آموزش SEO - بهینه سازی سایت

آموزش SEO - بهینه سازی سایت

بسم الله الرحمن الرحیم

 آموزش SEO

دوره آموزشی سئو

آموزش بهینه سازی سایت و وبلاگ

محتوای صفحات اصلی ترین بخش یک وب سایت است که کاربران آن را می بینند و بر اساس آن می توانند تصمیم گیری کنند که یک وب سایت چقدر به آنها می تواند کمک کند، همچنین موتورهای جستجو برای اعتبار سنجی یک صفحه مطالب را بررسی می کنند و پارامترهای زیادی را در خصوص آن اندازه گیری می کن

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 آموزش SEO

دوره آموزشی سئو

آموزش بهینه سازی سایت و وبلاگ

محتوای صفحات اصلی ترین بخش یک وب سایت است که کاربران آن را می بینند و بر اساس آن می توانند تصمیم گیری کنند که یک وب سایت چقدر به آنها می تواند کمک کند، همچنین موتورهای جستجو برای اعتبار سنجی یک صفحه مطالب را بررسی می کنند و پارامترهای زیادی را در خصوص آن اندازه گیری می کنند این پارامترها را در بخش های مختلف توضیح داده ایم.

 

آموزش بهینه سازی سایت
 

محتوای هر صفحه معمولا شامل متن، تصاویر و لینک هایی است که کاربر را به بخش های دیگر وب سایت جاری و یا وب سایت های دیگر هدایت می کند.

زیاد شدن حجم و تعداد تصاویر نمی تواند خیلی مورد رضایت موتورهای جستجو باشد (Search Engine Friendly نیست) و حتی کاربران وقتی حجم یک صفحه بسیار زیاد باشد که مدت زمانی زیاد را از آنها برای Load شدن بگیرد و بدانند حجم زیادی از اینترنت آنها مصرف خواهد شد وب سایت شما را ترک خواهند کرد، به همین دلیل نباید از تصاویر زیاد و با حجم زیاد در صفحات خود استفاده کنید زیرا کاربران شما از انتظار Load شدن صفحات خسته می شوند و موتورهای جستجو سایت شما را نامناسب تلقی خواهند کرد.

هزاران کتاب، مقاله و آموزش در خصوص نحوه چگونگی انجام بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) وجود دارد که می توانید نکات زیادی را از آن ها فرا بگیرید اما یک چیز همیشه به عنوان برترین اصل و اولین و آخرین اولویت در کارهای خود بیاد داشته باشید.
مطالب منحصر به فرد (تازه و جذاب) و بدون کپی برداری از دیگران مهمترین دلیل پیشرفت است.


بهتر شدن کیفیت مطالب وب سایت شما، می تواند رنک وب سایت شما را افزایش دهد و در همچنین باعث شود ترافیک وب سایت شما نیز افزایش یابد. کیفیت خوب مطالب نیز محبوبیت سایت شما را در میان کاربرانتان افزایش خواهد داد زیرا بیشترین چیزی که باعث رضایت کاربران شما می شود ارائه یک سرویس مناسب است، حال این سرویس می تواند فروش یک محصول یا نوشتن یک مقاله جذاب باشد.


نوشتن مقالات مرتبط با یکدیگر، تازه و بروز برای کاربران بسیار جذاب خواهد بود. شاید وب سایت شما یک فروشگاه و یا یک وب سایت شرکتی (در هر حوزه ای) باشد اما این مهم است که به کاربرانتان اطلاعات مناسب بدهید و در حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، سعی کنید کاربرانتان را بروز کنید. این امر باعث می شود که کاربران شما بتوانند وب سایت شما را به عنوان یک مرجع اطلاعاتی در نظر بگیرند و از آن به عنوان یک منبع مناسب برای بدست آوردن اطلاعات نام ببرند.

 

محتوای منحصر به فرد و با کیفیت (Unique, High-Quality Content)

هنگامی که کاربران وب سایتی را برای بدست آوردن اطلاعات خاص مرور می کنند، آنها تمایل دارند که مطالبی را در یک حوزه خاص و در بخش های مختلف مشاهده کنند، طبیعتا اگر این مطالب به صورت بخش به بخش و یا Step By Step بیان شده باشند بسیار می توانند به کاربران کمک کنند اما اگر فقط در حد تیترها جذاب باشند، هیچ جذابیتی نخواهد داشت.


مطالب منحصر به فرد و جذاب شما می بایست دارای لینک هایی با معنایی باشند که کاربران بتوانند با خواندن عنوان هر یک از متن آن اطلاع پیدا کنند و همچنین این لینک ها باید به سادگی قابل دسترسی باشند. مطالب خود را به صورتی معرفی کنید که کاربران تمایل برای مشاهده آن پیدا کنند، زیرا اگر مطالب شما جذاب باشند اما دیده یا خوانده نشوند عملا شما هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت، پس در انتخاب عنوان مطالب نیز بسیار دقت کنید تا کاربران شما جذب شوند.


در حال حاضر موتورهای جستجو (search engines) بسیار هوشمند شده اند و آنها می توانند به سادگی معانی و گرامرهای مختلف یک کلمه و جمله را درک کنند، از همین رو آنها می توانند بر اساس موضوعات و مطالبی که هر وب سایت ارائه می دهد آن را بر با سایر وب سایت های دیگر مقایسه کنند و در نهایت هر یک از آنها را رتبه بندی کنند.


وب سایت هایی که مطالب دیگران را کپی برداری می کنند، توسط موتورهای جستجو (search engines) مشخص می شوند (موتورهای جستجو این سایت ها را علامت گذاری می کنند، به این علامت ها پرچم قرمز یا red flag گفته می شود) علاوه بر مشخص شدئن وب سایت هایی که مطالب را کپی بر داری می کنند شما نیز می توانید شخصا این وب سایت ها را به موتورهای جستجو معرفی کنید.
 

 

اموزش بهینه سازی سایت

SEO Content Writing

SEO Content Writing یا همان بهینه سازان وب سایت (که SEO Copy writing نیز نامیده می شوند) که مسئول ادغام مطالب یک وب سایت با کلمات کلیدی و همچنین انجام فعالیت های سئو (SEO) را بر عهده دارند. این افراد عملا مطالب وب سایت را ایجاد می کنند و می بایست نکات زیر را

 

در تهیه و تنظیم یک مطلب در ذهن داشته باشند:

1- مطالب می بایست متناسب با جامعه آماری مربوطه تهیه و تدارک دیده شود (مثلا بیان فنی برای برنامه نویسان)
2- چگالی کلمات کلیدی بر اساس مطالب مورد نظر می بایست به صورت جدی رعایت شود.
3- عنوان مطالب باید همیشه جذاب باشد به شکلی که خوانندگان وب سایت شما مطالب را دنبال کنند.
4- سعی کنید مطالب را تا حد ممکن ساده بیان کنید تا اگر کسی هیچ اطلاعات از موضوع شما ندارد بتواند مطالب شما را به سادگی متوجه شود. اگر دقت کنید در تمامی مطالب این بخش و سایر بخش ها بنده سعی می کنم واژه انگلیسی تخصصی را برای شما کنار معادل فارسی آن تکرار کنم تا با اصطلاحات تخصصی آشنا شوید و همچنین مطالب برای سطح های مختلف قابل خواندن باشد.
5- آخرین آماری که مشاهده کردم مردم آسیا تمایل به دیدن و شنیدن دارند و هیچ تمایلی به مطالعه ندارند (اروپا کاملا برعکس است) در میان مردم آسیا کشورهای حوزه خلیج فارس کمترین تمایل را به خواندن دارند و مردم کشور ما نیز جز همین مردم هستند. درنتیجه سعی کنید مطالب را در بخش های کوتاه ارائه کنید زیرا دیدن حجم زیاد یک مطلب حوصله خوانندگان سر خواهد برد.
6- مطالب را در پاراگراف های کوتاه بیان کنید.
7- مطالب وب سایت شما باید توسط متخصصین سئو (SEO) سازماندهی شود و دسته بندی آن ها باعث خواهد شد کاربران سریعتر به نتیجه برسند در نتیجه وب سایت محبوب تری خواهید داشت.

 

مطالب منحصر به فرد

سایر مزایای نوشتن مطالب منحصر به فرد

1- نوشتن مطالب منحصر به فرد و جذاب باعث خواهد شد افراد با خواندن مطالب وب سایت شما را یک وب سایت محبوب بدانند و طبیعتا در چنین حالتی آن را به سایر دوستانشان معرفی خواهند کرد.
2- اگر وب سایت مناسبی داشته باشید سایر مدیران وب سایت ها، لینک سایت شما را در سایت خودشان قرار خواهند داد.
3- بازدیدکنندگان ، به سایت شما اعتماد خواهند کرد و منتظر مطالب بعدی شما خواهند بود و برای مشاهده مطالب بعدی به سایت شما دائم سرخواهند زد.
4- اگر سایت شما توسط موتورهای جستجو لیست شوند، بازدیدکنندگان تنها زمانی سایت شما را مطالعه خواند کرد که مطالب شما برای آنها تکرار نباشد و اطلاعات جدیدی بتوانید به آنها انتقال دهید.

در نهایت نوشتن مطالب جدید بسیار زمان بر و مشکل است اما نتیجه آن برای وب سایت شما بسیار شیرین خواهد بود تا جایی که همیشه می گویند Content is the King، محتوا اصل است.


شاید نوشتن محتوا و مطالب جدید برای موتورهای جستجو مهم نباشد و آنها نتوانند بدانند که مطالب شما جدید هستند یا خیر اما کاربران خواهند فهمید، درنتیجه موتورهای جستجو از رفتار کاربران می توانند بفهمند که سایت شما چقدر محبوبیت دارد.
سعی کنید مطالب جذاب و مفیدی را که می توانید به دیگران انتقال دهید در وب سایت خود قرار دهید تا هم دیگران از علم شما استفاده کنند و هم سایت بهتری نسبت به دیگران داشته باشید.

 

 

مقاله قبلی بهینه سازی کلمات کلیدی                       مقاله بعدی بررسی سئو یک وب سایت یا چک سئو سایت

لیست تمام آموزش های دوره آموزشی سئو

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس