار یا SDK چیست؟

SDK یک سری ابزارهایی که برای توسعه یک نرم افزار می تواند به ما کمک کند می باشد.

برای توسعه برنامه های Xamarin، شما باید SDK ها را برای iOS، Android و ویندوز نصب کنید.

xamarin-sdks

توسعه IDEs

IDE چیست؟

IDE یک محیط برنامه نویسی است که مجموعه ای از نرم افزارهای که معمولاً شامل ویرایشگر کد برنامه ( Code Editor )، کامپایلر ( Compiler )، دیباگر ( Debugger ) و در نهایت رابط گرافیکی یا GUI هستند را در یکجا جمع کرده است و در اختیار برنامه نویس قرار داده است تا بتواند براحتی و بدون دغدغه کدهای برنامه خود را تولید کند.

توسعه برنامه های Xamarin می تواند با استفاده از ویژوال استودیو برای ویندوز، Xamarin استودیو یا ویژوال استودیو برای مک طراحی، توسعه و اشکال زدایی شود و برنامه های تلفن همراه بومی با استفاده از مهارت های C #، ابزار و کدها انجام شود.

xamarin-ide

توسعه با Mac Machine

با استفاده از Mac Machine تنها می توانید برنامه های بومی برای iOS و Android ایجاد کنید. برای توسعه برنامه های ویندوز شما باید از Windows Machine استفاده کنید.

xamarin-mac

توسعه با Windows Machine

بااستفاده از Windows Machine تنها می توانید برنامه های بومی برای Andriod و Windows ایجاد کنید. برای توسعه برنامه های iOS شما باید از Mac Machine استفاده کنید.

xamarin-windows

توسعه با Windows and Mac Machine

برای توسعه برنامه های بومی برای iOS، Android و Windows، شما باید ویندوز و Mac را داشته باشید. شما می توانید با استفاده از ویژوال استودیو بر روی دستگاه ویندوز، اتصال به دستگاه مک خود را برای ساخت برنامه برای iOS و مک ایجاد کنید.

xamarin-machine

بیش از یک میلیون توسعه دهندگان از Xamarin برای ساخت برنامه های حیاتی شرکت و مصرف کننده استفاده می کنند. برخی از برنامه های تلفن همراه توسعه یافته توسط Xamarin در زیر آورده شده است:

xamarin-showcase

مزایای استفاده از Xamarin

با استفاده از Xamarin شما می توانید برنامه های با کیفیت بالا و با کارایی بالا را برای iOS، Android و Windows با استفاده از مهارت های موجود خود بسازید. مزایای زیر استفاده از Xamarin را برای توسعه برنامه هایتان پیشنهاد می کند:

  • بر پایه و اساس زبان سی شارپ
  • پشتیبانی از چندین پلتفرم و سیستم عامل
  • مقرون به صرفه
  • ساخت برنامه با کارایی و عملکرد و UI بومی
  • دسترسی به برنامه های بومی
  • اشتراک گذاری Logic (منطق) برنامه
  • گسترده و به روز رسانی خودکار
  • IDE های قدرتمند
  • تست و بینش

این پست معرفی و آشنایی کامل زامارین برای شما عزیزان است. در ادامه راجع به زامارین پست های بیشتری منتشر خواهیم کرد و دوره های آموزش آن را پوشش می دهیم.

"با تشکر، مجموعه ABLY"

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس