سئو - روش کار مورتورهای جستجو

سئو - روش کار مورتورهای جستجو

بسم الله الرحمن الرحیم

 آموزش SEO

دوره آموزشی سئو

آشنایی با موتورهای جستجو

 

قبل از هر فعالیت شما می بایست موتورهای جستجو را که وظیفه داوری وب سایت شما را بر عهده دارند به خوبی بشناسید تا بتوانید بر اساس اطلاعاتی که بدست می آورید، تصمیم های آگاهانه ای اتخاد نمایید.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو برای نمایش نتایج جستجو های انجام شده توسط کاربران چندین فعالیت را انجام می دهند.

1- Crawling موتورهای جستجو تمامی اطلاعات صفحات یک وب سایت را واکشی و بررسی می کنند، این کار توسط یک نرم افزار با نام crawler یا spider انجام می شود (نام crawler گوگل Googlebot می باشد)

2- Indexing پس از واکشی تمامی صفحات می بایست اطلاعات مربوط به هر صفحه به همراه توضیحات این صفحه، کلمات کلیدی و سایر اطلاعات مربوطه در یک پایگاه داده عظیم (giant database) ثبت شود تا پس از این در صورت جستجو شدن این اطلاعات موتور جستجو بتواند این اطلاعات را از پایگاه داده خود واکشی نماید و در یک لیست به کاربران نمایش دهد.

 

سئو

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 آموزش SEO

دوره آموزشی سئو

آشنایی با موتورهای جستجو

 

قبل از هر فعالیت شما می بایست موتورهای جستجو را که وظیفه داوری وب سایت شما را بر عهده دارند به خوبی بشناسید تا بتوانید بر اساس اطلاعاتی که بدست می آورید، تصمیم های آگاهانه ای اتخاد نمایید.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو برای نمایش نتایج جستجو های انجام شده توسط کاربران چندین فعالیت را انجام می دهند.

1- Crawling موتورهای جستجو تمامی اطلاعات صفحات یک وب سایت را واکشی و بررسی می کنند، این کار توسط یک نرم افزار با نام crawler یا spider انجام می شود (نام crawler گوگل Googlebot می باشد)

2- Indexing پس از واکشی تمامی صفحات می بایست اطلاعات مربوط به هر صفحه به همراه توضیحات این صفحه، کلمات کلیدی و سایر اطلاعات مربوطه در یک پایگاه داده عظیم (giant database) ثبت شود تا پس از این در صورت جستجو شدن این اطلاعات موتور جستجو بتواند این اطلاعات را از پایگاه داده خود واکشی نماید و در یک لیست به کاربران نمایش دهد.

 

سئو

 

 

3- Processing هنگامی که یک درخواست جستجو ارسال می شود، یک موتور جستجو پایگاه داده خود را بر اساس اطلاعاتی که Index کرده است با اطلاعات درخواستی مقایسه می کند و نتایج مناسب را به کاربر نمایش می دهد.

4- Calculating Relevancy موتور جستجو در Index های خود که در پایگاه داده اش ثبت کرده، تعداد کلمات کلیدی مرتبط در جستجوی درخواستی را با صفحات یافته شده محاسبه می کند تا بداند کدام صفحات بیشترین و نزدیکترین اطلاعات درخواستی را می توانند به کاربر ارائه دهند.

5- Retrieving Results درنهایت پس از تمامی محاسبات موتورهای جستجو بهترین اطلاعات را به ترتیب به کاربر نمایش می دهند.

 

نحوه محاسبه و یافتن بهترین نتیجه برای هر جستجو کار ساده ای نیست، هر چند این فعالیت ها را در 5 مرحله بیان کردیم اما بعد از نمایش اطلاعات رفتار کاربر در مواجه با وب سایت های یافته شده توسط موتور جستجو، بررسی می شود و موتور جستجو مجددا بر اساس رفتار کاربر اطلاعات خود را بر روز می کند.

موتورهای جستجویی چون یاهو و گوگل الگوریتم های relevancy خود را معمولا بیش از ده ها بار در ماه تغییر می دهند، به همین دلیل اگر رنک وب سایت شما بدون هیچ دلیل ناگهانی تغییر داده می شود که علت آن خارج از کنترل شما بوده، مطمئن باشید به دلیل همین تغییراتی است که در الگوریتم های جستجو صورت می پذیرد.

 

از همین رو بسیاری از وب سایت ها که با روش های نادرست (Black hat SEO) رنک وب سایت خود را افزایش می دهند، به سرعت حذف می شوند، پس اگر روش و یا راه حلی را در اینترنت برای تغییر سریع رنک وب سایت یا وبلاگ مشاهده کردید، هیچگاه از آن استفاده نکنید زیرا عملا با این کار تمام زحمات گذشته خود را از بین خواهید برد.

همچنین در نظر داشته باشید روش های نادرست معمولا به سرعت مشخص نمی شوند زیرا به علت تعداد زیاد وب سایت ها در جهان، بعضا شناسایی یک وب سایت متخلف تا 6 ماه می تواند به تعویق بیافتد، از همین رو بسیاری از افراد سودجو با داشتن این علم هزینه های زیادی از افراد درخواست می کنند.

ابزارهایی برای تشخیص واقعی بودن آمار یک وب سایت وجود دارد که انشالله به آنها نیز خواهیم پرداخت.

 

مقاله قبلی انتخاب دامنه                                                                                    مقاله بعدی معرفی گوگل

لیست تمام آموزش های دوره آموزشی سئو

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس