مفاهیم دیتا ماینینگ

مفاهیم دیتا ماینینگ

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش دیتا ماینینگ

با توجه به طراحی و پیاده سازی سیستم های اتوماسیون اداری، در حال حاضر بسیاری از سا

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش دیتا ماینینگ

با توجه به طراحی و پیاده سازی سیستم های اتوماسیون اداری، در حال حاضر بسیاری از سازمان ها از اینگونه نرم افزار ها برای مدیریت فرایندهای درون سازمانی استفاده می کنند. با توجه به این موضوع شاید تجربه از بین رفتن اطلاعات یا قطع شدن سیستم برای بازهای زمانی کوتاه وطولانی و در هر صورت به وجود آمدن مشکلات بسیار بزرگ را داشته باشید.

در تکنولوژی های جمع آوری اطلاعات، مبحثی با عنوان DA  یا به اصطلاح Data Availability که به معنای تداوم پذیری دسترسی به داده ها است به عنوان دغدغه اصلی تمامی سازمان ها می باشد.

یکی از اهداف SQL SERVER در واقع فراهم کردن ha یا به اصطلاح high availability می باشد که به معنای ارتقای سطح تداوم پذیری بالا می باشد. بسیاری از تکنولوژی هایی مانند خوشه بندی، failover clustering و.. در همین راستا ایجاد شده اند و متاسفانه خیلی از مدیران IT نه تنها به آن توجه نمی کند بلکه حتی بعضا با این مباحث بیگانه هستند و از همه این موارد عصفناک تر این است که تمامی این موارد بر دوش برنامه نویس است

مبحث دیگری که ارتباط تنگاتنگی با HA دارد مبحث DR یا به اصطلاح Disaster Recovery می باشد که درواقع همان بازیابی اطلاعات به شرایط قبل از خراب شدن یا Restor می باشد.

SQL Server تمامی این مباحث را با استفاده از پشتیبانی قابلیتی که به وسیله آن در صورت خرابی یک پایگاه داده بر روی پایگاه داده جدید سوئیچ خواهد کرد پوشش می دهد به این قابلیت اسکیوال SNAC یاSQL Native Access Client  می گویند.

این قابلیت با آینه سازی اسکیوال انجام می شود.

نظرات

  • Hannah Martinez
    مهرداد
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    دیتا ماینینگ

    فرایندی است برای استخراج اطلاعات از میان داده های بسیار زیاد ، این تکنیک عموما توسط سازمان های تجاری چابک و تحلیلگران مالی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای آن تعریف درستی ندادید.!!!

    • Judith Bell
      پاسخ
      اسماعیلشیدایی
      دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

      با عرض سلام
      منظور شما را متوجه نشدم، در این مطلب ما تعریفی از دیتا ماینینگ نکرده ایم بلکه مفاهیمی را که در دیتا ماینینگ استفاده می شود بررسی کردیم.
      باتشکر

  • Hannah Martinez
    sajad
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    سلام دوست عزیز من تو این مبحث در حال تحقیق هستم ممنون میشم مطلب یا رفرنسی داری برام ارسال کنی

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس