نرم افزار Data Mining) RapidMiner)

نرم افزار Data Mining) RapidMiner)

 با سلام و وقت بخیر. همانطور که می دانید ما در مقاله قبل راجع به data mining و بهترین نرم افزارهای آن صحبت کردیم. RapidMiner یکی از این نرم افزارهاست که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. حال در این مقاله می خواهیم شما را بیشتر با این نرم افزار آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

rapidminer

 

بسم الله الرحمن الرحیم

همانطور که می دانید ما در مقاله قبل راجع به data mining و بهترین نرم افزارهای آن صحبت کردیم. RapidMiner یکی از این نرم افزارهاست که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. حال در این مقاله می خواهیم شما را بیشتر با این نرم افزار آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

در این مقاله بخوانید:

تاریخچه RapidMiner

RapidMiner چیست؟

کاربرد RapidMiner

------------------------------------------------------------

نرم افزار RapidMiner

تاریخچه RapidMiner

RapidMiner، که قبلاً YALE شناخته می شد، در سال 2001 توسط Ralf Klinkenberg، Ingo Mierswa و Simon Fischer در بخش هوش مصنوعی دانشکده فنی دانشگاه دورتموند توسعه یافت. از سال 2006، توسعه آن توسط Rapid-I، شرکتی موسوم به Ingo Mierswa و Ralf Klinkenberg در همان سال به وجود آمد. در سال 2007، نام نرم افزار از YALE به RapidMiner تغییر یافت. در سال 2013 این شرکت از Rapid-I به RapidMiner بازپرداخت کرد.

RapidMiner چیست؟

اگر دنبال یک نرم افزار خوب برای داده کاوی یا دیتا ماینینگ هستید به RapidMiner یک سری بزنید. RapidMiner نرم افزار تجزیه و تحلیل پیش بینی نرم افزاری منبع باز است که برای شروع کار با داده کاوی در سازمان شما عالی است. این نرم افزار یک محیط مجتمع برای تهیه داده ها، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، استخراج متن و تجزیه و تحلیل پیش بینی شده را فراهم می کند.

 آنها یک نسخه نرم افزار دسک تاپ رایگان برای شروع به شما ارائه می دهند. فرایند اصلی drag and drop است و به شما اجازه می دهید که مدل ها و راه حل ها را بسیار سریع بسازید

رپید ماینر در زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است. RapidMiner یک GUI را برای طراحی و اجرای کارهای تحلیلی فراهم می کند. این گردش کارها "پروسه" در RapidMiner نامیده می شود و شامل چند "اپراتور" می شود. هر اپراتور در فرایند، یک کار تک انجام می دهد و خروجی هر اپراتور ورودی یک بعدی را تشکیل می دهد. RapidMiner برنامه های آموزشی، مدل ها و الگوریتم ها را فراهم می کند و می تواند با استفاده از اسکریپت های R و Python گسترش یابد. بنابراین اگر پردازش های بیشتری دارید که می خواهید انجام دهید می توانید python و R را با هم ادغام کنید.

10 نکته مهم در نرم افزار رپید ماینر

این نرم افزار ویژگی های زیادی دارد که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید. این 10 مورد نکات مهم و برجسته ای هستند که شما باید بدانید.

  1. اولین نکته که ممکن است در مورد آن اطلاع نداشته باشید، تب Results Overview (بازنگری نتایج) است که در آن می توانید بسیاری از کشف داده ها را انجام دهید. شما می توانید نتایج خروجی، تاریخ خروجی، عملکرد اپراتورها و آمار کارهایتان را در این گزینه ببینید. این تب به ​​شما امکان می دهد قبل از اینکه حتی سعی کنید هر چیزی را پیش بینی کنید، ببینید چه اتفاقی قرار است برای داده های شما بیفتد.
  2. از بلوک های از پیش ساخته استفاده کنید. شما با استفاده از این بلوک ها می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و بازدهی و سرعت کار خود را بالا ببرید. شما این بلوک را از طریق ایمیل یا پورتال اجتماعی می توانید به راحتی با بقیه تیم خود به اشتراک بگذارید.
  3. RapidMiner به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مهم و اساسی خود را در notes و فولدرهای تعریف شده نگه دارید. بنابراین به راحتی می توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.
  4. این نرم افزار استفاده مکرر از صفحه کلید و کلیک کردن را به حداقل رسانده است. CamelCase Search به شما اجازه می دهد تا با تایپ کردن یک حرف به آنچه که دنبال می کنید بروید.
  5. با استفاده از عبارت Helper به راحتی متوجه مشکلات خود شوید و با ویژگی های بیشتری مانند انواع فیلترهای جدید، صفحات جدید و ... آشنا شوید.
  6. برای بستن تمام connection ها ALT را فشار دهید.
  7. کلید Shift را فشار دهید و همزمان بر روی گره های نتیجه خود کلیک کنید تا آنها را تنظیم کنید و خروجی نتیجه را سازماندهی کنید. اگر می خواهید هنگام اتصال با خروجی دیگری از گره های نتیجه خود فاصله بگیرید، این یک قابلیت عالی است.
  8. به راحتی می توانید پایتون و R را در برنامه خود ادغام کنید. شما هنگامی که R script خود را در RapidMiner اجرا می کنید، داده های خود را به کار می گیرید، اسکریپت های چندگانه را ویرایش و اجرا می کنید، می توانید در هر بسته یا مخزن که نیاز دارید بارگیری کنید. بنابراین هر اسکریپت را به صورت جداگانه انجام می دهد.
  9. در آخر نیز با فشردن کلیدهای “Control + C” می توانید لیستی از قانون ها را ببینید و مناسب با این قانون ها تصمیم بگیرید.

rapid miner in data mining

در این مقاله به معرفی کلی این نرم افزار پرداختیم. ما فیلم های آموزشی این نرم افزار را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد. ممنون که با ما همراه بودید.

منبع: rapidminer.com

"منتشر شده در سایت ABLY"

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس