نرم افزارهای داده کاوی (Data Mining)

نرم افزارهای داده کاوی (Data Mining)

بسمه تعالی

با سلام و وقت بخیر...

در این مقاله ما بهترین نرم افزارهای دیتا ماینینگ و یا همان داده کاوی را معرفی کرده ایم که هر کدام به نوبه خود ویژگی ها و مشخصات خوب خود را دارند. شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز خود از هر کدام از این نرم افزارها استفاده کنید. بنابراین این مقاله را از دست ندهید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

software of data mining

در این مقاله می خواهیم بدانیم که:

  • دیتا ماینینگ و یا همان داده کاوی چیست؟

  • Data Mining چه کاربردی دارد؟

  • چه نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارد؟

  • از این نرم افزارها به چه شکل و چگونه استفاده کنیم؟

  • بهترین نرم افزارها در Data Mining چیست؟

 

بنابراین اگر می خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید و بدانید چگونه به این موفقیت برسید این مقاله را از دست ندهید.

15 نرم افزار برتر در Data Mining

Data Mining چیست؟

داده کاوی و نرم افزار اختصاصی به شرکت ها کمک می کند تا الگوهای گسترده و همبستگی در حجم داده های بزرگ را نشان دهند و آنها را به اطلاعات عملی تبدیل کند. برای این منظور، سوئیت های نرم افزاری داده کاوی از الگوریتم های خاص، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و آمار پایگاه داده استفاده می کنند. برخی از سیستم ها همچنین قابلیت های پیشرفته ای مانند انبار داده ها و فرآیندهای قابل تنظیم KDD را ارائه می دهند که اغلب آخرین نکته را در مورد کاربردی که باید انتخاب کنید، ارائه می دهند.

بعبارت کلی داده کاوی یا دیتا ماینینگ(data mining)  به استخراج اطلاعات مهم در حجم زیادی از داده ها در یک یا چند بانک اطلاعاتی اشاره دارد.

اما انتخاب در واقع ساده است؟ کارشناسان ما معتقدند که قبل از سرمایه گذاری پول خود در یک راه حل اختصاصی، باید عوامل زیادی را در نظر بگیریم. حقیقت این است که همه سیستم های داده کاوی به طرق مختلف اطلاعات را پردازش می کنند و از همه انواع روش ها برای اعتبار سنجی نتایج استفاده می کنند و انتخاب می شود. حتی زمانی که به یک فرد بدون تجربه(Business intelligence) BI برسد، بسیار سنگین می شود.

BI یا هوش تجاری چیست؟

  • هوش تجاری یعنی «داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی که بر سازمان موثر است.» در مفهوم سازمانی ، هوش تجاری ، داشتن دانشی عمیق است نسبت به همه عوامل مثل مشتریان (جامعه و مخاطبین، ارباب‌رجوع و …) رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و…) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیم گیری مدیریتی در سازمان می‌گذارد .

 به منظور کمک به شما برای محدود کردن فهرست به چند محصول با کیفیت، ما لیست نرم افزار داده کاوی در بازار را در سال 2017 ذکر کرده ایم:

Sisense

Sisense of data mining

Sisense یک پلتفرم هوش کسب و کار است که کاربران را قادر می سازد اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصویب تصمیمات بهتر و هوشمندانه کسب و کارو ایجاد برنامه های کارآمد و استراتژی های خود، تجزیه و تحلیل کنند.

این نرم افزار به شرکت ها اجازه می دهد که به هر اندازه می خواهند اطلاعات جمع آوری کنند و آنها را به اشتراک بگذارند. این نرم افزار در سال 2016 بهترین جایزه را در زمینه ی بهترین نرم افزار کسب و کار دریافت کرد.

bestintelligence

اگر میخواهید نرم افزار را آزمایش کنید، فروشنده یک برنامه آزمایشی رایگان را ارائه میدهد که براحتی میتوانید در این نرم افزار ثبت نام و از آن استفاده کنید.

این نرم افزار هوشمند برای کاربرانی غیر فنی با سهولت کشیدن و رها کردن و سادگی ویجتها، از یک فناوری اختصاصی در تراشه که موتور آن را پشتیبانی میکند، طراحی شده است. Sisense در یک کامپیوتر 64 بیتی با استفاده از پردازنده های چند هسته ای برای قابلیت های بهینه سازی موازی سازی ساخته شده است. کاربران می توانند گزارش های مختلفی را با انتخاب یک صفحه از ویجت های تجسم برای ارائه نمودارهای پایه، نمودار های نوار، نمودار خطوط، فرمت های جدولی، هر آنچه که برای هدف مناسب است، ارائه دهند.

Oracle Data Mining

odm of data mining

Oracle Data Mining نماینده بانک اطلاعات پیشرفته تجزیه و تحلیل شرکت است. این سیستم با یک الگوریتم داده قدرتمند کار می کند تا بهترین مشتریان را هدف قرار دهد و هر دوی آنومالی ها و فرصت های متقابل فروش را شناسایی کند. کاربر همچنین می تواند یک مدل پیش بینی متفاوت را بر اساس نیاز بکار گیرد و پروفایل های مشتری را به صورت دلخواه سفارشی کند. آنچه که واقعاً در مورد این محصول خاص است این است که تمام الگوریتم های آن به عنوان توابع SQL اجرا می شوند. به این معنی که می توانند جداول معدن، طرح ستاره ای و داده های تراکنش، اطلاعات غیر ساختاری و CLOB و جمع بندی های فضایی باشند.

شما همچنین می توانید برنامه توسعه Oracle’s SQL را با GUI Data Miner توسعه دهید تا دانشمندان داده و توسعه دهندگان، بتوانند اطلاعات شما را با استفاده از پنل component و یک گردش کار گرافیکی و کشیدن و رها کردن مستقیماً در پایگاه داده تنظیم کنند. توسعه دهندگان همچنین می توانند پیش بینی خود را به برنامه های کاربردی بسپارند تا به طور خودکار توزیع و پیش بینی های اطلاعاتی را به کار گیرند.

RapidMiner

RapidMiner of data mining

RapidMiner یک محیط مجتمع اختصاص یافته به ماشین های یادگیری و استخراج متن و یکی از بهترین سیستم های تجزیه و تحلیل پیش بینی شده در بازار است. این ابزار برای هوش کسب و کار، تحقیق، آموزش و آموزش و توسعه نرم افزار استفاده می شود. RapidMiner با ایجاد یک مدل منبع باز به صورت پیش فرض در زیرساخت های cloud خصوصی ارائه می شود و با چارچوب های مبتنی بر الگو کار می کند که سرعت بخشیدن به تحویل و کاهش تعداد خطاهای معمول در نوشتن کد دستی را کاهش می دهد.

مجموعه RapidMiner شامل سه ماژول است: RapidMiner Studio اختصاص داده شده به گردش کار و طراحی پیش بینی، نمونه سازی و اعتبار سنجی؛ RapidMiner Server مورد استفاده برای به اشتراک گذاشتن و عملی کردن مدل پیش بینی شده ایجاد شده در استودیو و RapidMiner Radoop که تجزیه و تحلیل پیش بینی را ساده کرده است. پیش از تجزیه و تحلیل، RapidMiner همچنین آماده، بهینه سازی و پاک سازی داده ها را برای صرفه جویی در وقت شما انجام می دهد.

Microsoft SharePoint

data mining

Microsoft SharePoint اولین ارتباطات هر کس در هنگام صحبت از مدیریت داده ها است و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. سیستم از زمانیکه مایکروسافت وارد بازار BI شد، خود را با هوش ساده ای تحمیل کرد و هنوز هم یکی از هوشمندترین گزینه های تحلیلی برای کاربران شرکت های بزرگ و غیر تجاری است. این نرم افزار مبتنی بر وب است و به طور کامل با تمامی محصولات مایکروسافت آفیس ادغام شده است. SharePoint قطعاً ساده ترین ابزار اطلاعاتی است که مبتدی ها باید در نظر بگیرند.

SharePoint مجموعه ای از قابلیت های توسعه سفارشی را ارائه می دهد که برای سرعت بخشیدن به نمونه اولیه از برنامه های وب و خطوط تجاری استفاده می شود. توسعه دهندگان می توانند منابع داده و دایرکتوری های شرکت های خود را با استفاده از استانداردهای مانند oData، oAuth و REST ادغام کنند.

 این ابزار همچنین با ابزار مدیریت اطلاعات و ملاحظات امنیتی بسته شده است و دسترسی به سناریوهای مختلف توسعه را فراهم می کند.

IBM Cognos

ibm cogonos of data mining

Cognos مجموعه هوش تجاری IBM است که برای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود.

انواع Cognos:

 Cognos Connection (پورتال وب که جمع آوری داده ها را در نتایج و گزارش ها خلاصه می کند)، Query Studio پرس و جوهای خودمراقبتی که برای قالب بندی داده ها استفاده می شوند و نمودارهایی را ایجاد می کنند که به سوالات تجاری اصلی پاسخ می دهند)، Report Studio (برای تولید گزارش های دقیق مدیریت از طریق حالت حرفه ای یا بیان کننده)؛ Analysis Studio (بخشی که پردازش منابع داده های بزرگ، درک ناهنجاری ها، و شناسایی روند را برعهده دارد)؛ Event Studio (یک ماژول اطلاع رسانی که کاربران را با رویدادهای شرکت نگه می دارد) و Workspace Advanced (رابط کاربر پسند که در آن شما می توانید تمام انواع اسناد شخصی را ایجاد کنید).

شما همچنین می توانید قابلیت های IBM Congnos را با چند افزودنی، از جمله Go! Office که دسترسی به متادیتا و نمودارها را فراهم می کند، گسترش دهید. Go!Search که جستجوی متن کامل را برای محتوا در تمام اسناد و گزارش ها انجام می دهد و Go!Dashboard که در آن شما می توانید منابع داده های خارجی را پیدا کنید و از آن ها به عنوان اشیاء گزارش اضافی استفاده کنید.

KNIME

knime of data mining

KNIME یک پلت فرم تجزیه و تحلیل داده باز است که می توانید به سرعت و و بدون نیاز به زمان زیاد، با مقیاس کارآمد آشنا شوید. در دنیای BI، KNIME به عنوان برنامه ای شناخته شده است که هوش پیش بینی را برای کاربران بی تجربه به ارمغان می آورد و یکی از آن ها دارای یک انجمن کاربران جهانی برای به اشتراک گذاشتن تجربه با آن است. سیستم نوآوری مبتنی بر داده ها به شناسایی پتانسیل داده ها با بیش از 1000 ماژول و نمونه های آماده برای استفاده و مجموعه ای از ابزار و الگوریتم های یکپارچه کمک می کند.

KNIME تمام اطلاعات شما را در یک پلت فرم بصری ترکیب می کند. آنچه که واقعاً جذاب است، ادغام ابزار و گره های بومی است که ظرفیت علمی این سیستم را گسترش می دهد. پسوند تجاری برای عملکرد و همکاری نیز در دسترس است.

Dundas BI

Dundas BI of data mining

Dundas BI یکی دیگر از پلتفرم های تحلیلی داده هاست که به واسطه ادغام فوق العاده و بینش سریع آن شناخته شده است. این سیستم ابزارهای تحلیلی متعددی را برای تحول نامحدود داده های صنعتی به ارمغان می آورد و گزارش های استاندارد را با جداول، نمودار ها و نمودارهای جذاب غنی می کند. چیز دیگری که شما در مورد آن قدردانی میکنید، حفاظت بدون شکاف از اسنادتان است و همچنین امکان دسترسی به دادهها به معنای واقعی کلمه هر دستگاهی است.

Dundas چیزی بیشتر از تجزیه و تحلیل داده های شما را انجام می دهد: همه قطعات را با روش های گوناگون برای پردازش آسان تر برای شما ترکیب می کند و با استفاده از نمودار ها و جداول می توانید این اطلاعات را درک کنید. با توجه به روش های ارتباطی آن، شما می توانید تجزیه و تحلیل های چند بعدی را در یک چشم به هم زدن انجام دهید و به راحتی بر روی موضوعاتی که برای کسب و کار شما حیاتی هستند، تمرکز کنید. Dundas BI به منظور کاهش حوادث، باعث کاهش هزینه های شرکت می شود، زیرا گزارشات قابل اعتماد را تولید می کند و تمام نیاز به استفاده از نرم افزار اضافی را از بین می برد.

Board

Board software

Board یک ابزار هوشمند مدیریت است که توسط کارشناسان ما به همه شرکت هایی که به دنبال بهبود تصمیم گیری هستند توصیه می شود. این پلت فرم، یکپارچه سازی اطلاعات کسب و کار و مدیریت عملکرد را در اختیار شما می گذارد، اطلاعات را از هر منبع موجود به طور معناداری جمع آوری می کند و گزارش را به شما می دهد تا بتوانید اسناد را در تمام قالب های ترجیحی استخراج کنید. می توان گفت Board یکی از جذاب ترین و جامع ترین رابط های شما در صنعت نرم افزار BI است.

Boardچگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

این سیستم توانایی استفاده از فناوری HBMP در حافظه را دارد، به این معنی که هر یک از اجزای آن با بخار کامل کار می کند تا عملکرد شما را افزایش دهد. Board به شما کمک می کند تجزیه و تحلیل چند بعدی را به سادگی انجام دهید. همچنین این نرم افزار قادر به مدیریت و پیگیری تمام برنامه ریزی عملکرد و کنترل گردش کار از جمله بودجه بندی، برنامه ریزی و پیش بینی به تجزیه و تحلیل سودآوری است. در میان ویژگی های دیگر، بازاریابی، منابع انسانی و راه حل های مدیریت زنجیره تامین را نیز ارائه می دهد.

Orange

Orange software of data mining

Orange یک ابزار برای تجزیه و تحلیل کسب و کار کسل کننده اما در حین حال سرگرم کننده است و توضیح می دهد که چرا می تواند برای کاربران جذاب باشد. این سیستم یادگیری ماشین مطمئنا می داند که چگونه برنامه ریزی ویجت را ساده کند و به شما در تصمیم گیری دقیق تر بدون صرف ساعت ها در مقایسه و تجزیه و تحلیل اعداد کمک می کند. با Orange، تمام داده های ورودی بلافاصله آماده می شوند و در فرمت مناسب قرار می گیرند و سپس در صورت نیاز با ویجت های ساده جابجا می شوند.

SAP Business Objects

software of data mining

کارشناسان SAP خود مانند Object های کسب و کار این سیستم هستند. این کارشناسان کیفیت خدمات SAP بررسی می کنند و می بینند که از کجا می آیند و کاملاً توصیه می شود که این ابزار برای همه کاربران که نیاز به تصمیم گیری آگاهانه دارند، استفاده شود. این سیستم هر دو به صورت پیش فرض و در cloud در دسترس است و به طور کامل برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده است تا اطلاعات را در دستان کاربران در هر زمان و هر زمان قرار دهد.

چرا SAP؟

این پلتفرم قابل انعطاف و به راحتی مقیاس پذیر است که از آخرین تکنولوژی ها استفاده می کند و تمام منابع داده معنی دار را متحد می کند و برخی از بهترین تصاویر موجود در صنعت BI را تولید می کند. شما همچنین می توانید از آن برای نشان دادن مشکلات و فرصت ها استفاده کنید و مخاطبان را با داستان های داده های جذاب، جذب کنید. داشبورد داده های تعاملی خود، از سوی دیگر، داستان خود را به آنها می دهد، که کاربران با تجربه و بی تجربه می توانند اعداد را در یک نگاه درک کنند. گزارش های معناداری برای شرکت، مشتریان و شرکا نیز در بسته گنجانده شده است و از این رو همپوشانی دستی برای اتصال SAP به سیستم های شخص ثالث مورد استفاده قرار می گیرد.

DOMO

domo of data mining

احتمال کمی وجود دارد که شما در بازار BI تحقیق کرده و با DOMO آشنا نباشید، زیرا سیاست نوآورانه این کمپانی در تمامی سیستم عاملهای بازبینی که از توسعه دهندگان رقابت استفاده می کنند، ستایش می شود. DOMO دقیقاً همان چیزی است که هر کسب و کار مبتنی بر داده نیاز دارد: یک سیستم واحد است که بینش عملی را از همه منابع داده ها به دست می آورد و شما می توانید بدون آموزش استفاده کنید.

DOMO برخی از گسترده ترین مجموعه داده ها و پشتیبانی از میان ابزارهایی که شما در بازار کشف می کنید و همچنین یک مجموعه منحصر به فرد از ویژگی های همکاری اجتماعی را ارائه می دهد. این سیستم امکان ترکیب داده های مختلف با SQL های استاندارد را فراهم می کند و یا برای توسعه نمونه های شخصی داده های cloud و محلی را ترکیب می کند. به عنوان مثال، شما می توانید به راحتی شماره های مشاهده صفحات خود را از Google Analytics با محصولات خاص وارد کنید و تاثیر آن را اندازه گیری کنید. این باعث می شود که Domo ایده آل برای کسب و کارهای خاص و تیم های خلاق به همان اندازه که ممکن است باشد.

SPSS Modeler

spss of data mining

SPSS Modeler تجزیه و تحلیل پیش بینی شده IBM و راه حل داده کاوی است که به شرکت ها کمک می کند مدل های پیش بینی شده و الگوریتم های آماری را بدون استفاده از مهارت های برنامه نویسی به کار گیرند. این بدان معنی است که SPSS Modeler تمام عوارض غیر ضروری را که از تحول داده ها برطرف می شود حذف می کند، در عین حال ساده سازی، نوشتن و تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی را آسان می کند. کاربران می توانند بین نسخه حرفه ای و حق بیمه شرکت انتخاب کنند، بسته به اینکه آیا آنها نیاز به تجزیه و تحلیل متن را علاوه بر اجرای سیستم های داده پردازنده اصلی و تجزیه و تحلیل فایل های صاف نیز دارند.

این سیستم به طور کامل با Cognos و InfoSphere ™ Warehouse یکپارچه شده است تا به شما در افزایش ارزش سرمایه گذاری فناوری اطلاعات خود کمک کند، زیرا ترکیبی از این سه ابزار به شما در پیش بینی دقیق آینده در مورد وضعیت کسب و کارتان کمک می کند. این همچنین به بهبود نتایج کسب و کار در CRM، بازاریابی، برنامه ریزی منابع، کاهش خطر و غیره کمک می کند.

Qlik Sense

Qlik Sense

Qlik Sense یک سیستم BI بی نظیر است که تایید می کند هوش تجاری نباید فرآیند کسل کننده و غیرقابل استفاده باشد. رابط کاربری زیبا و بصری آن قطعاً سزاوار نگاه دوم است، اما ویژگی های پیشرفته آن نیز پنهان می شود. آنچه که متخصصان ما بیشتر در مورد Qlik Sense می دانند این است که به همان اندازه که برای شرکت های بزرگ مفید است به افراد نیز کمک می کند.

تمام قابلیت های Qlik Sense در هر دستگاه موجود است. همچنین از یکپارچه سازی داده های قوی برای تبدیل و ترکیب چندین منبع داده متفرقه و ارائه تجزیه و تحلیل بدون درز در میان آنها، از جمله محاسبات سریع، اکتشاف وابسته و جستجو، پشتیبانی می کند.

Birst

Birst of data mining

Birst یک راه حل هوشمند کسب و کار cloud-hosted است که نیازهای تصویربرداری و پرس و جو داده های BI تولید شده و کاربر نهایی را بر عهده دارد. نرم افزار برست برای تمام کاربران تجاری از فناوری اطلاعات به بازاریابی به مدیریت اجرایی در نظر گرفته شده است، زیرا ویژگی هایی مانند داشبورد های پاسخگو و یکپارچه HTML5 و رابط های کشف بصری، پیکربندی خودکار داده ها، چارچوب اتصال نامحدود و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد.

 

کاربران Birst می توانند بدون دردسر از رقبای خود تمایز قائل شوند، ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنند و جریان های جدید درآمد ایجاد کنند. با این حال، Birst می داند که هیچ کس نمی تواند اکتشاف داده ها را در یک نگاه یاری کند، به همین دلیل کاربران جدید و آینده نگر می توانند به راحتی از تیم پشتیبانی فنی با تجربه خود برای مشاوره و کمک استفاده کنند. کارشناسان در هر لحظه از زمان برای شما خواهند بود؛ زیرا می توانید از طریق تلفن / ایمیل با آنها تماس بگیرید، بلیت ارسال کنید یا از مواد آموزشی خود استفاده کنید.

 

این 15 نرم افزار جزو برترین نرم افزارهای Data Mining هستند که هر فرد بسته به نیاز خود از آن ها استفاده می کنند. این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر سوال یا مشکل خاصی در این رابطه دارید با کارشناسان ما در میان بگذارید.

"با تشکر، مجموعه ABLY"

نظرات

  • Hannah Martinez
    Saeed
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    سلام
    مطلب خیلی خوبی بود .
    چرا از POWER BI مایکروسافت چیزی نگفتین ؟
    به نظرم حداقل با توجه به پشتیبانی مایکروسافت قابلیتهایی داره . و اینکه میشه عنوان کنید که قدرتمندترین و پر کاربردترین این نرم افزارها در دنیا کدومه ؟

    ممنون از لطفتون .

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس