تلاش کوالکام برای ممنوع کردن فروش آیفون در چین

تلاش کوالکام برای ممنوع کردن فروش آیفون در چین

کوالکام پرونده ای را مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون در چین مطرح کرده است. این خبر را تا آخر بخوانید.

به گزارش بولمبرگ، کوالکام پرونده ای را مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون در چین مطرح کرده است. منازعه حقوقی کوالکام و اپل یک بار دیگر بالا گرفته و این شرکت در تلاش است به همین بهانه جلوی فروش گوشی‌های آیفون را در چین بگیرد.

این منازعه حقوقی بر سر عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی کوالکام توسط اپل از آمریکا شروع شد و حالا به بسیاری از نقاط جهان و از جمله چین رسیده است. ماجرایی که بیش از یک سال از آغاز آن می گذرد و آخرین اتفاق آن، جریمه 774 میلیون دلاری کوالکام در تایوان بود.

لازم به اشاره است که بخش قابل توجهی از درآمد کوالکام، از طریق دریافت حق استفاده از پتنت توسط دیگر شرکت ها حاصل می شود که اپل و برخی از سایر تولیدکنندگان معتقدند کمپانی مذکور، در این زمینه مبالغ اضافی از مشتریان خود دریافت می کند.

کوالکام در شکایت خود مدعی شده که اپل سه حق اختراع این شرکت را نقض کرده است که باید بابت این کار به کوالکام خسارت بپردازد. فناوری های نقض شده مربوط به مدیریت بهینه مصرف برق و قابلیت فورس تاچ در آیفون هستند.

qualcomm

جالب است بدانید، درآمد اپل از بازار چین معادل 215.6 میلیارد دلار است و در صورت موفقیت کوالکام، اپل 22.5 درصد از بازار آیفون خود را از دست خواهد داد.

  • شرکت کوالکام در زمینه ی پردازنده‌های موبایل نیز پردازنده‌های اسکورپیون و کرایت از سری اسنپ‌دراگون (اسنپ‌دراپ) عرضه کرده‌است، که در انواع تک هسته‌ای، دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای هستند. این شرکت در زمینه ی ساخت و تولید سیستم روی تراشه و پردازنده‌های موبایل نیز فعالیت می‌نماید و این محصولات را، به شرکت‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی، سامسونگ،سونی، موتورولا، ال‌جی و نوکیا عرضه می‌کند، که در جهت ساخت و تولید گوشی‌های تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل ادعاهای کوالکام در این زمینه را بی اساس توصیف کرده و افزوده که تلاش های این شرکت به جایی نخواهد رسید. در ادامه بیانیه اپل، کوالکام به فرصت طلبی متهم شده و به سابقه مذاکرات دو طرف هم اشاره شده که در آنها بحثی در مورد این حق اختراعات مطرح نشده است.

معمولاً این ممنوعیت ها تنها چند هفته طول می کشد و باید دید که نظر مقامات قضایی چه خواهد بود!

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس