سفارش سایت، طراحی نرم افزار، طراحی اپلیکشن اندروید

سفارش سایت، طراحی نرم افزار، طراحی اپلیکشن اندروید


بسم الله الرحمن الرحیم


آنچه که باید قبل از سفارش سایت، طراحی نرم افزار، طراحی اپلیکشن و ... بدانید

 

آموزش برنامه نویسی به زبان ساده

 

 

  •     معیارها و رموز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی
  •     رموز ناگفته برای شروع کار کسب و کارهای آنلاین
  •     چرا دیجی کالا، دیوار، کافه بازار ... توانستند به موفقیت برسند؟
  •     برای سفارش سایت، طراحی نرم افزار، طراحی اپلیکشن و ... باید به چه مواردی توجه کنیم و چه در خواست هایی داشته باشیم تا کسب و کارمان به موفقیت برسد؟
  •     میزان هزینه‌ای که برای کار در دنیای مجازی باید بپردازیم چه قدر است؟؟؟
  •     شاید شما نیاز به طراحی سایت، نرم افزار، اپلیکشن و ... داشته باشید، اما زمانی که به چندین شرکت مراجعه می‌کنید، قیمت‌ها و خدمات متفاوتی به شما ارائه می‌شود. چه ابزار و با چه قیمتی مناسب کسب و کار شماست.
  •     جای ما در کسب و کار اینترنتی کجاست؟

 

در صورت تمایل می توانید به صورت رایگان از کارشناسان مجموعه ی ABLY به صورت تلفنی، وب کنفرانس و یا حضوری مشاوره دریافت کنید و بعد از دریافت آموزش ها و نکات مربوطه می توانید با دید باز و داشتن دانش کافی برای تصمیم گیری، با هر شرکتی همکاری داشته باشید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم


آنچه که باید قبل از سفارش سایت، طراحی نرم افزار، طراحی اپلیکشن و ... بدانید
 

 

آموزش برنامه نویسی انلاین

 

  •    معیارها و رموز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی
  •     رموز ناگفته برای شروع کار کسب و کارهای آنلاین
  •    چرا دیجی کالا، دیوار، کافه بازار ... توانستند به موفقیت برسند؟
  •     برای سفارش سایت، طراحی نرم افزار، طراحی اپلیکشن و ... باید به چه مواردی توجه کنیم و چه در خواست هایی داشته باشیم تا کسب و کارمان به موفقیت برسد؟
  •    میزان هزینه‌ای که برای کار در دنیای مجازی باید بپردازیم چه قدر است؟؟؟
  •     شاید شما نیاز به طراحی سایت، نرم افزار، اپلیکشن و ... داشته باشید، اما زمانی که به چندین شرکت مراجعه می‌کنید، قیمت‌ها و خدمات متفاوتی به شما ارائه می‌شود. چه ابزار و با چه قیمتی مناسب کسب و کار شماست.
  •    جای ما در کسب و کار اینترنتی کجاست؟

 

در صورت تمایل می توانید از کارشناسان مجموعه ی ABLY به صورت تلفنی، وب کنفرانس و یا حضوری مشاوره رایگان دریافت کنید و بعد از دریافت آموزش ها و نکات مربوطه خواهید توانست با دید باز و داشتن دانش کافی برای تصمیم گیری، با هر شرکتی همکاری داشته باشید. برای مشاهده ی صفحه ی تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

 

در دنیا برندها و شرکت ها، محصولات و خدمات متنوعی با هزینه های متفاوتی وجود دارد. همه ی ما ممکن است محصولات و خدمات مشابه ای با هزینه های متفاوتی خریداری کنیم و البته همه می دانیم که به چه دلایلی برای برخی از محصولات هزینه ای بیشتر پرداخت می کنیم. ممکن است دلایل این امر کیفیت، خدمات بهتر، برند بودن و... باشد،
اما می دانید چه معیارهایی برای انجام کار خود در فضای مجازی باید در نظر بگیرید؟؟؟؟
بسیاری از افراد در هنگام استفاده از خدمات و سرویس های فضای مجازی مثل تبلیغات، طراحی وب سایت و فروشگاه، طراحی نرم افزارهای موبایل ... فقط به اعداد پیشنهاد داده شده دقت می کنند و تنها دلیلشان این است که همه ی شرکت ها دارای سرویس های یکسان هستند و یکی از آنها قیمت کمتری ارائه می‌ دهد.
آیا دقت کرده اید چرا یک شرکت برای طراحی  نرم افزار عددی چند صد میلیونی را پیشنهاد می دهد و شرکت دیگری، برای انجام همان پروژه مبلغی زیر یک میلیون تومان به شما پیشنهاد می دهد؟
شاید در سایت‌ها دیده باشید:
•    طراحی سایت با ماهی 29 هزار تومان
•    طراحی سایت فقط با 700،000 تومان
•    طراحی نرم افزار 15،000،000 تومان
•    افزایش رتبه سایت با ماهیانه 10،000 تومان
•    طراحی اپلیکیشن موبایل با 300،000 تومان
•    تبلیغات تلگرام با 20،000 تومان
•    افزایش تعداد کاربران تلگرام، تنها با 5،000 تومان
•    ....

 

 آیا این اعداد منطقی هستند؟؟؟؟
اما آیا تاکنون از خود پرسیده ایم دلیل این تفاوت قیمت چیست؟
با یک مثال واقعی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
آیا می دانیددر زمان نوشتن این مقاله ما در ایران بیش از 10 هزار فروشگاه اینترنتی 20569 وب سایت ثبت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیک وجود دارد؟؟
سوالی که باید پرسیده شود، از این تعداد چند فروشگاه اینترنتی را می شناسید؟
به نظر شما چرا در میان بیش از  20 هزار سایت تنها کمتر از 10 وب سایت به موفقیت چشم گیر رسیده اند؟
دیوار، باما، دیجایتو، زومیت ، آپارات، کافه بازار،
برای مثال تصویر زیر مربوط به کارمندان دیجی کالا و تیم آنها است:

 

digikala

 

تصویر به تنهایی گویای یک پروژه ی فروشگاه خواهد بود.

طبق مصاحبه ‌ای که با حمید و سعید محمدی، موسس شرکت دیجی کالا، شده است، این دو برادر از ابتدای تاسیس این شرکت تا کنون، روزانه به طور متوسط 13 تا 14 ساعت کار کرده‌اند و معتقد هستند اگر هم اکنون کسی تصمیم به تاسیس یک شرکت یا تجارتی به شکل استارت‌ آپ بگیرد، باید روزانه 18 ساعت در روز برای چندین سال کار کند تا به نتیجه خوبی دست پیدا کند.
و یا فروشگاه اینترنتی شرکت زنبیل 2 سال زمان صرف کرده است و طبیعتا تیم این شرکت، متشکل از یک تیم بزرگ و افراد توانمند بوده است.
بسیاری از افراد هنگامی که می بینند می توانند با یک هزینه ی بسیار اندک به مقصود خود برسند بدون توجه به اینکه چرا این تفاوت قیمت وجود دارد و آیا اصلا امکان ارائه ی این سرویس با این مبلغ وجود دارد یا خیر. سریعا مبلغ را پرداخت می کنند و وقتی می بینند به نتیجه ای نمی رسند، هزینه ی بسیار کوچکی نیز پرداخت کردند آن را رها می کنند.

  

    
تاکنون چقدر از این دسته اشتباهات مرتکب شده اید؟
 آیا می دانید همین اعداد کوچکی که همه ی ما پرداخت می کنیم می تواند در مقیاس بزرگ چه کلاهبرداری بزرگی باشد؟
این قضیه در تمامی مباحث وجود دارد و همانطور که از قدیم گفته اند "هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت".
بهتر است قبل از اینکه برای طراحی، خرید، استفاده از سرویس های فضای مجازی هزینه ای کنید ابتدا با یک فرد یا تیم و شرکت کارشناس معتبر در این خصوص مشورت کنید.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در صنعت طراحی نرم افزار (از اپلیکیشن تا وب سایت و نرم افزار های مختلف) وجود دارد؛ عدم تجربه و دید کافی کارفرما و پیمانکار در شناخت نیازهای یک پروژه است. در اغلب موارد کارفرما با توجه به عدم دید کافی و شناخت از نیازمندی های خود، تصویر درستی از آنچه باید انجام شود ندارند به همین دلیل تصور می کنند می شود با یک عدد کوچک این پروژه را انجام داد. از سوی دیگر شرکت های نرم افزاری به دلیل تمایل در جذب پروژه های مختلف در اکثر مواقع سعی می کنند با پیشنهاد مبالغ پایین در هر صورت کارفرما را به سمت انعقاد قرارداد سوق دهند.
پیمانکار آرام آرام نیازهای خود را مطرح می کند و این مورد باعث افزایش حجم پروژه و هزینه های آن خواهد شد که متاسفانه در این شرایط رخ دادن چند حالت دور از ذهن نیست:

  • فسخ قرارداد
  • اختلافات نظر
  •  انجام کار بی کیفیت جهت اتمام هر چه سریعتر کار
  • شاید در بهترین حالت تقاضای تامین بودجه اضافه برای انجام بخش های جدید خواهد شد.

   

 

طراحی نرم افزار

راه حل چیست؟
صنعت نرم افزار مانند صنایع دیگر نیازمند مستند سازی و نقشه ی راه است. هیچ مهندس ساختمان سازی بدون نقشه و طراحی شروع به ساختن نخواهد کرد. صنعت نرم افزار نیز سالیان سال است که با نقشه و طرح هایی انجام می شود اما متاسفانه هنوز بسیاری از شرکت های ایران از این موضوع پیروی نمی کنند.
IT نیز مانند تمامی صنایع دیگر نیازمند تخصص های خاص خود، منابع انسانی و مالی می باشد. شما نمی توانید یک کارخانه را بدون در نطر گرفتن منابع انسانی و نیروهای متخصص، منابع مالی و تجهیزات تاسیس کنید.  در صنعت IT شما با همین موارد روبرو هستید، وب سایت ها و اپلیکیشن های موفقی که می شناسید با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص، منابع مالی، تجهیزات و مدیریت به موفقیت رسیده اند.

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف           مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی


باتوجه به اینکه در صنعت نرم افزار همانطور که از نام آن مشخص است، بحث اصلی بر روی بخش نرم افزار خواهد بود تا سخت افزار، بدین معنا که شما برای رسیدن به موفقیت بیشتر نیاز به دانش فنی دارید، از همین رو انتخاب افراد توانمند و با تجربه می تواند تعیین کننده ی موفقیت شما باشد.
به طور مثال وب سایت های دیوار، دی جی کالا، آپارات هزینه های چند صد میلیونی برای هاست و سرور خود پرداخت می کنند. این امر باعث می شود کاربران آنها  با سرعت و کیفیت مناسب در هر زمانی بتوانند به وب سایت مربوطه دسترسی داشته باشند. این در حالی است که وب سایت های کوچک با مبلغ سالانه کمتر از یک میلیون و یا بعضا با هزینه های اندک (چیزی حدود سالانه 100 تا 200 هزار تومان) بابت سرور و هاست خود هزینه می کنند.

 

کسب و کار های اینترنتی

کسب و کارهای بزرگ هیچگاه از سیستم های متن باز عمومی و یا نسخه هاای رایگان استفاده نمی کنند. تمامی کسب و کارهای بزرگی که می شناسید با هزینه های چند صد میلیونی اقدام به طراحی وب سایت، نرم افزار و اپلیکیشن های اختصاصی کرده اند.
این هزینه ها شامل
1-    بخش طراحی نرم افزار
2-    بخش پشتیبانی و ارتقا نرم افزار
3-    بخش تبلیغات و طراحی و انتشار مطالب بر روی سایت، شبکه های اجتماعی
4-    SEO و Digital Marketing
5-    هاست و سرور
6-    تجهیزات مرتبط با پروژه

 

هر چند در گذشته به دلیل نبودن رقبا می توانستیم با استفاده از سیستم های ساده، رایگان و یا کم هزینه اقدام به طراحی نرم افزار و شروع کسب و کار کنیم.  
اما امروزه به دلیل وجود رقبای زیاد نمی توان به جایگاه مناسب رسید، این در حالی است که بسیاری از افراد می خواهند با استفاده از وب سایتهای رایگان نظیر CMS ها، یا سایت های آماتور به رقابت با سایت های بزرگ بپردازند. مطئنا با یک خودروی شخصی نمی توان به مسابقات فرمول یک رفت! اما هر تلاشی قابل ستایش است :)
وب سایت های بزرگ از افزاد متخصص و نیروهای حرفه ای برای مباحث پشتیبانی، توسعه، نگه داری، تبلیغات و ارتقا وب سایت و اپلیکیشن خود استفاده می کنند. از همین رو اگر شما نیز تمایل به رقابت دارید باید ابتدا یک شرکت حرفه ای را در این زمینه انتخاب کنید.
تکنولوژی های بسیاری در صنعت نرم افزار وجود دارند، بهتر است قبل از انتخاب این تکنولوژی ها با یک کارشناس یا یک شرکت جلسه ای برای مشاوره داشته باشید.


تمامی توضیحات ارائه شده بر این مضمون است که شما باید بر اساس نیازهای پروژه و نرم افزار خود هزینه کنید و این بدین معنا نیست که برای انجام پروژه های خود حتما باید هزینه های سنگین پرداخت نمایید، بلکه باید درست انتخاب کنید.
 شاید یک پروژه و ایده را بتوان  با یک هزینه ی بسیار کوچک به نتیجه رساند اما پروژه هایی نیز وجود دارند که برای ورود به عرصه ی رقابت نیازمند هزینه های سنگینی هستند، پس نباید با امید بستن به صحبت های غیرکارشناسانه وارد این صنعت شد.
در نهایت بهترین پیشنهادی که می توان انجام داد این است که با یک شرکت یا کارشناس در خصوص طرح خود مشاوره بگیرید و سعی کنید به صورت دقیق نیازمندیها، رقبا، هزینه ها و راهکار ها را بررسی کنید.
صنعت نرم افزار مانند صنایع هنری است که بازه ی هزینه ای آن می تواند بسیار متفاوت باشد و معیارها و تفاوت های آن بر اساس نوع کیفیت، نوع خدمات، تکنولوژی های مورد استفاده، میزان امنیت، پشتیبانی و... می باشد.

 

در صورت تمایل می توانید از کارشناسان مجموعه ی ABLY به صورت تلفنی، وب کنفرانس و یا حضوری مشاوره رایگان دریافت کنید و بعد از دریافت آموزش ها و نکات مربوطه خواهید توانست با دید باز و داشتن دانش کافی برای تصمیم گیری، با هر شرکتی همکاری داشته باشید. برای مشاهده ی صفحه ی تماس با ما اینجا کلیک کنید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس