موتورهای View در asp.net mvc

موتورهای View در asp.net mvc

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش asp.net mvc

همانطورکه می دانید موتورهای زیادی برای طراحی view سایت، در تکنولوژی MVC وجود دارد که دو موتور پیشنهادی از سوی مایکروسافت ASPX  و موتور قدرمتند Razor می باشد. علاوه بر این دو موتور یا به اصطلاح view Engine، موتور های دیگری نیز توسط گروه های مختلف طراحی گردیده است که 4 موتور پیشرو در این عرصه موتورهای sp

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش asp.net mvc

همانطورکه می دانید موتورهای زیادی برای طراحی view سایت، در تکنولوژی MVC وجود دارد که دو موتور پیشنهادی از سوی مایکروسافت ASPX  و موتور قدرمتند Razor می باشد. علاوه بر این دو موتور یا به اصطلاح view Engine، موتور های دیگری نیز توسط گروه های مختلف طراحی گردیده است که 4 موتور پیشرو در این عرصه موتورهای spark، NHalm، NVelocity و Brail می باشد. NVelocity بر پایه Java apache و NHalm برپایه Ruby on Rails است.

هدف بنده توضیح این موتور ها نیست بلکه خواستم قبل از شروع یک کد ساده کمی آشنایت با view Engine ها ایجاد نمایم. به طور پیش فرض دو موتور ASPX  و Razor فعال می باشند به همین دلیل به ازای هر بار خروجی گرفتن از view ها تمامی موتورهای نصب شده بر روی پروژه بررسی می شوند تا موتور مربوطه تعیین گردد به همین دلیل بهتر است اگر از موتورهای خاصی استفاده می کنید بقیه را غیر فعال کنید تا سرعت اجرا افزایش یابد. برای غیرفعال کردن سایر موتور ها کافی است که در متد Application_Start() که در فایل Global.asax.cs قرار دارد کد زیر را اضفه کنید:


ViewEngines.Engines.Clear();
ViewEngines.Engines.Add(new RazorViewEngine());

برای بررسی تفاوت سرعت رندر شدن صفحات بهتر است چندین موتور را نصب و سپس از طریق ابزار miniprofiler سرعت خروجی صفحات را بررسی کنید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس