شکایت دادستان تهران از مدیرعامل تلگرام

شکایت دادستان تهران از مدیرعامل تلگرام

 عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از پاول دروف، مدیرعامل تلگرام شکایت کرد.

 

خبرها حاکی از این است که عباس جعفری دولت‌آبادی از مدیرعامل تلگرام یعنی "پاول دروف" به دلیل این جرم که شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله داعش، به بستری مناسب برای سایر فعالیت‌های مجرمانه از جمله هرزه نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر تبدیل شده است، شکایت کرد.

در حال حاضر تلگرام یک پیام رسان بسیار محبوب مخصوصاً در ایران است. طوری که 40 میلیون کاربر ایرانی در این برنامه فعالیت می کنند.

پاول دروف حدود یک سوم از کاربرانش در سراسر جهان را مدیون فعالیت ایرانی هاست و بدیهی به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان روسی در صورت مسدود شدن در داخل کشور ما، با چالش‌های بزرگی در ادامه راه رو‌به‌رو شود.

پاول دروف بعد از شنیدن این خبر مطالبی را در توییتر خود به اشتراک گذاشت و واکنش خود را به این شکل نشان داد:

telegram

ترجمه: از شنیدن این موضوع حیرت‌زده‌ام. ما به شکل مستمر در حال مسدود کردن محتوای تروریستی و مستهجن در ایران هستیم. تصور می‌کنم دلایل اصلی چیزهای دیگری باشند.

telegram social network

ترجمه: وی ساعتی بعد دوباره توییت کرد: «دوباره با تیم مدیران چک کردم، آنها روزانه بیش از ۱۰۰۰ کانال، بات و چت مرتبط با محتوای تروریستی و مستهجن را در ایران مسدود می‌کنند.»

و در ادامه گفت که "امروز، ایران به لیست کشورهایی اضافه شد که دیگر نمی‌توانم به آنها سفر کنم - دادستان تهران در آنجا بر علیه من اعلام جرم کرده است درحالیکه ما تا کنون حتی یک بایت دیتای خصوصی [کاربران] را به هیچ دولتی در هیچ کجا نداده‌ایم."

 

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس