چرا NET CORE. و #C؟

چرا NET CORE. و #C؟

در این مقاله خواهیم دانست که چرا .NET CORE و c# جزو تکنولوژی های بزرگ به شمار میروند. در ادامه با ما همراه باشید.

why using netcore and c sharp

 

در این مقاله خواهیم دانست که چرا .NET CORE و C# جزو تکنولوژی های بزرگ به شمار میروند.

 در حال حاضر میتوانیم پیش بینی کنیم که تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان .NET CORE و c# در سال 2018 وجود خواهد داشت.

همانطور که در شکل زیر می بینید، c# یکی از 5 زبان برنامه نویسی برتر است.

c sharp language

دلیل استفاده از .NET CORE و C#

  • یادگیری آسان
  1. اگر شما هر برنامه ای را در C، Java و حتی JavaScript انجام داده باشید، قطعاً c# نیز آشنا خواهد بود. کدهای c# ساده و خوانا هستند که درک خوبی از آن برای فهمشان می توانید بدست آورید.
  2. منابع زیادی برای یادگیری c# وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی نیز کم هزینه هستند. برای یادگیری c# می توانید به سایت های زیر مراجعه کنید:

Pluralsight

Microsoft Virtual Academy

#Microsoft Getting Started with C

  • استفاده از زبان های مدرن
  1. .NET در طول 15 سال دسخوش تغییرات بوده است که در حال حاضر بهبود یافته است. در این سالها پیشرفت های خوبی در زمینه های MVC، Generics، LinQ و ... داشته است. بعنوان کسی که شخصاً خود را به این زبان اختصاص داده است، بسیار جذاب است که آن را در طول زمان بهبود بخشد.
  2. .NET CORE تغییرات زیادی کرده است که از جمله تغییرات آن می توان به اصلاح شدن کامل پشته ASP.NET اشاره کرد.
  3. C# نیز حدود 15 سال است که دسخوش تغییرات و بهبود است.
  • تطبیق پذیری با Web، Mobile، Server، Desktop
  1. یکی از بهترین چیزهایی که راجع به C# و .NET وجود دارد، تطبیق پذیری و همه کاره بودن آن ها است. به این شکل که شما می توانید با استفاده از Xamarin، برنامه های دسکتاپ، برنامه های وب، سرور و حتی برنامه های موبایل را بنویسید.
  2. تطبیق پذیری یک معامله بزرگ است. زیرا سرمایه گذاری شما دریادگیری زبان می تواند برای مجموعه وسیعی از موارد مورداستفاده قرار گیرد.

asp.net core and c sharp

  • ابزارهای بسیار جذاب
  1. Visal Studio همواره یکی از بهترین IDE هایی است که برای توسعه دهندگان موجود است.
  2. IDE یک کد ویرایشگر عالی است که از ویژگی هایی مانند تکمیل کد، خطایابی (Debugging)، پروفایل سازی و ... پشتیبانی می کند. شما می توانید از Visal Studio بعنوان یک ویرایشگر کد عالی، در سیستم عامل های دیگر نیز استفاده کنید.
  • استانداردهای مهارت سازی
  1. .NET با مجموعه بسیار خوبی از کتابخانه های کلاس های پایه و اساسی همراه است. آرایه های بکار رفته در این کلاس های پایه به شدت نیاز به بسته های خارجی را کاهش میدهد. مایکروسافت بر روی برخی از پروژه ها مانند JSON.NET تکیه می کند تا کتابخانه های کلیدی که در اکثر پروژه ها استفاده می شوند، بکار گرفته شود.
  2. مایکروسافت مجموعه ای از الگو و شیوه های بسیار خوبی را برای .NET فراهم کرده است. به طور مثال MVC و Entity Framwork را ساخته است و باعث شده توسعه دهندگان زیادی از آن استفاده کنند که این امر باعث می شود بعنوان یک توسعه دهنده بین تیم ها حرکت کند و به سرعت درک کند که چطور کار می کند. در این صورت می توان اشاره کرد که در این میان نیز دانش و مهارت شما بیشتر و قابل اعتمادتر شود.
  • .NET CORE منبع باز (Open Source) است.
  1. میتوان گفت یکی از بزرگترین تغییرات .NET منبع باز بودن کدهایش است. تقریباً تمام کدها را می توانید روی GitHub ببینید.

در آخر اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کنیم باید بگوییم که شگفت انگیز است که مایکروسافت با .NET  CORE چه چیزی ساخته است و چگونه آن را به چیز دیگری تبدیل می کند.

مشکلی که در اکثر زبان های برنامه نویسی وجود دارد این است که فقط برای برای یک مورد خوب هستند. مثلاً Ruby و Php برای برنامه های وب، Swift یا ObjectiveC برای ایجاد برنامه های Ios و یا MacOs عالی هستند. اما اگر شما می خواهید برنامه هایی در قالب برنامه های موبایل، سرویس پس زمینه و ... بنویسید، C# کاملاً گزینه مناسب و دلخواهی است.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس