Rich snippet (ریچ اسنیپت)

Rich snippet (ریچ اسنیپت)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

  Rich Snippet سرویسی از گوگل است که محتویات سایت و صفحه های شما رو جمع و جور میکند که کاربران وقتی سایت شما رو در جستجوی گوگل میبیند به راحتی متوجه محتوای آن صفحه و سایت میشوند.پس دقت کنید اگر میخواهید چنین قابلیتی رو به ساییتان اضافه کنید باید دقت کنید که چه چیز به نمایش در بیاید و این روش ،سئوی سایت شما را به میزان قابل توجهی بهبود میبخشد.نگران نباشید الان با مثال های متنوعی که به صورت تصویری براتون میارم کامل rich snippet رو میشناسید و میتونید ازش بهره ببرید.
 

 

rich-snippet-(ریچ-اسنیپت)

بسم الله الرحمن الرحیم
 

Rich snippet

  Rich Snippet سرویسی از گوگل است که محتویات سایت و صفحه های شما رو جمع و جور میکند که کاربران وقتی سایت شما رو در جستجوی گوگل میبیند به راحتی متوجه محتوای آن صفحه و سایت میشوند.پس دقت کنید اگر میخواهید چنین قابلیتی رو به ساییتان اضافه کنید باید دقت کنید که چه چیز به نمایش در بیاید و این روش ،سئوی سایت شما را به میزان قابل توجهی بهبود میبخشد.نگران نباشید الان با مثال های متنوعی که به صورت تصویری براتون میارم کامل rich snippet رو میشناسید و میتونید ازش بهره ببرید.
بر سرچ زیر دقت کنید.
 
اسنیپت چیست
 
دو تا سایت برای شما به نمایش در اومدند.کدوم یکی نظر شما جلب میکند و این احساس را منتقل میکند که میتواند اطلاعات بیشتری در اختیارتون قرار بدهد ؟ اگر ازمن بپرسین حتما جواب میدم "1" 
 یکم به جزییاتش دقت کنید علت جواب منو متوجه میشوید و اینو بدونید که این سایت از تکنولوژی Rich snippet  در نمایش نتایج جستجوش استفاده کرده است.
 
 

Rich Snippetها چه هستند؟

در حقیقت ریچ اسنیپت ها اطلاعاتی اضافه تر از لینک صفحه دیسکریپشن و عنوان title که در هرsearch  به نمایش در میایند رو نشونتان میدهد مثلا اطلاعات نویسنده،رتبه بندی،عکس،ویدئو و ...
خب پس از همین اول مشخص است که در بحث SEO   بسیار حائز اهمیت هستند و میتوانند بخش مهمی از هر شرکت باشند و صد البته متخصصان خاص خودشو را هم میطلبد چون بکارگیری و استفاده از اون به نسبت سئوی سنتی پیچدگی هایی به مراتب بیشتری رو دارد.
 

Rich Snippetها چگونه نصب می شوند؟

برای هر کاری روش های مختلفی وجود دارد که همه ما همیشه به دنبال آسان ترین و بهترین روش هستیم که کمترین زمان را از ما و شرکت بگیرد.خب پس مستقیم میریم سراغ روش microdata

Microdata چیست؟

Microdata روشی است که به کمک آن محتوای صفحات Label گذاری شده و توضیح داده می شود که این اطلاعات درباره چه موضوعی هستند. برای مثال همایشی قرار است برگزار بشود و تمامی اطلاعات این همایش در صفحه وجود دارد(زمان شروع، نام همایش و دسته بندی) شما نیاز به یک سری از کد ها دارید تا به گوگل بگویید: آهای جناب گوگل همایش من اینجاست و همه اطلاعاتشو باید از اینجا پیدا کنی.
خب این کد ها توسط html نوشته میشوند که بسیار ساده هستند و ما اونا رو براتون آوردیم و نیازی به کد نویسی شما نیست.
<div>مجموعهably قصد دارد همایشی جهت آموزش برنامه نویسی برگزار کند و آدرس سایت ما
<a href="http://ably.ir">www.shift.ir</a>
می باشد.</div>
کد HTML microdata به به شکل زیر هست.
<div>مجموعه ably<span itemprop="name"> قصد دارد همایشی جهت آموزش برنامه نویسی برگزار کند </span>برنامه نویسی<span itemprop="title"> نو در</span> ably<span itemprop="affiliation"> هستم و آدرس سایت ما
<a itemprop="url" href="http://ably.ir">www.ably.ir</a>
می باشد. </span></div>
ریچ اسنیپت های مختلف که در ادامه مقاله با هم به آن ها میپردازیم رو بخونید و محتوای خودتون رو بر اساس اون تولید کنید

Rich snippet تست کنید.

گوگل وب مستر تولز یا گوگل سرچ کنسول ابزاری هست به شما اجازه تست کردن rich snippet  هاتونو میده و میتونید نمایش جستجوی گوگل رو از قبل ببینید.

 

انواع  Rich Snippets

 

اسنیپ نویسنده

اسنیپت نویسنده که مشخصات نویسنده متن را در نتایج نشان میدهد دارای المان های زیر است
• نام نویسنده
• عکس نویسنده که در اکانت گوگل+ وجود دارد)پس یعنی اینکه باید در گوگل پلاس عضو باشید)
• تعداد دنبال کننده هایی که نویسنده در گوگل+ دارد
• لینک به مقالات بیشتر برای آن نویسنده
 
اسنیپت نویسنده
 
 
 

اسنیپت Business و Organization

این اسنیپت، اطلاعات مربوط به سازمان را در نتایج نشان می دهد و می تواند شامل موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، بازه قیمتی محصولات، ساعات کاری و نظرات مصرف کنندگان باشد.برای مثال اسنیپت خوده ably  رو نشونتون میدیم.
اسنیپت Business و Organization

 

ریچ اسنیپت چیست؟

اسنیپت رخدادها

این اسنیپت شامل اطلاعات مربوط به رخدادهاست. شامل: تاریخ، مکان و زمان رخداد.دقت داشته باشید که تنها سه تا رخداد رو نمایش میده.
 
ریچ اسنیپت رخداد
 

اسنیپت آلبوم های موسیقی

این اسنیپت، لینک به هرکدام از آهنگ های آلبوم و حتی متن آهنگ را در صورت موجود بودن نمایش می دهد.
 
اسنیپت موسقی
 
 
 

اسنیپت افراد

مردم نیز می توانند اطلاعاتی از خود، همچون عنوان شغلی، کمپانی که در آن کار می کنندبه همراه مکان آن را در نتایج نشان دهند. حتی اطلاعاتی همچون Nickname، عکس و… می توانداضافه شود.
اسنیپت افراد با اسنیپت نویسنده تفاوت دارد. در عکس زیر، تفاوت را مشاهده می کنید.
 
person snippet
 
 
 
 

اسنیپت محصولات

این اسنیپت، شامل عکس محصول، رتبه بندی و بازه ی قیمتی محصول می باشد.
 
ریچ اسنیپت محصولات
 
 

اسنیپت وعده های غذایی

اسنیپت وعده های غذایی اطلاعات کاملی همچون رتبه بندی محصول، زمان تهیه و مقدار کالری محصول می باشد. برای افزودن این اسنیپت نیاز به حداقل 2 مورد از موارد زیر می باشد:
• عکس غذا در ظرف
• تگ: زمان آماده سازی، زمان پخت، زمان کل و یا محتویات
• کالری
• رتبه بندی
 
اسنیپت وعده غذایی
 

 

اسنیپت رتبه بندی

در مثال های قبل، اسنیپت هایی را دیدید که اسنیپت رتبه بندی در آن وجود داشت. اما شما می توانید این رتبه بندی را نیز به تنهایی در نتایج ایجاد کنید. این اسنیپت، رتبه ی محصولی را از بین 5 ستاره مشخص می کند.
 
 

اسنیپت ویدیو

اگر نیاز به یک عکس از ویدیو خود در کنار نتایج جستجو دارید، مارک آپ ها در این زمینه کمی متفاوت عمل می کنند. گوگل اطلاعات مربوط به Sahre فیسبوک ویدیو را می تواند شناسایی نماید.
 
اسنیپت ویدئو
 
حال که با اسنیپت ها آشنا شدیم به نظر شما استفاده از آن ها تا چه میزان و از چه جهاتی میتونه به سایت کمک کنه؟مشتاقیم که دید گاه و نظراتتونو در این باره بخونیم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 

نظرات

  • Hannah Martinez
    سارا نیکزاد
    دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

    سلام چطور میتونم اسنیپ ریچ داشته باشم ؟میخوام کنارش تصویر و تعدادی لینک داشته باشم؟ کدوم بخش وردپرس هست؟🌻

    • Judith Bell
      پاسخ
      سیناحسینی
      دو شنبه 11 دی 1278 - 0:00

      سلام لطفا ویدئو این پست رو نگاه کنید راحت ترین راه برای تولید اسنیپت هست.
      http://ably.ir/Post/1479/Data-Highlighter-in-search-console/-1

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس