مایکروسافت و خداحافظی همیشگی با ویندوزفون

مایکروسافت و خداحافظی همیشگی با ویندوزفون

مایکروسافت خیلی وقت است که قید ویندوز 10 موبایل را زده اما تاکنون رسماً این تصمیم را علنی نکرده است.

مدت زیادی است که دیگر خبری از ویندوزفون در محافل موبایلی نیست، اکنون نیز خبر رسیده که مایکروسافت بالاخره مرگ ویندوزفون را پذیرفته است.

بهتر است بگوییم که مایکروسافت خیلی وقت است که قید ویندوز 10 موبایل را زده اما تاکنون رسماً این تصمیم را علنی نکرده است.

مایکروسافت نخستین بار سیستم عامل ویندوز فون را در سال 2010 معرفی کرد و در پی آن، چند نسخه دیگر از آن را منتشر کرد. شرکت مایکروسافت امیدوار بود با خرید بخش لومیای نوکیا در سال 2014، تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود را افزایش دهد. اما این تلفن‌های همراه هرگز به موفقیت‌های بزرگ دست نیافتند و موجب شدند مایکروسافت با خسارات عمده‌ای روبرو شود.

جو بلفیور- رئیس بخش «مایکروسافت اکسپرینس- در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر گفت هیچ تلفن همراه مبتنی بر ویندوز فون در دست ساخت نیست.

کاربران گوشی‌های ویندوزفون هنوز کور سوی امیدی برای انتشار آپدیت‌های جدید ویندوز 10 موبایل داشتند که جو بلفیور بیان کرد ما همچنان به پشتیبانی از این پلتفرم به منظور رفع اشکالات و به‌روزرسانی‌های امنیتی، خواهیم پرداخت. اما به ایجاد ویژگی‌های جدید و سخت‌افزارهای مدرن‌تر تمرکز نداریم“. بعبارتی ویندوز فون اکنون در «حالت سرویس» قرار گرفته است.

Windows Phone final

  • می توان مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت پلتفرم ویندوز موبایل را ناتوانی تلفن‌های همراه هوشمند ویندوز فون در رقابت با آیفون‌های شرکت اپل و تنوع دستگاه‌های اندرویدی و عدم تمایل توسعه‌دهندگان به عرضه اپلیکیشن‌ها در این پلتفرم دانست.

مایکروسافت مشکلات زیادی در رابطه با اپ استور ویندوزفون داشت و حتی در زمینه حفظ برنامه‌هایی که در ابتدا برای این پلتفرم توسعه داده شده بودند، ناتوان بود. بلفیور اینگونه توضیح می‌دهد: “ما بسیار سخت تلاش کرده‌ایم تا به توسعه دهندگان انگیزه لازم را بدهیم. پول پرداخت کردیم .. برای آن‌ها برنامه نوشتیم .. اما کم بودن بیش از حد حجم کاربران مانع سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌ها می‌شود“.

جالب است بدانید بلفیور در توییت‌های خود به این نکته نیز اعتراف کرده است که او هم مانند بیل گیتس از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کند و مایکروسافت از آن دسته از مشتریان ویندوز 10 که می‌خواهند به سیستم عامل اندروید و یا آی او اس مهاجرت کنند، حمایت می‌کند.

با این حساب تنها چیزی که می‌توان گفت این است که سرمایه‌گذاری مایکروسافت برای عرضه اپلیکیشن‌های خود در بستر اندروید و iOS بعید به نظر می‌رسد سوددهی خوبی برای این شرکت بزرگ داشته باشد و در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد که شاهد عرضه گوشی سرفیس و یا هر سخت‌افزار مبتنی بر ویندوز 10 موبایل دیگری باشیم. اما به یاد داشته باشیم که اگر ایده ویندوز روی موبایل اندک شانسی برای موفقیت داشته باشد لازم است تا تمام دنیا ویندوزفون و شکست آن را فراموش کنند تا ایده ابَر موبایل ریشه گیرد و تنومند گردد.

windows phone

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس