SQL Server - Auto Close

SQL Server - Auto Close

بسم الله الرحمن الرحیم

SQL Server - Auto Close

در این مطلب راهکار دیگری را برای بهبود کیفیت کار SQL سرور ارائه خواهیم کرد. دلایل متعددی برای کاهش سرعت SQL  سرور وجود دارد اما یکی از ساده ترین اما در عین حال کارآمد ترین راه حل های آن ها امکان Auto Close است.

SQL-Server

ترفند Auto Close در SQL Server

سلام و وقت بخیر
شاید بارها پیش آمده باشد که هنگام کار با SQL Server با کُندی سرعت و Performance مواجه شده باشید. مشکلاتی که تنها نتیجه ی آن ها از بین رفتن وقت با ارزش شما، بهم ریختگی اعصاب و تاخیر در اجرای پروژه است. گاهی با راه حل هایی ساده می توان این مسائل و مشکلات را برطرف کرد، راه حل هایی که بسیار ساده هستند و تنها از چشم ما پنهان شده اند. در این مطلب از مجموعه مطالب SQL Server سایت ABLY راهکار دیگری را برای بهبود کیفیت کار SQL سرور ارائه خواهیم کرد.
 

ترفند اسکیوال سرور

دلایل متعددی برای کاهش سرعت SQL  سرور وجود دارد اما یکی از ساده ترین اما در عین حال کارآمد ترین راه حل های آن ها امکان Auto Close است که در قسمت Database Properties وجود دارد.
برای شروع روی Database   کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید، بعد از آن روی گزینه منو کلیک کنید تا تصویر زیر به نمایش در بیاید. در سربرگ Option ، قسمت Automatic ، Auto Close را روی حالت False یا off قرار دهید.
 
Auto close in SQL Server

Auto Close in SQL Server

 
همچنین می توانید با استفاده از دستورات T-SQL زیر نیز این کار را انجام دهید.


USE [ABLY]
GO
ALTER DATABASE [ABLY] SET AUTO_CLOSE OFF;
GO

شاید از خود بپرسید دلیل غیر فعال کردن Auto Close چیست؟

در پاسخ باید گفت زمانی که Auto close روی حالت فعال قرار دارد، یا باز و بسته کردن بیش از حد دیتابیس بعد از هر اتصال باعث تنزل کارایی در دیتابیس های سنگین می شود. همچنین زمانی که فعال است پس از هر قطع ارتباط، تمام Cache را پاک می کند. موارد اندکی است که در آن نیاز به فعال بودن Auto close است.
اگر در حال کار روی پروژه ای هستید که این گزینه فعال است از Administrator خود دلیل را جویا شوید. اگر خودتان Administrator هستید، پیشنهاد ما این است که آن را غیر فعال کنید.
 
امیدواریم مطالب این قسمت مورد توجه شما قرار گیرد
مجموعه ABLY
 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس