ASP.NET vNext

ASP.NET vNext

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی ASP.NET vNext


مایکروسافت نسل جدیدی از ASP.NET را در TechEd North America در تاریخ اعلام 12 May 2014 اعلام کرد که این محصول جدید ASP.NET vNext نام دارد.  ASP.NET vNext شامل امکانات جدیدی همچون نسخه MVC6 که برای Cloud بهینه سازی شده است و Web API3،Web Pages4, SignalR3  و Entity Framework7 است.

 ویژگی های ASP.NET vNext

ASP.NET vNext  شامل امکانات جدیدی همچون نسخه MVC6 که برای Cloud بهینه سازی شده است  Web API, Web Pages, SignalR و Entity Framework است.
 

یکپارچگی در ASP.NET vNext

MVC, Web API و Web Pages در یک framework ادغام شده است که آن را MVC 6 نام گذاری کرده اند. این سه مورد دارای یک روش برنامه نویسی و یک روش مشترک برای برنامه نویسی هستند مانند یک مدل برنامه نویسی واحد برای وب سایت و وب سرویس. برای مثال، controller, routing, action, filters, model binding و همه ی موارد مشابه یک شکل و متحد شده اند. بنابراین شما یک controller واحد دارید که هم MVC view و هم Web API شما را در یک HTTP اجرا می کند.

 

سرعت در ASP.NET vNext

MVC 6 هیچ وابستگی به System.Web به دلیل هزینه بالای آن (منظورم هزینه برنامه نویسی است) ندارد. نمودار شی HttpContext معمولی می تواند 30K از حافظه را به ازای هر درخواست مصرف کند و کار کردن با سبک درخواست های JSON نیز بسیار گران تمام می شود. در MVC 6 این موارد به حدود 2K کاهش داده شده است! (دیگر دنبال چه چیزی هستید؟) در نتیجه شما با یک framework سبک تر که سریعتر راه اندازی می شود و همچنین حافظه کمتری را اشغال می کند می توانید کار کنید.

 

 روش ASP.NET vNext

ASP.NET vNext یک پسوند پروژه نیز با نام project.json برای تمام وابستگی های برنامه شما و همچنین یک کلاس startup در Global.asax دارد.

آموزش asp.net MVC
 

ASP.NET vNext و Cloud

برنامه های ASP.NET vNext برای طراحی cloud آماده هستند.همه ی سرویس هایی چون session state، caching می توانند وابسته به نوع میزبانی شما که cloud است یا یک هاست سنتی مورد استفاده قرار گیرند. این از dependency injection برای پیاده سازی صحیح برنامه شما برای نوع میزبانی که استفاده می کنید، در پشت قضیه استفاده می کند و شما را آسوده خواهد کرد. به این ترتیب زمانی که نیاز داشته باشید نوع میزبانی خود را از هاست های سنتی و معمولی به cloud تبدیل کنید، اینکار به سادگی بدون نیاز به هیچ تغییر کدی صورت می گیرد.

 

میزبانی ASP.NET vNext

نسخه بعدی NET.، .NET vNext نیازی به هاست ندارد. از این رو شما می توانید برنامه ASP.NET vNEXT خود را درون IIS یا به صورت self-host درون یک پردازش اجرا کنید.

 

ASP.NET vNext

NET vNext از side-by-side deployment به صورت واقعی پشتیبانی می کند.

 

بهینه سازی و ASP.NET vNext

اگر برنامه شما از cloud-optimized  که زیر مجموعه .NET vNext است، استفاده کند. شما می توانید تمامی نیازمندی های برنامه خود را شامل NET vNext (cloud optimized) به وسیله آپلود کردن پوشه bin در سرور خود مرتفع کنید. در این روش شما می توانید برنامه خود را بدون تحت تاثیر قرار دادن برنامه های دیگر مجمود بر روی سرور بروز کنید.

 

تزریق وابستگی در ASP.NET vNext

Dependency injection در خود framework پیاده سازی شده است. در حال حاضر شما می توانید از IoC container برای ثبت و کنترل وابستگی ها استفاده کنید اما در نسخه جدید روش های دیگری ارائه شده است.
 

کامپایلر ASP.NET vNext

NET vNext. برای کامپایل کدها از Roslyn برای کاپایل داینامیک کدها استفاده می کند. از این رو شما به سادگی با تغییر کد و فایلها و هر چیز دیگری، با refresh کردن صفحه نتیجه را مشاهده کنید. یعنی نیازی به rebuilding کردن و متوقف کردن پروژه نیست (سردردی که بعضی وقتها با Restart کردن سیستم حل می شد).

ASP.NET vNext و cross platform

NET vNext. هم open source است (مایکروسافت هم یک روز open source می شود!) همچنین این نسخه cross platform است یعنی اینکه شما می توانید برنامه خود را بر روی MONO و یا MAC و Linux اجرا کنید.(فکر کنم باید دوره آموزشی Android را تعطیل کنیم.)

نظرات

  • Hannah Martinez
    جلیل صبری
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    سلام
    سپاسگزارم از توضیحاتی که در مورد این تکنولوژی جدید Microsoft دادید هر چند مختصر بود ولی با توجه به کم بودن منابع در مورد این تکنولوژی ، باز هم مفید بود

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس