قرارداد های MVC

قرارداد های MVC

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش ASP.NET MVC

ما در MVC  دو نوع قرارداد داریم در نوع اول قرارداد ها اختیاری هستند مثل قراردادن فایلهای تصاویر و.. در پوشه content، در صورتی که اینکار را انجام ندهید هیچ مشکل پیش نخ

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش ASP.NET MVC

ما در MVC  دو نوع قرارداد داریم در نوع اول قرارداد ها اختیاری هستند مثل قراردادن فایلهای تصاویر و.. در پوشه content، در صورتی که اینکار را انجام ندهید هیچ مشکل پیش نخواهد آمد. قرارداد های نوع دوم که به Convention Over Configuration معروف هستند، به این معنی که قرارداد بر پیکربندی ارجحیت دارد در این نوع قرارداد هاکه باعث راحتی کاربر می شود و این روش از Ruby and Rails گرفته شده است؛ شما نیازی ندارید که ارتباط بین کنترلر و View را مشخص نمایید.

کلاس کنترلر با کلمه Controller ختم می شود و route  ها یا HTML Helper ها فقط تا قبل از کلمه Controller اسم را می خوانند. Viewها و  partial viewها باید در پوشه ای با نام کنترلر خود قرار گیرند، البته باز هم نام کنترلر بدون قسمت Controller آن. نام اکشن ها باید همان نام View ها باشد.

نیاز به ذکر پسوند فایل های View  نیست خود موتور مورد استفاده می تواند تشخیص دهد که باید به دنبال چه پسوندی بگردد.(Razor بدنبال cshtml و aspx به دنبال aspx).  در زمان جستجو View ها ابتدا بدنبال view های قرار گرفته در پوشه هم نام با کنترلر و سپس در پوشه Shared، بدین معنا که باید viewهایی که چند جا فراخوانی می شوند را دراین پوشه قرار دهید.

برای نام گذاری قالب ها باید نام آن را با کاراکتر underline، "_"  شروع کنید و سپس در پوشه Shared قرار دهید. اگر viewایی قالب نداشته باشد به صورت پیش فرض قالب _Layout.cshtml به تمام view ها اعمال می شود این فرایند از طریق فراخوانی در فایل view/_viewStart.cshtml اعمال می شود. اگر می خواهید قالب خودتان را اعمال کنید کافی است دستور زیر را در فایل Layout.cshtml_ بنویسید:


@
{

            Layout = “~/Views/Shared/MyLayout.cshtml”;

}

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس