10 معیار برتر برای استفاده از Cloud Computing(رایانش ابری)

10 معیار برتر برای استفاده از Cloud Computing(رایانش ابری)

در مقاله قبل توضیح دادیم که محاسبات ابری | رایانش ابری (Cloud Computing) چیست. حال در این مقاله قصد داریم معیارهای انتخاب آن را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

cloud computing

بسم الله الرحمن الرحیم

"محاسبات ابری چیست؟"

رایانش ابری چیست | محاسبات ابری | پردازش ابری

  • رایانش ابری چیست؟

  • چرا رایانش ابری؟

  • معیارهای انتخاب رایانش ابری

در مقاله قبل توضیح دادیم که محاسبات ابری | رایانش ابری (Cloud Computing) چیست. حال در این مقاله قصد داریم معیارهای انتخاب آن را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

به عبارت ساده، محاسبات ابری بر اساس اینترنت است. گذشته از آن، مردم برنامه ها یا برنامه های خود را از نرم افزارهای دریافت شده در یک کامپیوتر فیزیکی یا سرور در ساختمان خود اجرا می کنند، رایانه های ابری به مردم اجازه می دهند از طریق اینترنت به همان نوع برنامه های کاربردی دسترسی پیدا کنند.

هنگامی که وضعیت فیس بوک خود را به روز می کنید، از رایانه های ابری استفاده می کنید. هنگامی که تعادل بانک خود را بر روی تلفن خود چک می کنید شما دوباره در ابر هستید. به احتمال زیاد شما بر روی محاسبات ابری برای حل چالش های کسب و کارهای کوچک تکیه می کنید، هر چند که در حال حرکت از طریق ایمیل یا استفاده از یک دسته از برنامه ها برای کمک به مدیریت حجم کار خود هستید.

تا پایان سال 2015 تخمین زده می شود که 90 درصد از کسب و کارهای انگلستان حداقل یک سرویس ابری را استفاده می کنند.

what is cloud computing

چرا کسب و کارهای بسیاری به ابر می روند؟ این به این دلیل است که محاسبات ابری کارایی را افزایش می دهد، به بهبود جریان نقدی کمک می کند و مزایای بیشتری را ارائه می دهد. 10 دلیل محکم دیگر را در زیر بخوانید:

  • Flexibility (انعطاف پذیر)

خدمات مبتنی بر ابر برای کسب و کارهایی با تقاضای پهنای باند رو به رشد یا نوسان ایده آل هستند. اگر نیازهای شما افزایش می یابد، ظرفیت ابعادی خود را با توجه به سرورهای از راه دور سرویس دهی کنید. به همین ترتیب، اگر شما مجدداً نیاز به مقیاس کمتری دارید، انعطاف پذیری در سرویس می شود. این سطح چابکی می تواند کسب و کارها را با استفاده از ابر رایانه مزیت واقعی نسبت به رقبا به ارمغان بیاورد. تعجب آور نیست که مدیران CIO و مدیران فناوری اطلاعات "چابکی عملیاتی" را به عنوان یک راننده برتر برای پذیرش ابر انتخاب می کنند.

  • Disaster recovery (بازیابی فاجعه)

بنگاه های تجاری در هر اندازه باید سرمایه گذاری برای بازیابی داشته باشند، اما برای کسب و کارهای کوچکتر که پول و تخصص لازم ندارند، اغلب ایده آل تر از واقعیت است. ابر اکنون به سازمان های بیشتری کمک می کند که این روند را داشته باشند. طبق گفته گروه Aberdeen، کسب و کارهای کوچک دو برابر بیشتر از شرکت های بزرگ هستند تا راه حل های پشتیبان و بازیابی مبتنی بر ابر را که موجب صرفه جویی در وقت، جلوگیری از سرمایه گذاری بزرگ و جلوگیری از تخصص شخص ثالث به عنوان بخشی از معامله می شوند، اجرا کنند.

  • Automatic software updates (بروزرسانی نرم افزار به صورت خودکار)

زیبایی محاسبات ابری این است که تامین کنندگان از آنها برای شما مراقبت می کنند و به روز رسانی نرم افزار به طور منظم - از جمله به روز رسانی های امنیتی را انجام می دهند - بنابراین لازم نیست نگران زمان صرف زمان برای حفظ سیستم خود باشید. بنابراین با خیال راحت بر روی رشد کسب و کارتان تمرکز کنید.

  • Capital-expenditure Free (سرمایه بدون هزینه)

رایانش ابری هزینه های سخت افزاری را کاهش می دهد. شما به سادگی میتوانید از یک مدل مبتنی بر اشتراک استفاده کنید که به جریان نقدی شما لطف دارد. بنابراین از آن نترسید و آن را نصب و مدیریت کنید.

  • Increased collaboration (افزایش همکاری)

هنگامی که تیم شما بتواند به ویرایش و اشتراک گذاری اسناد در هر زمان و از هر کجا دسترسی داشته باشد، قادر به انجام همکاری بیشتر و انجام بهترخواهند بود. برنامه گردش کار مبتنی بر ابر و برنامه های به اشتراک گذاری فایل به آنها کمک می کند تا به روز رسانی ها در زمان واقعی را به روز کنند و به آنها امکان مشاهده همکاری های آنها را می دهد.

  • Work from anywhere (انجام کار از هر مکان)

با محاسبات ابری، فقط کافیست که به اینترنت متصل باشید. براحتی می توانید تمام کارهایتان را بر هر دستگاهی انجام دهید.

نتیجه؟ بنگاهها می توانند کارکنان انعطاف پذیر بیشتری را برای کار ارائه دهند تا بتوانند از تعادل کار و زندگی لذت ببرند - بدون بهره وری با یک ضربه. یک مطالعه گزارش داد که 42 درصد از کارگران بخشی از حقوق خود را برای توانایی زائرین تعویض می کنند. به طور متوسط ​​آنها مایل به پرداخت هزینه 6٪ هستند.

  • Document control (کنترل اسناد)

کارکنان و شرکایی که در اسناد مشارکت می کنند، بیشتر نیاز به کنترل سند محرمانه است. قبل از ابر، کارگران مجبور بودند فایل ها را به عنوان پیغام های ایمیل فرستاده شوند تا در یک زمان توسط یک کاربر کار کنند. دیر یا زود - معمولاً زودتر - شما با ظلم و ستم از محتوای متناقض، فرمت ها و عناوین روبرو می شوید.

بر اساس یک مطالعه، "73٪ از کارکنان دانش با افراد در مناطق زمانی و مناطق مختلف حداقل ماهانه همکاری می کنند."

در محاسبات ابری، تمام فایل ها به طور مرکزی ذخیره می شوند و هر کس یک نسخه از حقیقت را می بیند. دید وسیع تر به معنای بهبود همکاری است که در نهایت به معنای کار بهتر و یک خط پایه سالم تر است.

  • Security (امنیت)

اگر لپ تاپ شما خراب شود و یا بسوزد اطلاعات حساس زیادی را از دست خواهید داد. محاسبات ابری به شما این امکان را می دهد که این اتفاق باعث نشود شما اطلاعات خود را از دست دهید. از آنجا که داده های شما در ابر ذخیره می شوند، بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می افتد شما می توانید به دستگاه دسترسی پیدا کنید.

  • Competitiveness (رقابت پذیری)

این به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا سریعتر از رقبای بزرگ و پایدار عمل کنند. برنامه های کاربردی سرویس و ابر کسب و کار به معنی استفاده از لباس های کوچک برای پسران بزرگ است که می توانند بازار را متزلزل کنند و باقی بمانند.

  • Environmentally friendly (سازگار با محیط زیست)

در حالی که نکات فوق، مزایای محاسبات ابری را برای کسب و کار شما تلنگر می کنند، انتقال به ابر یک عمل کاملاً خودخواهانه نیست. هنگامی که ابر شما نیاز به نوسان دارد، ظرفیت سرور شما بالا و پایین می شود تا متناسب باشد. بنابراین شما تنها از انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنید و از رد پای کربن خارج نمی شوید. این چیزی است که در قلب Salesforce ما نزدیک است، در حالی که ما تلاش میکنیم تا راه حل های پایدار با حداقل تاثیرات زیست محیطی ایجاد کنیم.

هنوز سراغ Cloud Computing نرفته اید؟

فقط 3 دلیل از دلایل بالا برای شما کافی است که به ابر مهاجرت کنید اما ما برای اطمینان بیشتر 10 دلیل محکم به شما ارائه داده ایم. وارد محاسبات ابری شوید و دنیای دیگری را تجربه کنید.

منبع: salesforce

"موفق باشید، مجموعه ABLY"

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس