آموزش ویندوز یونیورسال

آموزش ویندوز یونیورسال

به نام خدا
 
 
 
به آموزش ویندوز 10 خوش آمدید .
 
این آموزش برای افرادی طراحی شده که میخواهند یاد بگیرند چگونه برنامه های ویندوز 10 را توسعه دهند. بعد از تمام کردن این دوره آموزشی, برنامه های ویندوز را بهتر درک میکنید و و کارهایی را که با c#  و xaml میتوان انجام داد را فرا میگیرید.
 
windows_family_windows_10_one_platform

به نام خدا
 

آموزش ویندوز یونیورسال

 
به آموزش ویندوز 10 خوش آمدید .
 
این آموزش برای افرادی طراحی شده که میخواهند یاد بگیرند چگونه برنامه های ویندوز 10 را توسعه دهند.بعد از تمام کردن این دوره آموزشی, برنامه های ویندوز را بهتر درک میکنید و و کارهایی را که با c#  و xaml میتوان انجام داد را فرا میگیرید.
 
این آموزش مخصوص افرادی است که حداقل آشنایی باXAML ,C#  و Visual Studio  را دارند و میخواهند برنامه های موبایل یا دسکتاب را توسعه دهند.
 
در این آموزش ما این موضوع ها را یاد میگیرم:
 
توسعه نرم افزار های ویندوز10
بروز رسانی سیستم عامل منتشر شده توسط ماکروسافت
بروز رسانی ویژگی هایی جدید برای توسعه دهندگان 
بسیاری از حالت های جالب برنامه های موجود ممکن است در نسخه اولیه در دسترس ما نباشد.شرکت ماکروسافت علاوه بر API های جدید , API های موجود را نیز تمدید کرده است.
 
 
 

Universal Windows app

 
Universal Windows app اولین بار در ویندوز8 به عنوان Runtime  ویندوز معرفی شد,که براساس Universal Application Platform ساخته شده است.
در حال حاضر, در ویندوز10 , نام Universal Application Platform تغییر کرده به  (Universal Windows Platform (UWP.
 
شما میتوانید برنامه های مدرن و همه جانبه را با هدف قرار دادن دستگاه های ویندوز 10 در  فروشگاه ویندوز از قیبل : کامپیوتر شخصی , تبلت,گوشی و غیره  بسازید.
 
universal_windows_app
در ویندوز 10 شما میتوانید به راحتی برنامه های کاربردی را توسعه دهید و برای پشتیبان گیری تمام دستگاه های ویندوز 10  فقط با استفاده از موارد زیر کمک بگیرید:
 
مجموعه ای ازیک API
یک بسته برنامه 
و یک فروشگاه
 
UWP از صفحه نمایش های متفاوت و مدل تعامل های مختلف از جمله :صفحه لمسی ,ماوس و کیبور ,یک کنترل بازی , یا یک قلم پشتیبانی میکند.
 
 
 

ویژگی های برنامه های UWP

 
بدون در نظرگرفتن نوع سیستم عامل میتوانید دستگاه ها رو مورد هدف قرار دهید.
 
برنامه های در حال بسته بندی و توزیع از پسوند .AppX استفاده میکنند که تضمین میکند برنامه های شما میتواند به روز رسانی شود.
 
شما میتوانید برنامه خود را به فروشگاه ویندوز ارسال کنید ودرتمام دستگاه های گروه های متفاوت مانند موبایل ها تبلت ها و ... در دسترس قرار دهید,یا فقط روی  آن دستگاه ی که شما انتخاب میکنید .شما میتوانید به راحتی برنامه های خود را که مخصوص دستگاه های ویندوز است را در یک مکان مدیریت کنید.
 
شما میتوانید برنامه خود را برای دردسترس بودن در خانواده دستگاه خاص محدود کنید.
 
APIهای هسته UWP در میان تمام خانواده های دستگاه ویندوز است.پس برنامه شما میتواند در تمام دستگاه های ویندوز 10 اجرا شود اگر تنها از هسته API  استفاده شود.
 
با کمک قابلیت های که در SDKs (کیت های برای توسعه نرم افزار)هست شما میتوانید برنامه ی خود را میتوایند برای دستگا ه های خاص نیز اجرا کنید یعنی با استفاده از این SDK میتوانید یک برنامه داشته باشید که به طور مثال ویندوز فون و سیستم عامل های خاصی که مد نظرتون هم هست کار کند.
 
 

گزینه های توسعه

C#  یا  Visual Basic  با  XAML
JavaScript  با  HTML
C++  با  DirectX  و/یا  XAML
نرم افزاری که با یک زبان توسعه یافته میتوانید با استفاده از زبان های دیگر نیز توسعه دهید.
 
 
 
 
 
(windows runtime (Winrt   یک پلتفرم مشابه معماری نرم افزار هایی است که در توسعه ی برنامه از زبان های C++/CX, C#,  VB.NET و  JavaScriptپشتیبانی میکنند.
Winrt  از برنامه های کاربردی بومی پشتیبانی میکند  که  هر دو معماری x86  و arm هستند.برخی  ویژگی ها مهم :
 
   برای اولین بار در ویندوز سرور 2012 در سپتامبر 2012 معرفی شد.
   Aplهای موجود در winrt  اماده شده برای دسترسی به تمام ویژگی های پلت فرم اصلی با استفاده از JavaScript, C#, Visual Basic, و C++.
Winrt  از اجزای  چند زبان و apl  مانند بومی , مدیریت میکند و از زبان های  برنامه نویسی پشتیبانی میکند.
 
 

(Universal Windows Platform (UWP

 
Universal Windows app  ساخته شده بر اساس  (Universal Windows Platform (UWP که برای اولین بار در ویندوز 8 به عنوان  windows runtime  معرفی شد. در ویندوز 10 , (Universal Windows Platform (UWP با پیشرفت های بیشتر از مدل windows runtime معرفی شد.
 
برای اولین بار بود که در ویندوز 8.1 winrt به عنوان واسطه بین برنامه های ویندوز فون 8.1 و برنامه های ویندوز 8.1 قرار گرفت تا برنامه های ویندوز 8 بتواند با استفاده از یک سری کد های پایه ی مشترک هر دو دسته برنامه های موبایل و ویندوز را هدف قرار دهد.
 
هسته یکپارچه ویندوز 10 که امروزه به عنوان windows core شناخته میشود به مرحله ی رسیده است که uwp   برای تمامی دستگاه هایی که با ویندوز 10 کار میکند پلت فرم  نرم افزار های مشترکی  فراهم سازد.
 
universal_windows_platform

 

 

  UWP فقط برای کار کردن با WinRt نیست بلکه این امکان  را به شما میدهد با قابلیت های   Win32 و NET APIs. هم روی سایر دستگاه هایی که از خانواده های ویندوز هستند کارکنید به عبارت دیگر شما با استفاده از یونیورسال میتوانید با نسل های جدیدی مثل API های  WinRt  کار کنید و با نسل ویندوز های قدیمی که بر پایه یwin32  بودند .علاوه بر این با .NET هم میتوانید کار کنید.
 

دستگاه های که توسط ویندوز 10 پشتییبانی  شده است.

برنامه های ویندوز 8.1 و ویندوز فون 8.1 از قابلیت های یک سیستم عامل مشترک استفاده می کنند درواقع ویندوز 8.1 و ویندوز فون 8.1 تفاوتی با یکدیگر ندارند.
 
در حالیکه برنامه های ویندوز 10 یک یا چند نوع مختلف از دستگاه ها را رو هدف قرار میدهند.
 
دستگاه های یک مجموعه یا یک خانواده API های خودشان را برای دسترسی به قابلیتهای خاص دستگاه ها در اختیارتان قرار می دهند.شما به آسانی میتوانید توسط فروشگاه ویندوز در همه دستگاه ها تعیین کنید که در داخل یک دستگاه خانواده برنامه شما بتواند نصب و اجرا شود.
 
در اینجا نمایش سلسله مراتبی از دستگاه های خانواده را میبینید.
 

windows_devices

 

مزایای استفاده از uwp

Uwp تعداد انگشت شماری از همه چیز را برای توسعه دهندگان فراهم میکنید . انها :
 
یک سیستم عامل و هسته یکپارچه برای دستگاه های خانواده
 
یک برنامه platform  برای اجرا برنامه ها در میان تمام خانواده
 
یک مرکز برنامه نویسی , برای ارسال برنامه های کاربردی و داشبورد
 
یک فروشگاه برای همه دستگاه ها
 

راه اندازی برای توسعه uwp

دنبال کنید مراحل زیر را برای شروع ساختن اولین برنامه uwp  برای ویندوز10.
 
سیستم عامل ویندوز 10-برنامه uwp برای توسعه نیاز به اخرین ورژن ویندوز دارد. شما همچنین برنامه uwp  میتوانید در ویندوز 8.1 توسعه دهید ولی انجا همچ پشتیبانی برای طراحی ul ویندوز وجود ندارد.
 
ابزار توسعه ویندوز 10 – در Visual studio 2015  شما میتوانید طراحی , کد نویسی,تست وعیب یابی برنامه uwp را انجام دهید .در اینجا میتوانید به صورت رایگان Microsoft Visual Studio Community 2015 را از اینجا دانلود و نصب کنید.
 
 

فعال کردن حالت توسعه برای ویندوز 10

o به منوی استارت و سپس منوی settings وارد شوید
o گزینه Update & security را انتخاب کنید.
o سپس گزینه “for developers”را انتخاب کنید.
o روی developer mode  کلیک کنید.
برای برنامه uwp, تست برنامه های شما روی دستگاه های مختلف مهم است . 
 

developer_mode

 
ثبت نام به عنوان یک برنامه توسعه دهنده-الان شما توسعه برنامه ها را میتوایند شروع کنید , اما برای ارسال برنامه های خود به فروشگاه ویندوز ,شما به یکaccount  برنامه نویس نیاز دارید برای ساخت Account خود به این لینک مراجعه کنید . 
بعد از دنبال کردن مراحل بالا, شما الان آماده شروع توسعه یک برنامه کاربردی UWP هستید.
 
 
 
امیدوارم از مطلب فوق لذت برده باشید.
 
مجموعه Ably

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس