آموزش ASP.NET MVC (ساختار پروژه)

آموزش ASP.NET MVC (ساختار پروژه)

در مقاله قبل، ما اولین برنامه MVC 5 را ایجاد کردیم که امیدواریم مورداستفاده شما قرار گرفته باشد. حال در این مقاله به ساختار پروژه ASP NET MVC، فایل های موجود و کاربردهای آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

asp dot net mvc

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش برنامه نویسی

اموزش ASP NET MVC (ساختار پروژه)

----------------------------------------------------------

با سلام و وقت بخیر...

در مقاله قبل، ما اولین برنامه MVC 5 را ایجاد کردیم که امیدواریم مورداستفاده شما قرار گرفته باشد. حال در این مقاله به ساختار پروژه ASP.NET MVC، فایل های موجود و کاربردهای آن می پردازیم. اما قبل از آن، پیشنهاد می کنیم مقاله های مرتبط با این عنوان را بخوانید:

ما بعد از اینکه یک برنامه MVC 5 را در ویژوال استودیو ایجاد کردیم، ویژوال استودیو به طور پیش فرض، ساختار پوشه زیر را برای برنامه MVC ایجاد می کند.

mvc folder structure

در ادامه به توضیح تمام این پوشه ها و کاربرد آن ها می پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

APP_DATA

  • پوشه APP_DATA شامل فایل های داده برنامه های کاربردی مانند LocalDB، فایل های .mdf، فایل XML و سایر فایل های مربوط به داده ها است. در این پوشه هرگز فایل های سرور IIS وجود نخواهد داشت.

APP_START

  • پوشه APP_START شامل فایل های کلاس است که هنگام اجرای برنامه، اجرا می شود. به طور معمول این فایل ها می توانند فایل های پیکربندی مانند Authconfig.cs، Bundleconfig.cs، Filterconfig.cs، Routeconfig.cs و ... باشند.

appstart folder in mvc

CONTENT

  • پوشه CONTENT (محتوا) شامل فایل های استاتیک مانند فایل های CSS، تصاویر و فایل های آیکون دار است. برنامه MVC 5 به طور پیش فرض شامل BootStrap.css، Bootstrap.min.css و Site.css است.

content folder in mvc

CONTROLLERS

  • پوشه CONTROLLERS شامل فایل های کلاس برای کنترل کننده ها است. کنترل کنندگان درخواست کاربران را دریافت می کنند و به آن ها پاسخ می دهند. MVC برای این کار دارای فایلی به نام controller است که می تواند عملیات را کاملاً هماهنگ کند.

controller folder in mvc

FONTS

  • این پوشه حاوی فونت های سفارشی برای برنامه است.

fonts folder in mvc

MODEL

  •  این پوشه شامل ویژگی های عمومی است که توسط برنامه، برای نگهداری و دستکاری داده ها استفاده می شود.

SCRIPTS

  • پوشه SCRIPTS شامل فایل های JavaScripts و VBScript است. به طور پیش فرض نیز  MVC 5 شامل فابل های JavaScripts برای BootScript، Jquery 1.10 و فایل Moderniz است.

scripts folder in mvc

VIEWS

  • پوشه VIEWS شامل فایل های HTML است. به طور معمول شما یک فایل با پسوند .cshtml را مشاهده می کنید که در آن کدهای HTML، C# و یا VB.NET نوشته می شود. این پوشه، پوشه های جداگانه ای برای هر کنترل کننده دارد. برای مثال فایل های .cshtml که توسط HomeController رندر می شود، در پوشه View>Home قرار دارد.

view folder in mvc

علاوه بر اینها، پروژه MVC شامل فایل های پیکربندی زیر است:

  1. Global.asax
  2. Package.Config
  3. Web.Config
  • که در این میان فایل Package.Config توسط بسته Nuget مدیریت می شود تا پیگیری هایی از بسته ها و نسخه هایی که در برنامه نصب شده اند را دنبال کنید.

 

  • فایل Web.Config نیز حاوی تنظیمات سطح برنامه است.

 

این نمایی از کل ساختار پروژه ASP.NET MVC بود که در اختیار شما قرار دادیم. در مقاله بعد Routing کردن در MVC را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. بنابراین تا آخر این آموزش با مجموعه ABLY همراه باشید.

 

منبع: tutorialsteacher

 

"امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع گردیده باشد"

مجموعه ABLY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس